Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

Tråkig nyhet!

Jag var en Classic-användare. Har alltid tyckt att det nya gränssnittet var 1. svårt att navigera, 2. presenterade extremt mycket av irrelevant information + 3. att det tog upp mycket plats på skärmen (white space).

Skrev till Prisjakt om detta flera gånger. Har inte hört något från dem på flera år. Inte ens ett tack men nej tack, som jag tycker är den hövliga vägen efter att ha fått konstruktiv feedback.

Har ändå alltid ogillat URLen / namnet Prisjakt. Ska bli skönt att inte länge behöva skriva in den. Jag är inte alls en prisjägare utan har bara använt Prisjakt för att navigera produktutbud och tillgänglighet. Det finns mer än deras site för att göra sånt.

Jag var nyss inne på Prisjakt, kunde inte längre hitta Classic-läget. Jag säger good bye!

Det finns kvar!
https://classic.prisjakt.nu/

Edit: En liten stund till ... missat det ... " Prisjakt Classic stänger den 31 oktober "

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Det finns kvar!
https://classic.prisjakt.nu/

Edit: En liten stund till ... missat det ... " Prisjakt Classic stänger den 31 oktober "

Tråkigt att du skulle behöva upptäcka det såhär. Vi lider med dig!

Permalänk
Medlem

Var tvungen att logga in här bara för att få skriva "HELVETE!".

Prisjakt classic har varit min ständiga utgångspunkt inför så många olika typer av inköp, och jag använder sidan i stort sett dagligen. Nya designen är ju helt jävla värdelös i jämförelse.

Visa signatur

X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5900X, 2x32GB DDR3600, MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

'Classic'-sajten var uppenbart utvecklad av någon som själv jagade priser, medan den nya sajten... Jag vet inte. Är i alla fall mycket sämre på det. Jag använder t.o.m. classic-sajten från mobilen (om jag måste - det är inte idealiskt, men iaf. bättre än den nya. Speciellt filtren är från helvetet på den nya. Ska man ha filtren i en kolumn bredvid, kan man väl åtminstone kopiera en bra interaktionsmodell, som t.ex. Webhallens filter).

Jag mailade supporten igår och bad dem ta bort mitt konto och min historik.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Stämmer in i kören.
Har alltid kört Classic + gamla filtret.
Mailade om borttagning av mina personuppgifter..

Vill kunna filtrera vettigt, blir alltid förbannad då jag är på nya Prisjakt.
Försöker, går in med inställningen att det är jag som är dum i huvudet eller kass men inser snabbt att nej - sidan suger.

Permalänk
Medlem

Har inget att tillägga förutom att jag håller med. Det har varit lite av en daglig rutin för mig att kolla prisjakt, bevakningar, topplistan osv. Tråkigt att en bra sajt går i graven och ersätts av något sämre.

Visa signatur

12700K | RTX 4070

Permalänk
Medlem
Skrivet av lincoln:

Jag mailade supporten igår och bad dem ta bort mitt konto och min historik.

Jag tänkte jag ska göra detsamma. Talade du även om varför?
Det ska jag göra iaf, så de förstår vad de gjort för fel.

Framöver blir det att kolla priser manuellt igen på de olika sidor jag känner till.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Musikälskare

Som vanligt någon chef som har pushat för denna ändringen bara för att, sen är det bara att lämna och få ett bättre jobb någon annan stans så man slipper ta skiten

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle3:

Men om nu inte ursprungliga prisjakt vill fortsätta att leverera det värdet så ser jag inte att det är oöverstigligt svårt att bygga en liknande tjänst som levererar den grundläggande funktionaliteten att snabbt kunna överblicka priserna på samma produkt hos olika återförsäljare, nej.

Lycka till! (och det är uppriktigt menat)

Jag kollar in om en vecka och ser hur långt ni har kommit (och förväntar mig att ni har hunnit med ca. 1% av det du verkar tro att ni ska ha hunnit…)

Permalänk
Medlem

Har precis också mailat supporten och bett dom ta bort mitt konto samt kontihostorik då jag inte kommer använda nya Prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Jag tänkte jag ska göra detsamma. Talade du även om varför?
Det ska jag göra iaf, så de förstår vad de gjort för fel.

Framöver blir det att kolla priser manuellt igen på de olika sidor jag känner till.

Jag sade att det inte var värt att använda dem utan 'classic' mode, och tackade dem för de nästan 20 år jag hade konto hos dem.

Supporten var trevlig och effektiv, och återkom med besked om att kontot raderats.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk

Helt sjukt dåligt. Detta bäddar ju för någon konkurrent som i stort sett kan sno classic designen och köra på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e_kjellgren:

Helt sjukt dåligt. Detta bäddar ju för någon konkurrent som i stort sett kan sno classic designen och köra på det.

Det tragiska är att det är en försvinnande liten del av oss gnällgubbar (och -gummor) som kommer att lämna prisjakt helt. Trots en övergång till ett extremt dåligt interface så har de fortfarande en enorm databas artiklar från massor av tillverkare och butiker, så tror jag stora massan (läs: yngre) uppskattar det nya utseendet.
De avancerade funktioner som vissa av oss använt och kommer sakna är nog inget som tidigare nämnd massa inte varken använder eller bryr sig om.

Enda sättet känns som ett greasemonkey (eller motsvarande) script för att bygga om sidan så den ser ut som klassiska prisjakt såg ut. Jag är extremt skeptisk till att prisjakt kommer att backa en endaste µm från nuvarande design.

Permalänk
Medlem

Otroligt tråkigt detta, jag är också en poweruser. Har bidragit med väldigt mycket recensioner, produktdata mm.

Prisjakt classic var en välbyggd site, snygg, med mycket bra funktioner, och ett mycket bra och tydligt gui. Moderna varianten är en ren katastrof, en bulkprodukt designad av någon som inte haft en susning om god UX, användarbasen och garanterat aldrig använt sidan själv.

Jag har klagat en hel del till Prisjakt, alltid konstruktivt. De har frågat intresserat om min input och vad som kan göras bättre. Lade flera timmar på att prata med erfaret UX-folk på jobbet som höll med, samt skriva en lång lista med förslag på saker som skulle kunna förbättras (typ allt som nämns här i tråden).
Det var ett par år sedan. Fick inget svar. Ingenting från listan med förslag har förbättrats ens litegrann. Skulle förvåna mig om nån ens brytt sig.

Kommer också be om borttag av kontot och be om export av datat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snraway:

Otroligt tråkigt detta, jag är också en poweruser. Har bidragit med väldigt mycket recensioner, produktdata mm.

Prisjakt classic var en välbyggd site, snygg, med mycket bra funktioner, och ett mycket bra och tydligt gui. Moderna varianten är en ren katastrof, en bulkprodukt designad av någon som inte haft en susning om god UX, användarbasen och garanterat aldrig använt sidan själv.

Jag har klagat en hel del till Prisjakt, alltid konstruktivt. De har frågat intresserat om min input och vad som kan göras bättre. Lade flera timmar på att prata med erfaret UX-folk på jobbet som höll med, samt skriva en lång lista med förslag på saker som skulle kunna förbättras (typ allt som nämns här i tråden).
Det var ett par år sedan. Fick inget svar. Ingenting från listan med förslag har förbättrats ens litegrann. Skulle förvåna mig om nån ens brytt sig.

Kommer också be om borttag av kontot och be om export av datat.

Har rapporterat buggar som uppkommit och gett konstruktiva förslag utan att få någon som helst respons tillbaka eller tecken på att något har gjorts.

Är tämligen säker på att deras feedback-korg är en papperskorg. Ingen som läser eller bryr sig sedan flera år tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Lycka till! (och det är uppriktigt menat)

Jag kollar in om en vecka och ser hur långt ni har kommit (och förväntar mig att ni har hunnit med ca. 1% av det du verkar tro att ni ska ha hunnit…)

Hur tolkade du in en vecka? Jag lägger gärna fritid på att bygga en konkurrent så länge det finns fortsatt intresse. Rom byggdes inte på en dag. Sweclockers är fyllt av erfarna utvecklare så vi kan säkert hitta ett gäng som kan skapa något tillsammans.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Nej, men bättre än nya Prisjakt

Vet inte det, jag...

Citat:

och en indikation på vad man tycker om den.

Men det är en bra anledning. Lite pest och kolera så då kan man lika gärna välja bort prisjakt för att visa sitt missnöje.

Permalänk
Medlem

Tjugo av tjugotre här på Swec verkar föredra Prisjakt Classic.

Jag har redan mejlat Prisjakt och pekat på resultatet av röstningen, men tror inte att min röst gör mycket.

Men om många av dom 1660 som röstat för Prisjakt Classic mejlar så kommer det om inte annat att fylla inkorgen
Samt antagligen ge en tankeställare

Deras kontaktuppgifter:

support@prisjakt.nu - Mest lämpad

sales@prisjakt.nu

banner@prisjakt.nu

ekonomi@prisjakt.nu

carl.lindholm@prisjakt.nu

Postadress:
Prisjakt Sverige AB
Kamengatan 6
262 32 Ängelholm
Org.nr: 556665-1799

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Man kan inte köpa koden till gamla prisjakt och bygga vidare på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffor:

Är tämligen säker på att deras feedback-korg är en papperskorg. Ingen som läser eller bryr sig sedan flera år tillbaka.

Läser gör de. Bryr sig är mer tveksamt.
Jag skickade feedback häromdagen om mitt ogillande av att Classic försvinner, och fick ett svar tillbaka idag som ju var artigt formulerat men innehållsmässigt mest var en axelryckning från deras sida. Parafraserat var det ungefär "Det var ju synd att du tycker så, men vi tänker inte ändra oss"

Permalänk
Medlem

Tråkigt, men inte oväntat.

Finns något mer alternativ än Pricerunner? Annars kommer man väl ändå tvingas in på deras vedervärdiga nya sida för att åtminstone hitta var man kan köpa prylarna till rimligt pris...

Edit:

Testade nya prisjakt för att se om det går använda. Två totala dealbreakers om jag inte missat något:
- Kan inte sortera/filtrera på "antal dagar på prisjakt"
- Kan inte själv lägga in vilka filter som visas i kolumnerna och sortera på dem

Fy fan.

Edit 2:

Testade lite till... Att inte kunna välja vilka parametrar som visas i kolumnerna i grid:en är ju en riktig dealbreaker. Ofta är ju hela vitsen att kunna jämföra produkter på en parameter som inte är default. Om man inte kan visa den kolumnen och snabbt jämföra är det ju helt oanvändbart.

Visa signatur

Köttfärskonfetti

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ok, det va det….

Skrivet av Chris_Kadaver:

Då kan de ju lägga ner helt och hållet. Det nya gränssnittet saknar funktionalitet som det tidigare erbjuder. Idiotiskt att kassera ett vinnande koncept till fördel för något modernare och mycket sämre, knappt användbart gränssnitt. Saknar massor av kategorier att filtrera efter om jag inte missminner mig. Släng det nya gränssnittet och behåll det gamla istället?! Jag och alla här på sweclockers hänger antagligen mer där än de anställda på prisjakt. Så de borde kanske lyssna på oss som har koll?!

Så nu får du byta avatar 😛

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Ok, det va det….

Så nu får du byta avatar 😛

Ja 😢
Prisvärdhet har alltid varit mitt signum. Men snart kommer jag inte kunna avgöra vad som är prisvärt längre. Det här måste vara den största skandalen i svensk internethistoria.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Vart är namninsamlingen!

Permalänk

Kan det vara att Prisjakt därför har startat en reklamkampanj senaste veckorna? Har de börjat tappat besökare? Är det därför de eller någon chef bestämt att lägga ner classic?

Vad vinner de på det? Kostar det verkligen så mycket att underhålla den versionen?

Kommer detta bita dem i ändan till slut? Istället för att göra en värdig ersättare till gamla prisjakt gjorde de en riktig dålig version som förutom vissa välkomna funktioner, såsom att kunna välja bort dåliga butiker i sina bevakningar och prishistorikgrafen så är den så mycket sämre på alla sätt. En hel del data och funktioner kommer nu försvinna för alltid när classic läggs ner.

Förra gången de gjorde om sidan för många år sedan var den väldigt mycket lik den förra, även då kritiserade folk men denna gång är nya prisjakt inte på något sätt lika bra som gamla.

Inte heller har de tagit åt sig all kritik man framfört till dem under alla dessa år med nya prisjakt. Ingenting har ändrats till det bättre. Det är som en papperskorg såvida det inte är något uppenbart fel.

Permalänk
Medlem

Neeeeeeeej!!

Fan allt ska bara bli sämre (ja jag är gammal).

Permalänk
Medlem

Allt sämre.

Prisjakt är sämre än tidigare oavsett gränssnitt. Förr kunde man lägga tilldatapunkter för produkter eller be om nya parametrar eller produktsegment när det var aktuellt. Idag går det inte att bidra på något sätt och förslag på fullt relevanta sökparametrar ignoreras.

Men det är väl som vanligt, vinsten ska optimeras och personalen ska bort. Schibsted standard procedure. Det går så länge det går. Tur att Pricerunner blivit så pass mycket bättre sedan Storåkers & Co tog över och piffade upp det.

Permalänk
Skrivet av wowtip:

Tråkigt, men inte oväntat.

Finns något mer alternativ än Pricerunner? Annars kommer man väl ändå tvingas in på deras vedervärdiga nya sida för att åtminstone hitta var man kan köpa prylarna till rimligt pris...

Edit:

Testade nya prisjakt för att se om det går använda. Två totala dealbreakers om jag inte missat något:
- Kan inte sortera/filtrera på "antal dagar på prisjakt"
- Kan inte själv lägga in vilka filter som visas i kolumnerna och sortera på dem

Fy fan.

Edit 2:

Testade lite till... Att inte kunna välja vilka parametrar som visas i kolumnerna i grid:en är ju en riktig dealbreaker. Ofta är ju hela vitsen att kunna jämföra produkter på en parameter som inte är default. Om man inte kan visa den kolumnen och snabbt jämföra är det ju helt oanvändbart.

Osäker på vilken variant du använder, men på www.prisjakt.nu gå det alldeles utmärkt att välja vilka parametrar som ska visas och kunna sortera efter. Men det verkar stämma att just "dagar på Prisjakt" inte finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wowtip:

Tråkigt, men inte oväntat.

Finns något mer alternativ än Pricerunner? Annars kommer man väl ändå tvingas in på deras vedervärdiga nya sida för att åtminstone hitta var man kan köpa prylarna till rimligt pris...

Edit:

Testade nya prisjakt för att se om det går använda. Två totala dealbreakers om jag inte missat något:
- Kan inte sortera/filtrera på "antal dagar på prisjakt"
- Kan inte själv lägga in vilka filter som visas i kolumnerna och sortera på dem

Fy fan.

Edit 2:

Testade lite till... Att inte kunna välja vilka parametrar som visas i kolumnerna i grid:en är ju en riktig dealbreaker. Ofta är ju hela vitsen att kunna jämföra produkter på en parameter som inte är default. Om man inte kan visa den kolumnen och snabbt jämföra är det ju helt oanvändbart.

Skrivet av sharpless:

Osäker på vilken variant du använder, men på www.prisjakt.nu gå det alldeles utmärkt att välja vilka parametrar som ska visas och kunna sortera efter. Men det verkar stämma att just "dagar på Prisjakt" inte finns.

Okej, jag testade också och såg detta, är det det här som eftersöks?

1. I filter kolumnen, tryck på plustecknet till höger ovanför valt filter så läggs den till.

2. Antalet dagar på prisjakt verkar numera kallas "Senast tillagda produkter", du hittar längst ner under "Övrigt" filtret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharpless:

Osäker på vilken variant du använder, men på www.prisjakt.nu gå det alldeles utmärkt att välja vilka parametrar som ska visas och kunna sortera efter. Men det verkar stämma att just "dagar på Prisjakt" inte finns.

Skrivet av Erik.:

Okej, jag testade också och såg detta, är det det här som eftersöks?

1. I filter kolumnen, tryck på plustecknet till höger ovanför valt filter så läggs den till.

2. Antalet dagar på prisjakt verkar numera kallas "Senast tillagda produkter", du hittar längst ner under "Övrigt" filtret.

Aha, ja då är det kanske inte helt kört trots allt.
Dock verkar "senast tillagda produkter" inte gå att filtrera mer än fasta intervall på x månader? Verkar inte kunna filtrera ut t ex mobiler som funnits < 18 månader på prisjakt?

Visa signatur

Köttfärskonfetti