Snabbkoll: Prenumererar du på Youtube Premium?

Permalänk

Sambon ser jättemycket Youtube så hon hade. Att gå över till familjeversionen var inte mycket dyrare så nu delar vi. Jag använder det inte så mycket men skönt de gånger jag gör att slippa reklam.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Nej, skulle aldrig betala för en tjänst som arbetar hårt för censur.

Ublock gör jobbet!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Någon som har premium via annat land?

Yes, jag kör i stort sett alla mina subscriptions oavsett tjänst via Turkiet om det är billigare.

  • Netflix Premium = 130,99 TL / mån

  • Spotify Premium Family = 64,99 TL / mån

  • YouTube Premium Family = 59,99 TL / mån

  • Disney+ = 699 TL / år

Så jag betalar ungefär 314 TL / mån för alla tjänsterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Nej, skulle aldrig betala för en tjänst som arbetar hårt för censur.

Ublock gör jobbet!

Vad menar du censureras?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Youtube Premium är överlägset billigast på kr/timme av alla streamingtjänsterna vi har.

Jag tycker jag fick min fulla livstidsdos av tv-reklam på kabeltv redan på 90-talet...

Permalänk
Medlem

Kört Premium Lite ett bra tag då jag mest kollar tuben på telefonen / appletv där inte blocker fugerar, så får la bita i det sura och hosta upp 50kr till nu när lite försvinner

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Prenumererar inte. Skulle jag få fart på min kanal och börja tjäna lite på den så kommer jag dock göra det, vore dubbelmoral annars då jag använder annonsblockerare idag.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Självklart. Sen dag 1 det släpptes.

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Inte en chans, alldels för dyrt i förhållande till kvalitén...och deras obscena mängder reklam medför bara att jag skippar Youtube till förmån för andra kanaler.

Betalar fasen hellre för Winrar än YouTube

lustigt att du känner så. Jag tycker Youtube har överlägset bäst kvalitet/innehåll av alla. Hade betalat mer pengar utan problem för premium, är en väldigt billig tjänst för vad man får tycker jag.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Avvaktar och ser hur det utvecklar sig. Kollar mest YT periodvis när jag får intresse för något speciellt så inte värt att betala månadskostnad i dagsläget.

Gillar inte att prenumerera på saker generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Vad menar du censureras?

Läs youtubes community guidelines så förstår du.

Permalänk
Medlem

Man blir ju lite sugen på att testa nu med barn och deras anti-antireklam, men något inom mig sger att jag inte borde falla för det och kämpa…

Permalänk
Medlem

Har premium för hela familjen håller på med Youtube.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Det smutsiga är ju att jag helst inte vill vara inloggad på google/youtube alls. Hatar deras spårning, så att köpa och köra inloggad känns dåligt i magen

Permalänk
Medlem

Vi har familjeabonnemanget och med tanke på hur mycket jag kollar på YT så är det givet att betala för Premium.

Skrivet av Grumbledock:

Inte en chans, alldels för dyrt i förhållande till kvalitén...och deras obscena mängder reklam medför bara att jag skippar Youtube till förmån för andra kanaler.

Betalar fasen hellre för Winrar än YouTube

Därför jag betalar för Premium, för att slippa de obscena mängder reklam Sjukt att det ska behöva vara så men så är det. Samma med tex Netflix, man betalar för att slippa kolla på TV som har reklam var 10e minut eller vad det är.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av ndr:

Yes, jag kör i stort sett alla mina subscriptions oavsett tjänst via Turkiet om det är billigare.

  • Netflix Premium = 130,99 TL / mån

  • Spotify Premium Family = 64,99 TL / mån

  • YouTube Premium Family = 59,99 TL / mån

  • Disney+ = 699 TL / år

Så jag betalar ungefär 314 TL / mån för alla tjänsterna.

Då är VPN igång vid användande ?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Nej har inget behov deras tjänster.

Permalänk
Viking
Skrivet av kotz:

Då är VPN igång vid användande ?

För YT behövs det inte. Ingen aning för de andra.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Nej. Gratis är gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ndr:

Yes, jag kör i stort sett alla mina subscriptions oavsett tjänst via Turkiet om det är billigare.

  • Netflix Premium = 130,99 TL / mån

  • Spotify Premium Family = 64,99 TL / mån

  • YouTube Premium Family = 59,99 TL / mån

  • Disney+ = 699 TL / år

Så jag betalar ungefär 314 TL / mån för alla tjänsterna.

Vilket motsvarar typ 125 SEK varje månad.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Har kört Premium Lite och får väl se hur jag gör när det tar slut... men är ju iaf möjligt att det blir vanliga Premium nu då.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Har använt Premium lite för att bli av med reklamen. men det blir man ju av med nu när de slutar med det.
tror inte jag kommer att betala nära dubbelt för vanliga premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Då är VPN igång vid användande ?

Nej behövs ingen vpn för nån utav tjänsterna. Disney+ brukar slänga upp en prompt vid uppstart att jag befinner mig utomlands och att content kan variera men annars är det ingen skillnad, har fortfarande svenska undertexter både i Netflix och Disney+ osv.

Däremot är det bara YT som är "enkel" att registrera via Turkiet, dom andra kräver ett turkiskt kreditkort för att få igenom betalningen.

Permalänk

Jag har den istället för spotify och då slipper jag reklam

Jag skulle vilja ha en Ai som listar ut vilka låtar jag vill lyssna på, det blir rena skiten nu tycker jag. För mycket upprepning med samma låtar. När jag själv väljer en låtgrupp så blir låtar jag ej vill ha.

Permalänk
Medlem

Gjorde det när jag använde play music (tror det är TY-music idag). Men efter jag insåg att jag nästintill bara använder egna skivor eller köpta låtar va det en onödig kostnad.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Tycker inte Youtube Premium borde få marknadsföras som ad-free, hälften av videor jag kollar på har sponsorreklam inbäddad i själva videon.

Permalänk
Medlem

Kostar endast 69kr/mån för studenter, vilket gör det värt det alla dagar i veckan. Youtube blir en helt annan platform utan reklam och diverse andra funktioner som inkluderas.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Läs youtubes community guidelines så förstår du.

Nu var inte det svaret på min fråga. Att det plockas bort desinformation och trams som antivaccin, plattjord, anti-5G och dyligt tycker jag är bra. Min fråga gällde således vad den jag frågade tycker är fel plockas bort, inte vad som står i riktlinjerna.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Nope...

Lite för dyrt samt att Youtube redan censurerar nästintill alla content creators som jag följer mest. Appen i mobilen är också ljusår sämre än t ex Revanced även med premium...Även frustrerande att man måste betala extra för Youtube Music, trots att jag inte kommer att använda tjänsten. Lite som TV-jättarna där man tvingas betala för allt för att t ex få tillgång till SHL.

Sänk priset en aning och inkludera "sponsor skip" funktionen som finns i Revanced, då kanske Google kan snara in mig i premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Någon som har premium via annat land?

Yes, ARRRRRgentina. Kompis fixade med Turkisk VPN, samma är möjligt att göra med VPN till India.

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti