Microsoft har AI som kan ta dina möten

Permalänk
Melding Plague

Microsoft har AI som kan ta dina möten

AI-assistenten Microsoft har byggt kan sitta med på möten i ditt ställe och till exempel ta anteckningar. Dock kan den tyvärr inte ställa frågor eller skratta forcerat åt din chefs skämt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Sötast

Detta verktyget har redan funnits sedan 80-talet.

En assistent som endast kan närvara på ett möte men inte förstår innehållet och därav bara kan notera och inte interagera = ett mail.

Om man håller ett möte för ett mötes skull där svaret redan är klart så slösar man bara tiden av de inbjudna.
Kommunicera ut skitet via mail and let it be over.

Ett möte saknar poäng om man inte skall diskutera och eventuellt komma fram till ett svar.

Räcker att våra arbetsveckor redan har 2-15 timmar av fullständigt poänglösa möten för att man har chefer eller kollegor som inte klarar sig en dag utan att spräcka röven för att de inte får prata.

Permalänk

Superbra funktion!

Vanligt idag är att man har möte till den förbannelse. Ibland kan möten ligga kl 06.00, ibland senare på kvällen. Inga konstigheter om man kan jobba hemma den dagen, andra dagar får man ibland ta mötet på resande fot till och från arbetet. När man har mötet så gillar ingen att man skriver möte i ens tidrapport utan man ska skriva annat arbete åt kunden som man gjorde. Vissa väljer då samtidigt göra enkla saker samtidigt om mötet inte direkt berör ens saker. Jag själv har fler än en gång haft fler än ett möte samtidigt, (tur man har 2st öron som kan ha varsin hörlur)

Denna Ai som antecknar kan då förbättra för folk. Jag gissar dock att med ny teknik så kommer arbetsgivarna bara ställa högre krav och man kan får prestera bättre, som att vara med på 3-4st möten samtidigt. Sedan bör man inte prata superkänsliga saker. Men så brukar inte använda Teams till detta i vilket fall som helst, vissa företag får ej använda Teams för de kan ej garantera svenska servrar.

*edit*
Att vara med på 2 möten samtidigt är inte alls ovanligt, man är då självklart inte den person som är den mest aktiva talaren i båda mötena. Utan en som är med för viss input.

Permalänk
Medlem

Kombinera detta med Nvidias AI som stirrar in i kameran… snart kanske bottar kan ta över alla möten så man kan få något jobb gjort?

Teams har ju för övrigt redan vettiga transcripts, vad tillför detta över det?

Hade gärna sett att denna ringer upp en och ger 5 sekunder context varje gång man blir omnämnd och kanske behöver svara på något?

Permalänk
Medlem

"Ta dina möten" är väl ändå en anglicism sprungen ur engelskans "take a meeting", inte något som används i svenskan. Eller är det ett uttryck som dykt upp de senaste åren i och med pandemi och distansarbete?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag la in en animerad bakgrund i Teams av mig som sitter o smånickar för länge sen. Linsskydd på och där sitter jag fint o lyssnar

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag har fått möjlighet att prova detta. Kan säga att det funkar bra.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Mail finns inget som heter på svenska. Det heter mejl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Detta verktyget har redan funnits sedan 80-talet.

En assistent som endast kan närvara på ett möte men inte förstår innehållet och därav bara kan notera och inte interagera = ett mail.

Om man håller ett möte för ett mötes skull där svaret redan är klart så slösar man bara tiden av de inbjudna.
Kommunicera ut skitet via mail and let it be over.

Ett möte saknar poäng om man inte skall diskutera och eventuellt komma fram till ett svar.

Räcker att våra arbetsveckor redan har 2-15 timmar av fullständigt poänglösa möten för att man har chefer eller kollegor som inte klarar sig en dag utan att spräcka röven för att de inte får prata.

Därför vi har typ 15 min + 30 min stående möte per vecka. Oftast blir det inget mer än så utan kommer mail med info. Teams för frågor.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Copilot verkar ju helt perfekt! Sammanfatta mailtrådar och låta många halvintresserade slippa möten öht skulle spara riktigt mycket tid - stund vara att företaget jag jobbar på inte låter Microsoft läsa mail, och inte använder teams (Skype är än så länge säkrare)... Vill-ha-faktorn är otroligt hög!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av andelf:

Copilot verkar ju helt perfekt! Sammanfatta mailtrådar och låta många halvintresserade slippa möten öht skulle spara riktigt mycket tid - stund vara att företaget jag jobbar på inte låter Microsoft läsa mail, och inte använder teams (Skype är än så länge säkrare)... Vill-ha-faktorn är otroligt hög!

Verkligen! Det låter ju i alla fall intressant nog för att kika på. Google Workplace gör ju jobbet helt ok, men Microsofts lösning låter ju allt mer lockande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

"Ta dina möten" är väl ändå en anglicism sprungen ur engelskans "take a meeting", inte något som används i svenskan. Eller är det ett uttryck som dykt upp de senaste åren i och med pandemi och distansarbete?

Nä va?... Jag säger "ska vi ta ett möte om det nästa vecka" rätt så ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Detta verktyget har redan funnits sedan 80-talet.

En assistent som endast kan närvara på ett möte men inte förstår innehållet och därav bara kan notera och inte interagera = ett mail.

Om man håller ett möte för ett mötes skull där svaret redan är klart så slösar man bara tiden av de inbjudna.
Kommunicera ut skitet via mail and let it be over.

Ett möte saknar poäng om man inte skall diskutera och eventuellt komma fram till ett svar.

Räcker att våra arbetsveckor redan har 2-15 timmar av fullständigt poänglösa möten för att man har chefer eller kollegor som inte klarar sig en dag utan att spräcka röven för att de inte får prata.

Jag håller med dig till 100%. Men tyvärr så är organisationer som de är och då kommer detta att vara en gåva från ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Mail finns inget som heter på svenska. Det heter mejl.

Nix, E-post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Nix, E-post.

Nix, e-brev

Från wiki:
"Svenska datatermgruppen rekommenderar att man använder sig av e-post för tekniken och e-brev för själva meddelandet."

Ps, svenska ordlistan har "mail" med som alternativ stavning men rekommenderar den inte

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Nix, e-brev

Från wiki:
"Svenska datatermgruppen rekommenderar att man använder sig av e-post för tekniken och e-brev för själva meddelandet."

Ps, svenska ordlistan har "mail" med som alternativ stavning men rekommenderar den inte

Precis som att man kollar posten efter brev som kommit med posten kollar man e-posten efter e-brev som kommit med just e-post.

Permalänk
Medlem

Värt att notera att det inte är billigt för tillfället. Över en miljon kronor per år minimum.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Det är inte Microsoft egna chattbot utan de är sann som chatgpt, Microsoft äger 70% av openAI

Skrivet av Sarg:

Värt att notera att det inte är billigt för tillfället. Över en miljon kronor per år minimum.

För de bolagen som vill börja testa det redan 1 november ja, och trust me detta är små potatis för bolagen och varit väl värt pengarna

Har själv Snackat med fler bolag som har fått testa på Copilot innan releasen och alla kommer att köpa det, de tycker det är värt varje krona

Sen kommer Copilot till mer eller mindre varje m365 produkt, tex i PowerPoint så ska du kunna generera en PowerPoint baserat på din fråga

Skrivet av Allexz:

Detta verktyget har redan funnits sedan 80-talet.

En assistent som endast kan närvara på ett möte men inte förstår innehållet och därav bara kan notera och inte interagera = ett mail.

Om man håller ett möte för ett mötes skull där svaret redan är klart så slösar man bara tiden av de inbjudna.
Kommunicera ut skitet via mail and let it be over.

Ett möte saknar poäng om man inte skall diskutera och eventuellt komma fram till ett svar.

Räcker att våra arbetsveckor redan har 2-15 timmar av fullständigt poänglösa möten för att man har chefer eller kollegor som inte klarar sig en dag utan att spräcka röven för att de inte får prata.

Förutom att detta är så jävla mycket mer än det, i i teams så förstår Copilot vad som sägs i möter, assignar dig tasks baserat på vad som tillgavs, sammanfattar mötet, ger feedback på hur bra mötet gick samt hur bra du presterar

https://youtu.be/N1gpkk-MwpY?si=xY29l6Ibdujq0wc-
https://youtu.be/rLC2frnUasw?si=w-xm5CrtDtA0n1VL

Sen telefon delen ska vi inte snacka om, den kommer vara en

https://youtu.be/tCYH6sIbn8E?si=VH_IQbymYtcuUwYt

Skrivet av Enviro:

Verkligen! Det låter ju i alla fall intressant nog för att kika på. Google Workplace gör ju jobbet helt ok, men Microsofts lösning låter ju allt mer lockande.

Google workspace tappar marknadsandelar väldigt snabbt i dagsläget, speciellt bland större bolag. Enda fördelen med GW är väl att du får 25TB lagring gemensamt medans i SharePoint så får du 1TB + 10GB per användare

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har pilottestat (heh) Copilot i knappt två månader.

Än så länge har vi inte implementerat just funktionen att bevaka möten, men det är nog den jag ser fram emot mest i Teams. Skulle gissa att jag i en tredjedel av mina möten bara bevakar diskussioner. Redan i nuläget promptar jag "transcript" att leta efter "action points" och att summera mötet.

En gigantisk fördel med Copilot är att den är integrerad i alla Office-verktyg - skapa en powerpoint av ett transcript från Teams eller från ett worddokument. Analysera data i excel och gör ett worddokument med slutsatserna för produkt A. Skriv ett mail med en inbjudan till de som borde vara med på det här mötet utifrån inklistrad agenda.

Inget är perfekt, men redan nu hjälper Copilot mig att spara några timmar per vecka. Imponerad!

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Teams har ju för övrigt redan vettiga transcripts, vad tillför detta över det?

Fast det gäller ju bara på engelska. Transcipts på svenska med deltagare med dialekt är ju katastrof. Antingen ser det ut som att alla deltagare har en stroke, eller så är det toppenunderlag om man vill skicka nån till HR för trakasserier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag har pilottestat (heh) Copilot i knappt två månader.

Än så länge har vi inte implementerat just funktionen att bevaka möten, men det är nog den jag ser fram emot mest i Teams. Skulle gissa att jag i en tredjedel av mina möten bara bevakar diskussioner. Redan i nuläget promptar jag "transcript" att leta efter "action points" och att summera mötet.

En gigantisk fördel med Copilot är att den är integrerad i alla Office-verktyg - skapa en powerpoint av ett transcript från Teams eller från ett worddokument. Analysera data i excel och gör ett worddokument med slutsatserna för produkt A. Skriv ett mail med en inbjudan till de som borde vara med på det här mötet utifrån inklistrad agenda.

Inget är perfekt, men redan nu hjälper Copilot mig att spara några timmar per vecka. Imponerad!

Kul! Några timmar per vecka är ju ärligt talat enormt. GPT är ju ett särskilt bra stöd på engelska; tycker dock alltjämt att den haltar lite på svenska. Har du jobbat på svenska eller engelska? Det är svindlande att tänka på vart vi kommer att befinna oss om fem år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrbond:

Kul! Några timmar per vecka är ju ärligt talat enormt. GPT är ju ett särskilt bra stöd på engelska; tycker dock alltjämt att den haltar lite på svenska. Har du jobbat på svenska eller engelska? Det är svindlande att tänka på vart vi kommer att befinna oss om fem år.

Jag jobbar på engelska och jag antar att det ökar värdet av Copilot på två sätt:
1) Copilot är nog bättre på engelska än på andra språk. I princip inga språkliga misstag från Copilots sida. Allt material är på engelska och utöver intern jargong ligger den nära 100% i att fånga vad som sägs i möten samt förstås i att läsa dokument (den är kopplad till Sharepoint så min Copilot har tillgång till allt material som jag har tillgång till)
2) Copilot hjälper till att höja mina texter. Även om jag är vass på engelska så är det inte mitt modersmål. Att slippa bry hjärnan med att leta efter den perfekta formuleringen när jag skriver material för extern publicering gör att jag kan lägga mer tid på andra saker.

Håller med om att framtiden är svindlande. Jag kan fortfarande förundras över hur fantastiskt det är att kunna översätta text med google translate (till och med bilder - wow!). Men det här, det är något annat.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Nä va?... Jag säger "ska vi ta ett möte om det nästa vecka" rätt så ofta.

Den fraser hör man nästan varje dag nu(på svenska dvs) tycker jag..

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

Äntligen. 90% av mina möten kunde ha varit ett mejl

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Mail finns inget som heter på svenska. Det heter mejl.

Skrivet av Dunde:

Nix, E-post.

Skrivet av talonmas:

Nix, e-brev

Från wiki:
"Svenska datatermgruppen rekommenderar att man använder sig av e-post för tekniken och e-brev för själva meddelandet."

Ps, svenska ordlistan har "mail" med som alternativ stavning men rekommenderar den inte

Skrivet av nosilica:

Precis som att man kollar posten efter brev som kommit med posten kollar man e-posten efter e-brev som kommit med just e-post.

Ni har rätt allihop.
Fullständigt svar får man i ordboken inte ordlistan, se https://svenska.se/so/?id=149357&pz=5

EDIT: Svenska Akademiens ordbok alltså.

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Sötast
Skrivet av nickhe:

Det är inte Microsoft egna chattbot utan de är sann som chatgpt, Microsoft äger 70% av openAI

För de bolagen som vill börja testa det redan 1 november ja, och trust me detta är små potatis för bolagen och varit väl värt pengarna

Har själv Snackat med fler bolag som har fått testa på Copilot innan releasen och alla kommer att köpa det, de tycker det är värt varje krona

Sen kommer Copilot till mer eller mindre varje m365 produkt, tex i PowerPoint så ska du kunna generera en PowerPoint baserat på din fråga

Förutom att detta är så jävla mycket mer än det, i i teams så förstår Copilot vad som sägs i möter, assignar dig tasks baserat på vad som tillgavs, sammanfattar mötet, ger feedback på hur bra mötet gick samt hur bra du presterar

https://youtu.be/N1gpkk-MwpY?si=xY29l6Ibdujq0wc-
https://youtu.be/rLC2frnUasw?si=w-xm5CrtDtA0n1VL

Sen telefon delen ska vi inte snacka om, den kommer vara en

https://youtu.be/tCYH6sIbn8E?si=VH_IQbymYtcuUwYt

Google workspace tappar marknadsandelar väldigt snabbt i dagsläget, speciellt bland större bolag. Enda fördelen med GW är väl att du får 25TB lagring gemensamt medans i SharePoint så får du 1TB + 10GB per användare

Nej fy fan, det skrämmer mig mer än något.
Om jag inte hinner mina möten så lägger vi till fler så kan datorn generera en backlogg åt mig som blir större än den var... Den tar emot jobb å jag begravs.

Skulle jag närvara i mötet så är det en overlord ai som spelar in och avlyssnar varje ord vi säger och sedan punkter ner detta och mäter hur bra vi är att följa upp och hålla planer....

Det är väl självklart att företagen vill ha copilot. Cheferna får inte samma demo som arbetarna for sure.

Fina grafer på hur mycket aktiv tid en person är i ett möte.... Genererade reporter i procentsats eller stapeldiagram där de kommer läsa ut motivationsnivå, engagemang, sannolikhet att komma med lösningar, snitt tid för avslutade projekt. Vid vilka tider arbetaren har varit i vissa dokument och vid vilka tider användaren har kunnat vara mer effektiv etc etc.... Detta garanterat med totala grafer timme för timme hela veckan i all mjukvara som finns i officepaketet (garanterat extensible)

Ööööörk.

Steker hellre korv på hörnet än bevakas 24/7 av en assistent... Min assistent.... Min medhjälpare.... Allt för den anställde.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag jobbar på engelska och jag antar att det ökar värdet av Copilot på två sätt:
1) Copilot är nog bättre på engelska än på andra språk. I princip inga språkliga misstag från Copilots sida. Allt material är på engelska och utöver intern jargong ligger den nära 100% i att fånga vad som sägs i möten samt förstås i att läsa dokument (den är kopplad till Sharepoint så min Copilot har tillgång till allt material som jag har tillgång till)
2) Copilot hjälper till att höja mina texter. Även om jag är vass på engelska så är det inte mitt modersmål. Att slippa bry hjärnan med att leta efter den perfekta formuleringen när jag skriver material för extern publicering gör att jag kan lägga mer tid på andra saker.

Håller med om att framtiden är svindlande. Jag kan fortfarande förundras över hur fantastiskt det är att kunna översätta text med google translate (till och med bilder - wow!). Men det här, det är något annat.

Samma feedback jag har fått av mina Kunder som kört previewn! Alla är toknöjda!

Vi kör själva Copilot sales (Som tidigare va viva sales), och det är sjukt smidigt att använda sig av i möten, lägga till nya kunder i CRM etc.

Skrivet av Allexz:

Nej fy fan, det skrämmer mig mer än något.
Om jag inte hinner mina möten så lägger vi till fler så kan datorn generera en backlogg åt mig som blir större än den var... Den tar emot jobb å jag begravs.

Nu vet jag inte i vilken värd du lever i men det är inte så det fungerar, hinner du med dina möten och är överbeslastad så anställer man en till person för att stötta dig i arbetet.

Skrivet av Allexz:

Skulle jag närvara i mötet så är det en overlord ai som spelar in och avlyssnar varje ord vi säger och sedan punkter ner detta och mäter hur bra vi är att följa upp och hålla planer....
Det är väl självklart att företagen vill ha copilot. Cheferna får inte samma demo som arbetarna for sure.

Det är exakt samma video som cheferna som användarna får se, Det är ett verktyg för att stötta dig. Ingen förutom du kan följa upp på datan.

Skrivet av Allexz:

Fina grafer på hur mycket aktiv tid en person är i ett möte.... Genererade reporter i procentsats eller stapeldiagram där de kommer läsa ut motivationsnivå, engagemang, sannolikhet att komma med lösningar, snitt tid för avslutade projekt. Vid vilka tider arbetaren har varit i vissa dokument och vid vilka tider användaren har kunnat vara mer effektiv etc etc.... Detta garanterat med totala grafer timme för timme hela veckan i all mjukvara som finns i officepaketet (garanterat extensible)

Ööööörk.

Steker hellre korv på hörnet än bevakas 24/7 av en assistent... Min assistent.... Min medhjälpare.... Allt för den anställde.....

Förutom att cheferna kan inte se på detalj nivå hur mycket möten eller hur aktiv en användare är i möten. Detta är verktyg att stötta dig i ditt arbete och sänka din arbetsbelastning.

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Sötast
Skrivet av nickhe:

Samma feedback jag har fått av mina Kunder som kört previewn! Alla är toknöjda!

Vi kör själva Copilot sales (Som tidigare va viva sales), och det är sjukt smidigt att använda sig av i möten, lägga till nya kunder i CRM etc.

Nu vet jag inte i vilken värd du lever i men det är inte så det fungerar, hinner du med dina möten och är överbeslastad så anställer man en till person för att stötta dig i arbetet.

Det är exakt samma video som cheferna som användarna får se, Det är ett verktyg för att stötta dig. Ingen förutom du kan följa upp på datan.

Förutom att cheferna kan inte se på detalj nivå hur mycket möten eller hur aktiv en användare är i möten. Detta är verktyg att stötta dig i ditt arbete och sänka din arbetsbelastning.

Jag hoppas med hela mig själv att du har rätt... jag hoppas att jag kanske blivit paranoid med åren... men nej. Jag har otroligt svårt att det skulle vara som du skriver.

Eller rättaresagt, det kanske är så i exakt denna stund... Men copilot som "sitter sida med sida" med dig och alla dokument och allt man gör.... fan vilket guldläge den botten har att farma information som ledningen bara skulle önska att de hade.

PS, angående det där med att man anställer fler vid personalvbrist. Söker ni personal? I där jag arbetar så bränner man ut själ efter själ för att hålla lönerna så låga som möjligt. Den enda som får hyfsad lön är nöd-anställningen när resten av gruppen är för nära kollektiv sjukskrivning/uppsägning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

För de bolagen som vill börja testa det redan 1 november ja, och trust me detta är små potatis för bolagen och varit väl värt pengarna

Har själv Snackat med fler bolag som har fått testa på Copilot innan releasen och alla kommer att köpa det, de tycker det är värt varje krona

Jag jobbar kommunalt, så nej, det är inte småpotatis.

Kan dessutom inte föreställa mig att mer än 10 av dessa minimum 300 licenser faktiskt skulle komma till nytta sett till hela organisationen. Och däri ligger problemet. En hel del arbetsplatser har användning av långt färre än utsatt miniminivån.

Visa signatur

Nada.