Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem

Prisjakt Classic stänger den 31 oktober.

RIP Prisjakt

Permalänk
Medlem

Hej,

Är det någon som har koll på om man helt kan ignorera en ÅF / butik på hela Prisjakt och inte bara för individuella bevakningar?

Börjar bli redigt trött på att se "RDEBUTIK" och skulle önska att ta bort helt men det kanske inte går?

Permalänk
Skrivet av Harddrive:

Prisjakt Classic stänger den 31 oktober.

RIP Prisjakt

Tas det gamla prisjaktkontot bort om man inte gjort om till schibsteds?

Skrivet av edson:

Hej,

Är det någon som har koll på om man helt kan ignorera en ÅF / butik på hela Prisjakt och inte bara för individuella bevakningar?

Börjar bli redigt trött på att se "RDEBUTIK" och skulle önska att ta bort helt men det kanske inte går?

Går ej. Du kan endast exludera dem i bevakningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Tas det gamla prisjaktkontot bort om man inte gjort om till schibsteds?

Ja, det står under deras vanliga frågor. Om du inte loggar in innan sista januari raderas kontot

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Går det inte dra-släppa artiklar från produktlistan till sina egna listor, i nya prisjakt?
Eller är det jag som drar-släpper på/från fel ställe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Går det inte dra-släppa artiklar från produktlistan till sina egna listor, i nya prisjakt?
Eller är det jag som drar-släpper på/från fel ställe?

Tyvärr inte.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Tas det gamla prisjaktkontot bort om man inte gjort om till schibsteds?

Mejla gärna till dem och säg att du vill ta bort det och varför.
Flera som gjort det (inklusive mig själv) för att uttrycka sitt missnöje med det hela.

Men annars bara inte logga in på sidan till slutet på Januari så tar de bort det automatiskt.

Permalänk

Jag saknar "The buyers Guide" Vilket var grunden till prisjakt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Mejla gärna till dem och säg att du vill ta bort det och varför.
Flera som gjort det (inklusive mig själv) för att uttrycka sitt missnöje med det hela.

Men annars bara inte logga in på sidan till slutet på Januari så tar de bort det automatiskt.

Det ska jag göra. Tycker nya prisjakt inte går mig något. RIP prisjakt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av lincoln:

Jag mailade supporten igår och bad dem ta bort mitt konto och min historik.

Skrivet av Thomaseron:

Jag tänkte jag ska göra detsamma. Talade du även om varför?
Det ska jag göra iaf, så de förstår vad de gjort för fel.

Skrivet av Yorgo_:

Har precis också mailat supporten och bett dom ta bort mitt konto samt kontihostorik då jag inte kommer använda nya Prisjakt.

Man skall alltid begära att få ut alla information de har om en först.

https://www.imy.se/privatperson/dataskydd/dina-rattigheter/ta...

Sen säger man till dem att ta bort kontot.

Permalänk
Medlem

Fint med tv apparater listad efter populäritet. Förr kunde det faktist vara synonymt med hur bra en produkt var till priset, även om det gick att lura systemet. Men det var i alla fall ett verktyg som kunde användas. Jag har svårt att tro att första LG Oled på 55 tum eller större först kommer på 27 plats.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Man skall alltid begära att få ut alla information de har om en först.

https://www.imy.se/privatperson/dataskydd/dina-rattigheter/ta...

Sen säger man till dem att ta bort kontot.

Det ska jag göra! Tackar.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Att filtrera fram vilka produkter som enskild butik är billigast på just nu är ännu en funktion jag inte kan se finns i "nya" prisjakt? Vet någon om detta är möjligt?
Exempel här där listan visar Inet och vilka produkter där Inet är billigast https://classic.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=141&lista=prod&b...

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av LinusTrulsson:

Att filtrera fram vilka produkter som enskild butik är billigast på just nu är ännu en funktion jag inte kan se finns i "nya" prisjakt? Vet någon om detta är möjligt?
Exempel här där listan visar Inet och vilka produkter där Inet är billigast https://classic.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=141&lista=prod&b...
<Uppladdad bildlänk>

Prisjakt kommer begrava den funktionen. Också möjlighet att se butikernas prishistorik. Finns inget av de funktionerna på nya prisjakt.

Man förstår att de försöker skala av så mycket som möjligt nu när de gör en massa reklam för svenson.

Permalänk
Medlem

Kontentan är att vi behöver en ny prisjakt som faktiskt är användbar.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Moderator
Moderator

Nära nu. Blir upprörd varje gång jag kikar in på classic och påminns om att det snart är ett minne blott.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Har använt den nya smörjan mer än någonsin nu, för att se om jag kan stå ut med skiten, men hittar hela tiden bara fler försämringar.

Hur fan tänkte de egentligen med "nya" Prisjakt, den är ju genomrutten?

Värst för mig är att Kommentar-funktionen har försvunnit (kommentarsdatat kommer visserligen finnas kvar i deras databas, men det finns inget sätt att ens se dem längre, och jag har klagat på dem under flera års tid angående detta men inget händer).

Verkar ju inte ens gå att spara filtrerade sökningar i ens listor. Hur mycket funktionalitet har de egentligen mördat?

Och hur fan kan man göra produktegenskapsförändringar (att direkt sätta dem, eller lämna ändringsförslag)? Hittar inget sätt?

Finns det överhuvudtaget något som är bättre med den nya skiten?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden här för en snabb fundering kring prisjakt.

Det har under flera år varit en tradition för mig att till morgonkaffet ta en snabbkik på "Dagens deal" på prisjakt. Även om jag inte varit på jakt efter något tycker jag det är kul o scrolla bland alla random produkter som varierat med 1-2 dagars mellanrum.

Men nu, har prisjakt helt gett upp?? Senaste 3-4 veckorna har det varit samma produkter i "Dagens deal" listan. Den där jävla Harry Potter adventskalendern och nån Patagonia Jacka m.m. Är jag ensam om detta?

Det måste väl finnas en bättre "deal" någonstans än en Julkalender som är nedsatt 10%?

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

Jag lånar tråden här för en snabb fundering kring prisjakt.

Det har under flera år varit en tradition för mig att till morgonkaffet ta en snabbkik på "Dagens deal" på prisjakt. Även om jag inte varit på jakt efter något tycker jag det är kul o scrolla bland alla random produkter som varierat med 1-2 dagars mellanrum.

Men nu, har prisjakt helt gett upp?? Senaste 3-4 veckorna har det varit samma produkter i "Dagens deal" listan. Den där jävla Harry Potter adventskalendern och nån Patagonia Jacka m.m. Är jag ensam om detta?

Det måste väl finnas en bättre "deal" någonstans än en Julkalender som är nedsatt 10%?

Tråkigt att du känner så. Jag ska maila kundtjänst.(har lite ingångar i minhembio.com och prisjakt)

Lovar att återkomma; ge mig 24 timmar.

edit: Frågan har gått iväg. Update kommer så fort jag kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

Jag lånar tråden här för en snabb fundering kring prisjakt.

Det har under flera år varit en tradition för mig att till morgonkaffet ta en snabbkik på "Dagens deal" på prisjakt. Även om jag inte varit på jakt efter något tycker jag det är kul o scrolla bland alla random produkter som varierat med 1-2 dagars mellanrum.

Men nu, har prisjakt helt gett upp?? Senaste 3-4 veckorna har det varit samma produkter i "Dagens deal" listan. Den där jävla Harry Potter adventskalendern och nån Patagonia Jacka m.m. Är jag ensam om detta?

Det måste väl finnas en bättre "deal" någonstans än en Julkalender som är nedsatt 10%?

Håller med i i kritiken, men har du provat ändra drop-down menyn uppe till höger från Popularitet till Nyast deals? Verkar förbättra lite i alla fall.

Lite sugen på att skriva en egen klon, men funderar på hur jag bäst ska få in varor. Att hålla koll på ett fåtal är trivialt. Men vill ju jämföra och så. Prisjakt verkar kunna hämta in XML/CSV baserat på någon standard från Google. Men hur kontaktar man bäst butiken för att få access till dessa? Hur gör ni andra som haft liknande funderingar i tråden?

Edit: Längst ner till vänster på Dagens deals finns en megafonliknande ikon man kan klicka på som säger:

Nytt på Prisjakt
Dagens Deals blev just ännu bättre
Följ med bakom Prisjakt-kulisserna!

Sedan kan man klicka på en knapp för att läsa mer och en för att läsa alla uppdateringar. Båda knapparna ger mig dock bara 404-sidor. Bra att de har koll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Tråkigt att du känner så. Jag ska maila kundtjänst.(har lite ingångar i minhembio.com och prisjakt)

Lovar att återkomma; ge mig 24 timmar.

edit: Frågan har gått iväg. Update kommer så fort jag kan.

Wow trodde ingen skulle agera och börja dra i detta, men tack

Skrivet av Aene:

Håller med i i kritiken, men har du provat ändra drop-down menyn uppe till höger från Popularitet till Nyast deals? Verkar förbättra lite i alla fall.

Lite sugen på att skriva en egen klon, men funderar på hur jag bäst ska få in varor. Att hålla koll på ett fåtal är trivialt. Men vill ju jämföra och så. Prisjakt verkar kunna hämta in XML/CSV baserat på någon standard från Google. Men hur kontaktar man bäst butiken för att få access till dessa? Hur gör ni andra som haft liknande funderingar i tråden?

Edit: Längst ner till vänster på Dagens deals finns en megafonliknande ikon man kan klicka på som säger:

Nytt på Prisjakt
Dagens Deals blev just ännu bättre
Följ med bakom Prisjakt-kulisserna!

Sedan kan man klicka på en knapp för att läsa mer och en för att läsa alla uppdateringar. Båda knapparna ger mig dock bara 404-sidor. Bra att de har koll.

Tack! Jag provade ändra från populärast till nyast deals och det blev genast betydligt bättre, dock inte riktigt som förut. Jag påmindes av en annan ändring som jag uppmärksammat senaste månaderna som blev tydlig när jag bytte till "nyast deals" och det är att detta flöde nu för tiden består till 80% av parfymer?

Men det är bättre än den där kalendern iaf så tack

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Här finns lite matnyttig information: https://landing.prisjakt.nu/visible-at-prisjakt-se

Det som jag tycker är intressant är det fasta priset per klick de har: https://landing.prisjakt.nu/pricelist-se 7,49kr för ett klick på en "vattenstation" (vad det nu är) t.ex.

Om man skulle kontakta valfri onlinebutik och man sa att man ville ha tillgång till samma produktfeed/prisfil de tillhandahåller prisjakt för att göra en motsvarande sida gratis (för onlineföretaget). Skulle detta isf vara lagligt och vad skulle onlinebutiken i fråga tycka och tänka?

Permalänk
Medlem

Så vi är alltså här tillslut. Sista dagen med Classic. Jag vet inte hur jag kommer söka efter produkter framåt, pricerunner eller rent av kolla hos de butiker jag ändå tycker om att handla ifrån? Har sedan jag bad om radering av mitt gamla konto försökt använda nya sidan men finner den fortfarande vara lika hopplös och smått oanvändbar som den alltid varit.

Tack för tiden som varit, och de som kanske sett till att classic fortfarande gått att använda. Känns som att classic borde försvunnit för längesedan om ingen ömmade lite speciellt för den där hos Prisjakt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Expertgissare

Jag tycker att @Chris_Kadaver borde hedra gamla hederliga prisjakt classic med några printscreens i första inlägget från hur prisjakt en gång i tiden såg ut, för minnes skull och till eftervärlden att beskåda.

RIP
Gamla hederliga Prisjakt!

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

RIP!

Permalänk
Medlem

Inte nog med att de har mage att stänga ned Classic - de har inte ens lyckats med att göra detta under utsatt tid?
https://classic.prisjakt.nu/

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Inte nog med att de har mage att stänga ned Classic - de har inte ens lyckats med att göra detta under utsatt tid?
https://classic.prisjakt.nu/

Vågar man drömma att de har tänkt en extra gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vågar man drömma att de har tänkt en extra gång?

Att ens tänka tanken tycker jag är våghalsigt nog!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av medbor:

Vågar man drömma att de har tänkt en extra gång?

Nu är jag negativ men - glöm det. Hade de tänkt (i det sammanhanget) så hade vi inte varit i situationen överhuvudtaget.

Har inga problem att logga in heller..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Bildexpert 📺

Nedstängningspersonen måste kanske först fixa sitt kaffe och sedan sitta på ett meningslöst planeringsmöte som drar ut någon timme innan döden kommer.

Alltså döden för Prisjakt Classic menar jag då.