Mina fläktar skakar samtidigt som dem snurrar och problem med Wi-Fi

Permalänk

Mina fläktar skakar samtidigt som dem snurrar och problem med Wi-Fi

Hej, köpte precis en ny dator där 3av 4 fläktar skakar lite samtidigt som dem snurrar och alla skakar olika mycket. Vad kan problemet vara eller är de normalt då en är stilla och snurrar utan att skaka men vill tillägga att inget låter knapp dem är alla rätt tysta. Kan de va att dem kanske inte ritkigt är fast skruvade ordentligt eller va tror ni?

Undrar även hur de funkar med Wi-Fi. Jag hittar mitt vanliga Wi-Fi men de är svagare än vanligt och jag har förstärkare 5 meter från datorn men den verkar inte förstärka. På min förra gamla dator så va de väldigt starkt men nu är de svagt och fattar inte hur de går till

Permalänk
Medlem

Dator: Vad är det för typ av wifi, kort i datorn eller usb-dongel?
Är det en USB-dongel kan en kort USB-kabel göra att man kan flytta upp USB-dongeln (som har antennen) till ett bättre läge.

"Förstärkare": Om det är en som tar mot wifi och skickar wifi vidare blir det inte bättre det den får in.
Det bästa trots allt är att ansluta med kabel(=inga förluster).

Fläktar: Om den nya har gått någonstans tidigare kolla att fläktbladen inte är smutsiga (så det blir obalans)

Permalänk

Jag har tittat och den ska stödja allt och allt bör funka men förstår inte för att nätverket har bara 2 pluppar medans den alltid har varit 5 på min gamla dator. Har även tittat på bredbandskollen och där är mätningarna lägre än vanligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av noah petersson:

Jag har tittat och den ska stödja allt och allt bör funka men förstår inte för att nätverket har bara 2 pluppar medans den alltid har varit 5 på min gamla dator. Har även tittat på bredbandskollen och där är mätningarna lägre än vanligt

Placera ”förstärkaren” närmre routern så att den får bättre signal?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Åter igen!
Vad är det för typ av WIFI, inbyggd eller USB?
Antar att det är stationär dator då den har 4 fläktar.

Om USB, testa och sätt den på en USB-sladd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av noah petersson:

Hej, köpte precis en ny dator där 3av 4 fläktar skakar lite samtidigt som dem snurrar och alla skakar olika mycket. Vad kan problemet vara eller är de normalt då en är stilla och snurrar utan att skaka men vill tillägga att inget låter knapp dem är alla rätt tysta. Kan de va att dem kanske inte ritkigt är fast skruvade ordentligt eller va tror ni?

Undrar även hur de funkar med Wi-Fi. Jag hittar mitt vanliga Wi-Fi men de är svagare än vanligt och jag har förstärkare 5 meter från datorn men den verkar inte förstärka. På min förra gamla dator så va de väldigt starkt men nu är de svagt och fattar inte hur de går till

Hej Noah

Kan det vara så att klistermärkena (om det nu finns sådana) på fläktbladens centrum sitter lite off (det gör de nästan alltid) och det gör att det ser ut som att fläktarna skakar?

Glhf!