Youtubers plockar isär Playstation 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

De hette inte heller slim. Tror faktiskt inte Sony kallat en enda maskin förutom PS mini något som antyder att de är mindre än tidigare. Och den vet jag inte om man kan räkna.

Ahaa okej. Trodde dom hette slim, men då minns jag helt fel då.

Permalänk
Skrivet av SiRai:

Ahaa okej. Trodde dom hette slim, men då minns jag helt fel då.

PS3 hade ju tom en Super Slim lol xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac2thaPac:

PS3 hade ju tom en Super Slim lol xD

Finns PS4 Slim också😅

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac2thaPac:

PS3 hade ju tom en Super Slim lol xD

Skrivet av rewoX:

Finns PS4 Slim också😅

Fast det har aldrig stått något annat än PS3 och PS4 på lådorna och så vitt jag vet har Sony aldrig gått ut med officiella namn som innehåller slim, vad folk väljer att kalla dem är en annan femma.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Fast det har aldrig stått något annat än PS3 och PS4 på lådorna och så vitt jag vet har Sony aldrig gått ut med officiella namn som innehåller slim, vad folk väljer att kalla dem är en annan femma.

Läser mer bara vad som står i rubriken hos ÅF, sen om Sony valt att inte kalla det nåt är rätt orelevant

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det någon här som vet hur det är tänkt att PS5 slim digital edition skall stå i horizontellt läge?
Med PS5 slim disc versionen så följer det ju med 2 plastbitar. Digitala utgåvan har ju ingen platt yta i liggande läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Läser mer bara vad som står i rubriken hos ÅF, sen om Sony valt att inte kalla det nåt är rätt orelevant

På vilket vis är det orellevant när det gällde om dem hette så eller ej?
Är högst orelevant varför du väljer att kalla den så om den inte heter så, sen får folk kalla dem precis vad dem vill, det betyder dock inte att det är så dem heter som nu var ämnet i just den här frågan.

Jag är däremot helt klart med på att folk tror dem heter så då det står på återförsäljares sidor och andra ställen vilket märks i tråden och det var därför jag svarade.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

I min lekmanna-gissning så borde det "enklaste" vara att bara fortsätta tillverka den dom redan har, så det är därför jag blir förvånad över att det läggs tid på en "slim" som inte verkar revolutionerande....

Sony har gjort såhär i snart 30 år över 5 generationer så min lekmanna gissning är att det är mer lönsamt att ständigt hålla på och "fixa" med hårdvaran istället för att låta bli.

Permalänk
Medlem

Känns väl uppenbart att detta är för att både spara kostnad och öka försäljningen genom att ha mer minne och kanske göra den mer attraktiv för vissa..

Säg att dom sparar 100kr på varje enhet nu.. säljer dom 10 miljoner så är det en miljard...
Varje krona dom kan spara in på en omdesign är ju i slutändan värd mycket vid sista raden i bokslutet..