Permalänk
Medlem

Har inte spelat GTA sen 1997-98 nån gång. Kanske dags att testa det igen.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Vice City (2002) vs Vice City (2023)

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Vad tror ni minimum och rekomederat blir till pc ? undra om man köper tex en 6 kärnig am5 och ett typ ett 4060 eller liknande ens orka driva runt det i 1080.

Något sådant borde väl klara minimum kraven.
Men om det är för GTA VI så hinner du troligtvis vänta in nästa generation grafikkort.
Ja troligtvis nästa generation processorer också.
Men AMD kommer väl fortsätta med AM5 ett tag. Så du kan nog köra en Ryzen 8000 på AM5 innan GTA VI släpps för PC.

Permalänk
Medlem

Mitt 4090 is burning for your loving!!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

2030 - PC

2032 - Remastered
2033 - Enhanced edition
2034 - Premium edition
2035 - Ultimate edition
2036 - Definitive edition
2037 - Special edition
2038 - Collectors edition
2039 - GTA 7

Lite kryddat kanske, men det är ganska löjligt faktiskt hur dom mjölkar GTA. Uppenbarligen funkar det med då folk fortsätter att köpa samma spel.

Permalänk
Medlem

Jag kommer behöva köpa ny dator 2025/2026 då. Vet redan vilket chassi som jag ska ha men får nog bli en kraftfull processor den här gången och grafikkort så att den verkligen klarar det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Entash:

2025 till konsol, PC var exkluderat från press releasen så förmodligen 2026-2027.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cr4zyt0e:

Jag kommer behöva köpa ny dator 2025/2026 då. Vet redan vilket chassi som jag ska ha men får nog bli en kraftfull processor den här gången och grafikkort så att den verkligen klarar det

Najs, ska du köra i 1440P??

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

Fyfan vad najs

2025 till PC, RTX 4090 let’s go!!!

Du menar väl RTX 5090!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Trevlig bild.
Det nyare spelet är så klart mer detaljerat.
Men gamla Vice City ser ändå mysigt ut på sitt sätt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mizccc:

Gröna och röda scarfs när dom går in i nån butik för att råna, jag tolkar detta som någon slags romeo och julia historia. Där dom finner varandra trots deras band till varsitt rivaliserande gäng?

Rockstar kanske gått ut med detta tidigare iofs?

Det där användes väl en del i san andreas också. Alltså röda och gröna scarfs användes en del som markörer av gängen när man skulle ta över områden.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Testpilot
Skrivet av MrMadMax:

Håller med där delvis faktiskt. Men har ju lyckats hålla mig undan cyberpunk spoilers bra hittentills så det blir spännande när man lirar det. Så omöjligt tänker jag att det nog inte är [...]

Inte speciellt lätt i den spel- och umgängeskretsen jag rör mig tyvärr.

"En vecka" efter spel/film/serie-släpp finns det inget hålla tillbaka, en lös tumregel att förhålla sig till. Det är åtminstone regeln på den Discord-server jag hänger i vanliga fall. Så om jag inte vill försaka mina vänner och bekanta, då lär jag veta varenda detalj om spelet innan slutet på månaden av lanseringen

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Har inte spelat GTA sen 1997-98 nån gång. Kanske dags att testa det igen.....

Grand Theft Auto III släpptes 2001
Så då har du missat hela 3D eran.

Nuförtiden finns det spel i 3D.
Häftigt.
Du borde prova.

Grand Theft Auto III var ju något speciellt när det kom just för att de var det första GTA i 3D.
Men annars tycker jag Vice City och San Andreas är bättre.

Vice City om du gillar Miami och 80-tal med neon ljus och 80-tals musik.
Annars San Andreas om du gillar 90-tal bättre.
Bortsett från olika tidsperiod och musik så finns det mer att göra i San Andreas och San Andreas är lite mer finslipat än Vice City även om det märks att III, Vice City och San Andreas bygger på samma spelmotor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det där användes väl en del i san andreas också. Alltså röda och gröna scarfs användes en del som markörer av gängen när man skulle ta över områden.

Ja men precis, det kan ju dock bara vara scarfs utan någon egentligen innebörd men att det skulle vara gängrelaterat var den första tanken som slog mig när jag såg det.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Kommer funka fint med 4080 / 4090 och FG samt DLSS 3.5. Lets go! Kan knappt vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av wibbe44:

Kommer funka fint med 4080 / 4090 och FG samt DLSS 3.5. Lets go! Kan knappt vänta

Funka? Absolut
Räcka? Troligen inte. När detta kommer till PC är de korten många år gamla

Permalänk

Saknar Tom Petty. 🥲

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Funka? Absolut
Räcka? Troligen inte. När detta kommer till PC är de korten många år gamla

Kommer absolut var tillräckligt förstår inte vad som får dig att tro att man måste ha senaste värsting kortet för kunna köra nya spel. GTA 6 kommer säker fungera finfint på kort som 6700XT/3070 i 1080p 60fps när de släpps. 3070 kanske får lite problem eftersom att det bara har 8GB vram med 6700/6750XT borde vara ha tillräckligt med sina 12GB.

Glöm inte att GTA 6 ska kunna köras på konsoler på som Xbox series X/PS5 i 60 fps i hyfsad grafik och dessa konsoler har ungefär samma prestanda som 6700XT/3070.

Satt själv på RX 580 4GB fram tills 2021 och de kortet klarade av alla nya spel i 1080p 60+ fps utan några problem på den tiden tiden.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Det kan omöjligt slå röstskådisarna från originalet (Vice City), men man hoppas såklart ha fel.

Permalänk
Medlem

Har ps5. Men kommer aldrig i livet att köpa gta till den. Väntar gladeligen till pc. Är aldrig hypad för nya GTA's men köper de alltid till pc enbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Kommer absolut var tillräckligt förstår inte vad som får dig att tro att man måste ha senaste värsting kortet för kunna köra nya spel. GTA 6 kommer säker fungera finfint på kort som 6700XT/3070 i 1080p 60fps när de släpps. 3070 kanske får lite problem eftersom att det bara har 8GB vram med 6700/6750XT borde vara ha tillräckligt med sina 12GB.

Glöm inte att GTA 6 ska kunna köras på konsoler på som Xbox series X/PS5 i 60 fps i hyfsad grafik och dessa konsoler har ungefär samma prestanda som 6700XT/3070.

Satt själv på RX 580 4GB fram tills 2021 och de kortet klarade av alla nya spel i 1080p 60+ fps utan några problem på den tiden tiden.

Till 2025 kommer nog många utvecklare lämna standard konsolerna till 30 fps lägen medan PRO varianterna får 60 fps lägen. Men jag tror som du säger att spelet kommer fungera hyfsat på nutida datorer också.

Med Native RDR2 i 1440p med lite optimerade inställningar får jag 100+ fps med mitt 4070. Förhoppningsvis har gta 6 frame gen och bra dlss implementering så jag lär ju kunna få många fps där med. (Dock med lite extra input lag som bekostnad kanske)

Permalänk
Medlem

Varför pratar folk om hårdvarukrav redan? Det är helt omöjligt att veta från en trailer vad ett spel kommer kräva om 2-4 år. Dessutom är det inte omöjligt att man redan bytt sin hårdvara när man kommer dit.

Ett spel kan vara bra eller dåligt optimerat och det vet man inte förens spelet är släppt. Dessutom brukar det finnas en stor flexibilitet i inställningar för grafik vilken många gånger kan göra att även uråldrig hårdvara klarar av att driva något som ser ut som ett spel.

Så chille några år till, sen kan vi börja prata hårdvarukrav.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser ut som att Rockstar kommer att leverera igen. Ser magiskt bra ut.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Såld..

Allt som kör musik från Tom Pettys album Full Moon Fever blir ett klart köp... (en av mina första egna CD-skivor som sisdår 12-13-åring för övrigt 1989-90..)

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Kommer absolut var tillräckligt förstår inte vad som får dig att tro att man måste ha senaste värsting kortet för kunna köra nya spel. GTA 6 kommer säker fungera finfint på kort som 6700XT/3070 i 1080p 60fps när de släpps. 3070 kanske får lite problem eftersom att det bara har 8GB vram med 6700/6750XT borde vara ha tillräckligt med sina 12GB.

Glöm inte att GTA 6 ska kunna köras på konsoler på som Xbox series X/PS5 i 60 fps i hyfsad grafik och dessa konsoler har ungefär samma prestanda som 6700XT/3070.

Satt själv på RX 580 4GB fram tills 2021 och de kortet klarade av alla nya spel i 1080p 60+ fps utan några problem på den tiden tiden.

Jag tror dagens konsoler kommer ligga på 720p 30FPS som gamla generationen brukar göra, kommer det pro-konsoler innan dessa kanske de hamnar på 1080p 60FPS i bästa fall

Sen såklart 1080p medium är inte samma som 1080p ultra med raytracing

Såklart kommer 4090 kunna spela spelet, men inte med allt på ultra i 4k med RT i 120fps, det tror jag verkligen inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag tror dagens konsoler kommer ligga på 720p 30FPS som gamla generationen brukar göra, kommer det pro-konsoler innan dessa kanske de hamnar på 1080p 60FPS i bästa fall

Sen såklart 1080p medium är inte samma som 1080p ultra med raytracing

Såklart kommer 4090 kunna spela spelet, men inte med allt på ultra i 4k med RT i 120fps, det tror jag verkligen inte

720p 30 fps? Som ps3 menar du? Ska Series S köra 360p då? Visst det ser grymt ut men det är ju ingen som släpper ett 720p spel i 2025. Då ser man ju inte ens att själva grafiken är bra eftersom upplösningen är så låg. Red dead 2 var ju 1080p 30 på release på Ps4. Trailern är dessutom 4k/30 redan, tvivlar på att de sänker mängder till release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Funka? Absolut
Räcka? Troligen inte. När detta kommer till PC är de korten många år gamla

Fast det är ju konsolerna som sätter någon slags ribba ändå. De ligger väl på 6700XT/2070-nivå eller strax över? Dessutom brukar de ju ha mål på 4K med dynamisk upplösning så 30FPS nås. Rätt skaplig nivå ändå till skillnad från PS4 och One som var lastgamla innan de ens nådde hyllorna.

Allt över det kommer ju klara spelet fint om man lirar i 1080p-1440p med andra ord. Och ligger man under det och tummar på inställningar och kör i 1080p lär de ju vara lungt.

Tror inte grafiken kommer få folk att tappa hakorna på något vis utan den öppna världen sätter ju sina gränser för hur stort det kan göras även om det förstås kommer vara snyggt. De kan ju dock sänka det mesta om de bara vill förstås.

Men maxa det kommer nog inte ens ett 4090 klara väl, inte i 4K iaf. Så långt är jag med dig.

Mer intressant är ju hur CPUer av lite äldre snitt med färre kärnor hanterar det tror jag, tror mer det är här många kommer stöta på patrull. Konsolerna har väl Ryzen 3700 med lägre frekvenser och det kommer nog nyttjas till fullo här till skillnad från GTA5 som utvecklades till 360/PS3 (och sen fick PS4/One versioner visserligen men även de är ju sjukt svaga när det gäller CPU-beräkningskraft). Många sitter ju kvar på lite äldre processorer i förhållande till grafikkort och här kan det kanske bli svettigt tror jag.

Men det återstår väl att se helt enkelt 🙂

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

720p 30 fps? Som ps3 menar du? Ska Series S köra 360p då? Visst det ser grymt ut men det är ju ingen som släpper ett 720p spel i 2025. Red dead 2 var ju 1080p 30 på release på Ps4. Trailern är dessutom 4k/30 redan, tvivlar på att de sänker mängder till release.

Det kan såklart skalas till 1080p 30, eller köra 1080p medium istället, beroende på vad som ser bättre ut, men räkna inte med att dagens konsoler kommer skala högre än så

Trailern renderades troligen på PC snarare än konsol, så 4K30FPS kan vara 4090 utan att det skulle förvåna mig

Men det kan också renderats i lägre än realtime för att hinna rendera alla detaljer, inte säkert att det är in-game i realtid direkt

PS5 är ju 5 år gammal när detta släpps, ungefär samma som PS3 var vid släppet av föregående

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det kan såklart skalas till 1080p 30, eller köra 1080p medium istället, beroende på vad som ser bättre ut, men räkna inte med att dagens konsoler kommer skala högre än så

Trailern renderades troligen på PC snarare än konsol, så 4K30FPS kan vara 4090 utan att det skulle förvåna mig

Men det kan också renderats i lägre än realtime för att hinna rendera alla detaljer, inte säkert att det är in-game i realtid direkt

PS5 är ju 5 år gammal när detta släpps, ungefär samma som PS3 var vid släppet av föregående

Jag kommer nog räkna med bättre faktiskt. Xbox One X renderade RDR2 native 4k/30 fps. Eftersom Series X är väldigt mycket mer kraftfull tror jag inte de blir några problem med åtminstonde 1440p/30 fps om de optimerar rätt.

Men inget spel på ens PS4 som släppts på senare år är 720p så vet ej varför du förväntar dig det från Series X/PS5. RDR2 som kom 5 år efter konsolerna släpptes är ju 1080p inte 720p... Så bara för en konsol är fem år gammal behöver man inte sänka upplösning till 720p. Inga spel som släpps idag på PS5/Series X är ju lägre än typ 1440p.

Men man får tro olika såklart Only time will tell.