Youtube börjar med traditionella reklamavbrott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Min lösning var/är att TV'n är kopplad till en PC med adblocker

Jo, men lite drygt att inte bara köra fjärrkontrollen… vi får se hur det blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Skitbra, äntligen. Nu kommer nog många överge youtube till andra alternativ.
Detta giriga tankesätt är resultatet om en aktör får för mycket makt.

Antagligen bara ett fåtal företag, som typ google som haft råd att investera och bygga upp YouTube till vad det är idag. Det finns inga andra alternativ och det kan ta decennier för andra aktörer att komma ikapp.

Permalänk
Skrivet av Bussović:

"Tittare föredrar färre men längre pauser när de ser på film och serier"

Nä det gör vi inte!

Jag kör överlag utan reklam, men det låter rimligt att ca 4/5 föredrar längre men färre pauser och att endast 1/5 föredrar fler och kortare pauser. Om man nu bara har de två alternativen att välja på då

Jag har till och med en kompis som föredrar reklam (lite längre varianter) jämfört med helt utan reklam. Jag har frågat varför men får inget bra svar mer än att han då kan passa på att gå på toa, hämta mer snacks eller liknande. Man kan tycka att det går att klicka på paus och göra det ändå, men av någon anledning föredrar han att det kommer automatiska "pauser"

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det tror jag inte, det är lättare att använda vpn och köpa premium för ett par tior än att hitta alla man följer på alternativa videosidor.

Finns det nån sida som beskriver "var" man ska handla för att det ska funka/vara billigt? Finns det nån gratis VPN man kan använda?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Hedersmedlem

Att välja mellan många korta reklampauser och få långa reklampauser är lite att välja mellan pest och kolera.

Båda är skit, men det ena är mindre skit än det andra.

Permalänk
Medlem

Kan väl knappast bli sämre av detta när youtube via TV-appar spelar reklamavbrott så ofta som varje 2-3 minuter redan nu.

Permalänk
Medlem

Youtube behöver verkligen konkurrens.. Något företag med stor plånbok borde se att målet är vidöppet och storsatsa på en vettig tjänst då Youtube irriterar vädligt många användare numera

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Jag har till och med en kompis som föredrar reklam (lite längre varianter) jämfört med helt utan reklam. Jag har frågat varför men får inget bra svar mer än att han då kan passa på att gå på toa, hämta mer snacks eller liknande. Man kan tycka att det går att klicka på paus och göra det ändå, men av någon anledning föredrar han att det kommer automatiska "pauser"

Jag kan hålla med din kompis. Att se film på SVT går bort eftersom de inte har några toa- och snackspauser.

(Sällan jag ser film på gammeltv över lag, men om jag gör det föredrar jag 3an/5an)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jo, men lite drygt att inte bara köra fjärrkontrollen… vi får se hur det blir

Smarttube.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Youtube behöver verkligen konkurrens.. Något företag med stor plånbok borde se att målet är vidöppet och storsatsa på en vettig tjänst då Youtube irriterar vädligt många användare numera

Nu är det inte för att försvara Youtube då jag absolut inte gillar reklamavbrott (och därför prenumererar på strömningstjänster).

Men exakt hur skulle ett annat företag med stor plånbok vilja satsa på ett reklamfritt alternativ till Youtube?
Det låter lite som att "någon borde satsa många pengar på att ge mig det jag vill ha - helt utan förbehåll och gratis!"

Förslag på hur det skulle finansieras?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte men känns mer att utnyttja ett kryphål, till att nästan påtvinga användare att uppgradera till dyrare abonnemang för att slippa reklam.

Pauser för toabesök det funkar med linjär tv, nu streaming kan ju pausa när man själv behöver.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

2024, blir det året tekniska utvecklingen används för emulering av gammel media?

Undrar om det fungerar att spela in media på samma sätt som linjär tv där boxen "kände av" reklam och bröt för återstart vid programmet som ville ses egentligen, analog adblock?

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

Och reklamen sponsras av NordVPN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Nu är det inte för att försvara Youtube då jag absolut inte gillar reklamavbrott (och därför prenumererar på strömningstjänster).

Men exakt hur skulle ett annat företag med stor plånbok vilja satsa på ett reklamfritt alternativ till Youtube?
Det låter lite som att "någon borde satsa många pengar på att ge mig det jag vill ha - helt utan förbehåll och gratis!"

Förslag på hur det skulle finansieras?

Det vet jag inte men då Youtube är så stora att dom i princip har monopolställning men folk är förbannade över hur dom implementerar reklam finns det säkert många företag som funderar på hur dom skulle dra nytta av detta missnöje och på sikt utmana YT på allvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Sedan upprepning av reklam på det. Sibas gamla skrikreklam med Fabian 3-4 gånger på raken var nog vad som gjorde att jag själv fick nog.

Åh du, vilka flashbacks. Den får jag fortfarande ont i öronen utav!

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Det vet jag inte men då Youtube är så stora att dom i princip har monopolställning men folk är förbannade över hur dom implementerar reklam finns det säkert många företag som funderar på hur dom skulle dra nytta av detta missnöje och på sikt utmana YT på allvar

Det är ju klart, finns redan många utmanare. Den första jag kommer ihåg som utmanare var Vimeo, dom hade sisådär succés, blev stora nog till att få en app på vissa mobiler och teve apparater ett tag, sen så glömdes dom helt och hållet.

Och sen kom Odysee (fortfarande aktiva och försöker), och dom största youtubers har försökt att uppmana vanliga youtubers till att flytta över till den plattformen och många stora youtubers har redan gjord detta - men igen - med lite sisådär resultat när man tittar på faktiska följare och tittar siffror.

BTT (Kryptobolaget bak om BTT) försökte finansiera sin plattform med BTT rewards lite som Odysee försöker, men det gick inte alls bra för BTT eller Dlive, så ingen av dessa har än så länge lyckas att varken dra med sig publiken eller locka över folk till att överge youtube.

Finns otaliga flera, 100 tals.

Och här är min teori:

Jo, dom kan lyckas, men om vi känner vår historia rätt - så kommer dom strax att gå igång med reklam (det som drar in mest pengar) när dom väl är uppe i Youtube nivå. (alltså: popularitet).

Jag är såpas gammal att jag har varit på nätet i kring 30+ år (och mycket äldre än så), och är det nåt jag har lärd av olika media plattformar, media, sajter, forums etc. så är det att alla har exakt samma målsättning - ett företag som ska driva in pengar, och oavsett vad dom lovar, bryts varje och ett löfte:

- Vi ska vara gratis för evigt.
- Vi ska aldrig ha reklam.
- Vi kommer att sätta ER användare i fokus alltid.
- Vi kommer inte att censurera nåt.
- Vi kommer att vara helt öppna och transparenta.
- Vi är lojala och trogna emot våra användare.
- Vi är en oberoende plattform.

Och jag kan försätta om du vill

Det hela handlar om att inte vara blåögd och bara acceptera allt som blir sagd, ha en sund och hälsosam skepticism till alla som lovar guld och gröna skogar. Ställ gärna krav men var redo på att få betala för det, för inget i detta livet är gratis.

Om det i slutändan är värd det - är upp till dig och alla andra att vardera.
Konkurrens är hälsosamt för alla parter, du och jag, och det driver företagen framåt, och det ger oss en röst att välja med, oftast sätt är det plånboken vi röstar med, den är mest effektiv. Snack och åsikter är i slutändan bara snack och åsikter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Jag tror inte det är så enkelt som vissa tänker att det är bara Google som ska tjäna pengar på reklam. Företagen som köper en reklamplats på Youtube vill säkert ha så mycket valuta för sina pengar det går för reklamplatsen de betalat för. Jag gissar att det är påtryckningar från dessa företag som gör att Google känner sig manade att göra vad de gör nu. Å andra sidan kunde dessa företag köpa reklamplats på andra ställen om det inte passar.

Lite off topic:
Jag är av åsikten att just reklam är en av den största orsaken till att vår miljö håller på att gå åt pipsvängen. Om vi inte hade blivit matad med den kopiösa mängden reklam som kastas i ansiktet på oss överallt så hade vi inte konsumerat så mycket som vi gör. Nu spelar min åsikt om detta inte så stor roll då vi ändå inte kommer ändra vår beteende. Människan är helt enkelt inte kapabel till det...

Så som jag har förstått det så betalar ofta annonsören för antalet "spelningar"/"aktiveringar" av sin reklam så är den blockerad behöver det inte kosta dom någonting.
Det beror dock på hur reklamblockeraren fungerar och givetvis hur avtalet med annonsören ser ut.
Louis Rossman gick igenom det i något klipp för några månader sedan.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Det är ju klart, finns redan många utmanare. Den första jag kommer ihåg som utmanare var Vimeo, dom hade sisådär succés, blev stora nog till att få en app på vissa mobiler och teve apparater ett tag, sen så glömdes dom helt och hållet.

Och sen kom Odysee (fortfarande aktiva och försöker), och dom största youtubers har försökt att uppmana vanliga youtubers till att flytta över till den plattformen och många stora youtubers har redan gjord detta - men igen - med lite sisådär resultat när man tittar på faktiska följare och tittar siffror.

BTT (Kryptobolaget bak om BTT) försökte finansiera sin plattform med BTT rewards lite som Odysee försöker, men det gick inte alls bra för BTT eller Dlive, så ingen av dessa har än så länge lyckas att varken dra med sig publiken eller locka över folk till att överge youtube.

Finns otaliga flera, 100 tals.

Och här är min teori:

Jo, dom kan lyckas, men om vi känner vår historia rätt - så kommer dom strax att gå igång med reklam (det som drar in mest pengar) när dom väl är uppe i Youtube nivå. (alltså: popularitet).

Jag är såpas gammal att jag har varit på nätet i kring 30+ år (och mycket äldre än så), och är det nåt jag har lärd av olika media plattformar, media, sajter, forums etc. så är det att alla har exakt samma målsättning - ett företag som ska driva in pengar, och oavsett vad dom lovar, bryts varje och ett löfte:

- Vi ska vara gratis för evigt.
- Vi ska aldrig ha reklam.
- Vi kommer att sätta ER användare i fokus alltid.
- Vi kommer inte att censurera nåt.
- Vi kommer att vara helt öppna och transparenta.
- Vi är lojala och trogna emot våra användare.
- Vi är en oberoende plattform.

Och jag kan försätta om du vill

Det hela handlar om att inte vara blåögd och bara acceptera allt som blir sagd, ha en sund och hälsosam skepticism till alla som lovar guld och gröna skogar. Ställ gärna krav men var redo på att få betala för det, för inget i detta livet är gratis.

Om det i slutändan är värd det - är upp till dig och alla andra att vardera.
Konkurrens är hälsosamt för alla parter, du och jag, och det driver företagen framåt, och det ger oss en röst att välja med, oftast sätt är det plånboken vi röstar med, den är mest effektiv. Snack och åsikter är i slutändan bara snack och åsikter.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Allt går åt helvete på denna planet, människors girighet blir bara större och större, och folk glömmer tyvärr bort historia alldeles för fort, 0.1% av folket kommer ihåg hur internet och PC'n var för 15-20 år sedan när allting fungerade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oetzi:

Fattar mig inte på TV4. Deras sätt att mitt i en film köra reklam - nyheter - reklam - väder - reklam är så korkat.

Jag kan ibland slöglo och stå ut med reklamavbrott i någon film på vanlig tablåtv men TV4 går fullständigt bort. Blir ju nästan 30 minuters avbrott...

Instämmer, även om det nog är väldigt lyckat för dom. Minns att de åkt dit många gånger pga förfarandet men något de fortfarande verkar göra alltså? Och kör de inte reklam även under filmhalvorna sen det där megasegmentet med reklam med spår av nyheter och väder?

Skrivet av medbor:

De få gånger vi använt tv-appen för att kolla på något så känns det som att det kommer reklam var 3e minut ungefär, helt horribelt och inte alls något som går att stå ut med

Inte sugen på Premium, dels för pengarna, men att också behöva vara inloggad och godkänna allt som google vill göra med din data…

Lite kluven vad man ska göra, någon som har en bra idé till LG webos

Just det du nämner, du betalar fortfarande till Google men samtidigt säljer Google fortfarande ens användardata. Jag har inte läst eller kommer inte läsa igenom avtalet för Premium men självklart är det något som Google fortfarande anser sig ha rätt att sälja. Man betalar väl egentligen bara för mindre reklam, helt försvinner den inte.

Du har redan fått svar men alternativet att köra en dator/HTPC är nog enklast. Själv har jag mer eller mindre slutat att använda Youtube för stunden, tycker inte riktigt det är värt min tid. Men jag tycker inte det är något seriöst alternativ om det finns saker man fortfarande vill se där samtidigt.

Skrivet av redberg32:

Åh du, vilka flashbacks. Den får jag fortfarande ont i öronen utav!

Försökte leta upp reklamen på youtube för ett tag sedan bara för att färska upp minnet hur vidrigt det faktiskt var. Men trots all reklam som finns där så verkade den iallafall då inte finnas där. Kanske ett jobb för Rosamannen... eller inte.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oetzi:

Fattar mig inte på TV4. Deras sätt att mitt i en film köra reklam - nyheter - reklam - väder - reklam är så korkat.

Jag kan ibland slöglo och stå ut med reklamavbrott i någon film på vanlig tablåtv men TV4 går fullständigt bort. Blir ju nästan 30 minuters avbrott...

De försöker maximera reklamtiden. Hade de vart bättre de fördelat det jämt över hela filmen som trådskaparen här tycker är en jättebra idé för det skapar fler toapauser? Även om de dragit ner på reklamtiden hade jag inte sett film på tv 4 eller annan kanal innan reklamen är borta helt så det vet jag inte om det får önskad effekt.

Vet inte riktigt om kanaler som tv 4 har någon framtid. Folk vänjer sig ju mer och mer att det går att få så mycket media utan reklam. Jag minns knappt när jag slog på dumburken senast för att se reklam tv.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Man undrar ju vilka tittare de frågat för jag känner absolut ingen som tycker detta. Alla tycker samma sak. Reklamen kan gå mellan programmen när jag inte tittar utan är och hämtar kaffe eller pissar. Den absolut värsta reklamen som finns är när programmet man tittar på avbryts för reklam. När detta händer på facebook exempelvis så lämnar jag nästan alltid videon, vilket är synd då det kanske är något intressant. Jag kan bara inte stå ut med detta menlösa reklam-pumpande hela jävla tiden. Ge er nån gång för helvete!

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Man undrar ju vilka tittare de frågat för jag känner absolut ingen som tycker detta. Alla tycker samma sak. Reklamen kan gå mellan programmen när jag inte tittar utan är och hämtar kaffe eller pissar. Den absolut värsta reklamen som finns är när programmet man tittar på avbryts för reklam. När detta händer på facebook exempelvis så lämnar jag nästan alltid videon, vilket är synd då det kanske är något intressant. Jag kan bara inte stå ut med detta menlösa reklam-pumpande hela jävla tiden. Ge er nån gång för helvete!

Alltså reklam kommer vi inte undan, om vi inte vill stänga plattformarna och endast ha dem öppna för betalande användare.
Det man kan göra för att göra reklamupplevelsen så bra (mindre dålig? som möjligt är att kolla på NÄR reklamen visas och HUR den visas.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Jag fick nog av reklamerna för någon vecka sedan och skaffade Premium. Känns lite sådär med tanke på hur Youtube är uppbyggt och att vi tittare är anledningen till att det öht finns men så länge de behåller strukturen som ger de kanaler jag kollar mest på den största biten av kakan och jag slipper reklam så får det vara.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggan:

Sen ett par minuter in kommer skaparens reklam som en del av videon...

Men den brukar i alla fall gå att hoppa över. Det finns ofta hack i tiidslinjen så att man kan klicka direkt på tiden när reklamen slutar.

Undantagen är premiärer och live.

Skrivet av Libra-75:

Dom har dessutom tagit bort möjligheten att dölja shorts märkte jag igår kväll.

Jag använder ett gäng tredjeparts Tampermonkey-script för att få Youtube att inte vara så uselt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

De få gånger vi använt tv-appen för att kolla på något så känns det som att det kommer reklam var 3e minut ungefär, helt horribelt och inte alls något som går att stå ut med

Inte sugen på Premium, dels för pengarna, men att också behöva vara inloggad och godkänna allt som google vill göra med din data…

Lite kluven vad man ska göra, någon som har en bra idé till LG webos

Köp en android media spelare, roota och plocka bort google och kört SmartYoutube.

Har nog inte sett reklam på Youtube på 10 år skulle jag tro. Dagen adblockers slutar fungera så går jag någon annanstans.

Permalänk
Medlem

Grattis till alla utan adblockers, själv kör jag adblocker så blir ingen reklam för mig.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem

Det finns inget positivt med reklampauser, har aldrig funnits, kommer aldrig finnas. Växte upp med reklamproppad kabel-tv på 80-talet, fy satan i helvetes jävlar vad jag hatade det, och hatet har bara växt med åren.

Men i det här fallet skiter jag i vilket, jag betalar för YouTube Premium främst för att slippa allt vad reklamhelvete heter, men fan ta dem och må de brinna i evigheten om de ens vågar tänka tanken på att trycka in reklam i Premium också.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Jag kan hålla med din kompis. Att se film på SVT går bort eftersom de inte har några toa- och snackspauser.

Du vet att man kan pausa även på SVT, va?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Jag är såpas gammal att jag har varit på nätet i kring 30+ år (och mycket äldre än så), och är det nåt jag har lärd av olika media plattformar, media, sajter, forums etc. så är det att alla har exakt samma målsättning - ett företag som ska driva in pengar, och oavsett vad dom lovar, bryts varje och ett löfte:

- Vi ska vara gratis för evigt.
- Vi ska aldrig ha reklam.
- Vi kommer att sätta ER användare i fokus alltid.
- Vi kommer inte att censurera nåt.
- Vi kommer att vara helt öppna och transparenta.
- Vi är lojala och trogna emot våra användare.
- Vi är en oberoende plattform.

Så är det ju med allt. Det är ju ofta en visionär eller flera visionärer som drar igång någonting nyskapande eller banbrytande. För att skapa detta behövs pengar från investerare. Tack vare skaparens/skaparnas vision kan verksamheten växa, men för eller senare stagnerar det. Det lämnar skaparen/skaparna över till någon som är mer kunnig i att driva en verksamhet, och då börjar investerarna tycka att det är dags att få avkastning på pengarna. Då inträffar det som skrevs ovan.

Om detta mot förmodan inte sker kör skaparen(skaparna hela skiten i botten, p.g.a. det inte finns någon idé om hur man ska få in pengar. Har sett detta ske ett otal gånger.

Det funkar ju när det handlar om något man är beredd att betala för, men annars är det bara att ställa in sig på att den där tjänsten man använder är oanvändbar/bort någon gång i framtiden. Själv funderar jag på hur jag ska göra med Facebook som jag gärna vill lämna, men har många kontakter på som kör mycket Messenger, och Discord... Discord är trevligt, men jag är inte beredd att betala särskilt mycket i månaden för det.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Du vet att man kan pausa även på SVT, va?

Inte på en gammal uråldrig tv utan box

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.