IdeaPad 5 Pro - Slutat detekterat skärm via USB-C

Permalänk
Medlem

IdeaPad 5 Pro - Slutat detekterat skärm via USB-C

Exakt dator modell: IdeaPad 5 Pro 14ARH7 - Type 82SJ

AMD 6800HS med m680.

Först ska jag säga att detta har fungerat bra i flera månader men blev en uppdatering av drivare via windows update och då slutade det fungera.

Bildskärm och kabel fungerar korrekt. Detekteras direkt när jag ansluter en Intel laptop.

Skärmen är ansluten till rätt USB-C port och skärmen laddar även laptop (det fungerar fint). Laptop detekterar ingen display.

Testat:
*Installerat gamla grafik drivare jag hade förut (var kvar i download mappen och självklart kört DDU)
*Installerat senaste grafik drivare från AMD
*uppdaterat laptop bios
*Installerat grafik drivare från Lenovo
*installerat nya chipset drivare.

Slut på idéer nu. Förslag?

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har en skärm som fungerar dåligt med USB-C ibland, då får jag stänga av skärmen och starta den ingen så fungerar det igen (med kabeln i hela tiden).
Du kan ju testa iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Jag har en skärm som fungerar dåligt med USB-C ibland, då får jag stänga av skärmen och starta den ingen så fungerar det igen (med kabeln i hela tiden).
Du kan ju testa iaf.

Bra förslag men det är testat. Inkluderat att dra ur och trycka i kabeln, power-cycle skärmen (dra ur sladden).

Skärmen fungerar direkt med en annan laptop.

Har en USB-c docka med anslutna skärmar på jobbet så ska dit och se om det fungerar.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Testat nu med en annan USB-C skärm och via en USB-C dock till en Displayport skärm. Fungerar inte.

Porten verkar inte agera som den ska.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Implor: Lyckades du nånsin lösa detta? Sitter med samma problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av cvb1:

@Implor: Lyckades du nånsin lösa detta? Sitter med samma problem

Åkte in på RMA. Bytte till en annan model på Inet då det drog ut på tiden.

Inte vad du vill höra men det är bara skicka in den.

Visa signatur