Steams vinterrea landar med rabatt på många heta spel

Permalänk
Melding Plague

Steams vinterrea landar med rabatt på många heta spel

Nu har årets vinterrea på Steam dragit igång, med prissänkningar på både små och stora titlar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fick bli Hogwarts Legacy med wallet från gammla cs skins 😁

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Tycker det nya systemet är förvirrande på Steam. Svårare att förstå hur mycket rabatt det är när man bläddrar i sin wishlist.

Permalänk
Medlem

om ändå baldurs gate 3 var på bra rea

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4 med 50% är värt att nämna! Det plockade jag 😊

Visa signatur

Fractal Design Define 7 - AMD 5600X - Noctua NH-D15S Chromax Black - MSI Suprim X 3090 - Samsung 970 EVO Plus 1TB NVME - Samsung 860 EVO 1TB SSD - ASUS ROG B550-F Gaming Wi-fi - 2x16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz CL16 - EVGA SuperNOVA G2 850W - LG OLED55CX - Steelseries Rival 710 - Steelseries Apex 150 Keyboard - Steelseries
Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Tycker det nya systemet är förvirrande på Steam. Svårare att förstå hur mycket rabatt det är när man bläddrar i sin wishlist.

https://steamdb.info/ kan användas men är tredjepart.

Annars tycker jag det är rätt så bra att de följer svensk lag och visar på det viset.
Däremot kanske de borde visat både procent från fullpris och ÄVEN senaste 30 dagarna.

Skrivet av Adnerhill:

om ändå baldurs gate 3 var på bra rea

Tror de sagt att det inte kommer komma någon bra rea utan att spelet är värt fullpris. Iom att de inte har massa microtransactions så väljer de att inte locka spelare med stora reor utan att ta in de som vill spela istället. Och man får lätt värdet iaf.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

https://steamdb.info/ kan användas men är tredjepart.

Annars tycker jag det är rätt så bra att de följer svensk lag och visar på det viset.
Däremot kanske de borde visat både procent från fullpris och ÄVEN senaste 30 dagarna.

Tror de sagt att det inte kommer komma någon bra rea utan att spelet är värt fullpris. Iom att de inte har massa microtransactions så väljer de att inte locka spelare med stora reor utan att ta in de som vill spela istället. Och man får lätt värdet iaf.

Ja det är mer implementeringen som är dålig. Borde visas på ett tydligare sätt. Har ~200 spel på wishlisten så blir en väldig massa onödigt klickande för att jämföra.

Permalänk
Medlem

Hades kommer jag nog köpa trots att jag redan spelar 100% (vilket inte är så många timmar men vad vuxenlivet erbjuder), gillade verkligen Transistor.

Får slå ett till slag för King Arthur: A Knight's Tale. Det hade en fz-användarrec nyligen, jag hade nästan glömt bort det, följde det under dess early access och gjorde en tråd här på spelforumet som inte blev så poppis. Liret har dock förbättrats en del under 2023 enl utsago och har spelat det runt tio timmar än och gillar det rätt mycket.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Testpilot

Några spel att slå ett slag för:

  • Soulstone Survivors

  • Army of Ruin

  • Hot Wheels Unleashed

  • Battle Bit Remastered

  • Mass Effect Legendary Edition

  • V Rising

  • Last Epoch

  • Chernobylite Enhanced Edition

  • Days Gone

  • Prey

  • Dishonored-serien

  • Hades

  • Gunfire Reborn

  • Dead Cells

Listan kan göras lång, finns gott om bra spel till rimliga priser!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Köpte Valheim nu på Steams vinterrea , lite sen att skaffa men ska bli kul att lira det ✌️.

Permalänk
Medlem

Generation Zero för 4:99 €. Kostar annars 25 € vilket en del kanske tycker är för dyrt. Jag älskar detta spel. Med Skirmish som svårighetsgrad i solo. Så har jag dött otroligt många gånger av dom 10k robotar jag har sprängt. Maxade experimental vapen som Carl-Gustav m/48, PSG 90 eller AK4. Pulsklocka vid spelande är nästan ett måste.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Några spel att slå ett slag för:

  • Soulstone Survivors

  • Army of Ruin

  • Hot Wheels Unleashed

  • Battle Bit Remastered

  • Mass Effect Legendary Edition

  • V Rising

  • Last Epoch

  • Chernobylite Enhanced Edition

  • Days Gone

  • Prey

  • Dishonored-serien

  • Hades

  • Gunfire Reborn

  • Dead Cells

Listan kan göras lång, finns gott om bra spel till rimliga priser!

Alla dem är grymt bra

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Myllerman:

Tycker det nya systemet är förvirrande på Steam. Svårare att förstå hur mycket rabatt det är när man bläddrar i sin wishlist.

Det är ingen rabatt när de har rea så jävla ofta, det är ordinarie pris med extra köphets. Köpte FC24 åt grabben, det spelet "ska" kosta 700 spänn ordinarie, prist på Epic med rabatt + kupong de tryckte på mig blev 200kr, så gjorde refund på steam där jag nyss köpt det på förra rean för 400. Det är ett skämt.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Kommer nog spendera en 500:- om jag inte håller i hatten 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

https://steamdb.info/ kan användas men är tredjepart.

Annars tycker jag det är rätt så bra att de följer svensk lag och visar på det viset.
Däremot kanske de borde visat både procent från fullpris och ÄVEN senaste 30 dagarna.

Tror de sagt att det inte kommer komma någon bra rea utan att spelet är värt fullpris. Iom att de inte har massa microtransactions så väljer de att inte locka spelare med stora reor utan att ta in de som vill spela istället. Och man får lätt värdet iaf.

Jo jag vet, men hoppades oavsett :'D

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

om ändå baldurs gate 3 var på bra rea

Det kallades "early access"

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

om ändå baldurs gate 3 var på bra rea

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tror de sagt att det inte kommer komma någon bra rea utan att spelet är värt fullpris. Iom att de inte har massa microtransactions så väljer de att inte locka spelare med stora reor utan att ta in de som vill spela istället. Och man får lätt värdet iaf.

Rent generellt så gör man väl ingen stor prissänkning på något relativt nytt, hyllat, som säljer bra av sig självt.

Misstänker att de här 10% är det som blir nu kortsiktigt, men vem vet...
Däremot kan man nog förvänta sig att en "bra rea" kommer i ett senare skede (kanske börjar trappas upp nästa år?).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Generation Zero för 4:99 €. Kostar annars 25 € vilket en del kanske tycker är för dyrt. Jag älskar detta spel. Med Skirmish som svårighetsgrad i solo. Så har jag dött otroligt många gånger av dom 10k robotar jag har sprängt. Maxade experimental vapen som Carl-Gustav m/48, PSG 90 eller AK4. Pulsklocka vid spelande är nästan ett måste.

De smyghöjde GZ till Steams vinterrea, några dagar innan kostade det typ 3,49 € om jag inte missminner mig. Visst inga stora summor men nått iallafall.

Eller bara för det var en annan kampanj innan.

Permalänk
Inaktiv

Om man är beredd att titta bortom Steam så finns det andra, ofta bättre, reor. Av de nedan har Epic 30% extra rabatt vid köp över 150 kr samt 10% tillgodo efter 2v, och Ubisoft har en 20%-kupong.

https://www.ea.com/sales/holiday-sale
https://store.ubisoft.com/eu/winter-sale
https://www.gog.com/en/promo/2023_winter_sale
https://itch.io/sales
https://store.epicgames.com/en-US/sales-and-specials/holiday-...

Andra butiker som säljer spel för Steam:

https://www.greenmangaming.com/winter-sale/
https://www.fanatical.com/en/on-sale
https://www.humblebundle.com/store/promo/solstice-celebration...
https://www.indiegala.com/store/promo-sales

För prisjämförelser rekommenderar jag https://isthereanydeal.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Tycker det nya systemet är förvirrande på Steam. Svårare att förstå hur mycket rabatt det är när man bläddrar i sin wishlist.

Håller med! Jag gillar att de visar historisk lägsta pris men varför inte ha med rabattsatsen på din wishlist?
Jag har min filtrerad på 75% rabatt så när något väl poppar upp så burkar det vara reko att köpa.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att klicka in på intressanta spel ni har, ibland får man ju lite extra rabatt om man äger andra spel från utgivaren/utvecklaren.

Blev några billiga onionlikes för mig nu, har det mesta jag vill ha redan och än mindre tid. Men denna speltyp fungerar att spela oavsett hur pigg jag känner mig för stunden vilket uppskattas.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Hade inte tänkt köpa några spel, har hyfsat stor baklogg, men blev No Mans Sky(mycket rabatt) och Baldurs Gate 3(litegrann rabatt)

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

De smyghöjde GZ till Steams vinterrea, några dagar innan kostade det typ 3,49 € om jag inte missminner mig. Visst inga stora summor men nått iallafall.

Eller bara för det var en annan kampanj innan.

Fortfarande bättre än 25 €. Vid köp rekommenderar jag Alpine och Fnix DLC gör mera utmaningar samt mer story.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

40% rea på Core Keeper är riktigt fint
https://store.steampowered.com/app/1621690/Core_Keeper/

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Nya lego starwars är ju med där för 9:99€, men massa karaktärspack separat för 50€ totalt, vafan är det för skit?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

Nya lego starwars är ju med där för 9:99€, men massa karaktärspack separat för 50€ totalt, vafan är det för skit?

DLC kostar 2€ styck, eller 4,48€ för hälften eller 7,49€ för alla. Ditt pris är om du köper alla DLC 3 ggr.

Du kan också välja qtt köpa "Galactic edition" för 13,99€ och få med alla DLC. Eller så köper du Galactic edition på Epic för 99kr med deras kupong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

DLC kostar 2€ styck, eller 4,48€ för hälften eller 7,49€ för alla. Ditt pris är om du köper alla DLC 3 ggr.

Du kan också välja qtt köpa "Galactic edition" för 13,99€ och få med alla DLC. Eller så köper du Galactic edition på Epic för 99kr med deras kupong.

Tack det förklarade en del!

13.99€ =
9.99€ + 7.49€ =
9.99€ + 2(4.49€) =
9.99€ + 13(2€)

Men man behöver inte köpa alla dlc separat, de är samma i olika sammansättningar…

Jag gillar det inte ändå, men 4€ extra för alla karaktärer alltså

Permalänk
Medlem

Tips på bra indies?

Helst deck builders/rouge lites. Tänk Slay the Spire, Monster Train, Dead Cells, Blasphemous e.tc. (Fastnade aldrig för Dicey Dungeons eller Hades som verkar vara standardtipsen).

Går ju tretton på dussinet men de flesta är tyvärr både mediokra och intetsägande så svårt att hitta guldkornen tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valloniet:

Tips på bra indies?

Helst deck builders/rouge lites. Tänk Slay the Spire, Monster Train, Dead Cells, Blasphemous e.tc. (Fastnade aldrig för Dicey Dungeons eller Hades som verkar vara standardtipsen).

Går ju tretton på dussinet men de flesta är tyvärr både mediokra och intetsägande så svårt att hitta guldkornen tycker jag.

Book of Demons kanske? Helt klart värt de ca 60:- som det kostar under rean. Inte det mest avancerade och långlivade spelet men kommer ihåg att jag hade kul 15-20 timmar då jag spelade igenom det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Kom ihåg att klicka in på intressanta spel ni har, ibland får man ju lite extra rabatt om man äger andra spel från utgivaren/utvecklaren.

Blev några billiga onionlikes för mig nu, har det mesta jag vill ha redan och än mindre tid. Men denna speltyp fungerar att spela oavsett hur pigg jag känner mig för stunden vilket uppskattas.

Fortfarande sur på att jag missade detta för några veckor sedan när jag köpte EA WRC.

Kör alla mina spel på Steam men spelet var till ordinarie pris där. Dock har jag Eric Games till Fortnite när jag spelar med grabben. Så jag köpte EA WRC där eftersom de hade 30% rabatt.

Sen någon dag senare klickade jag på EA WRC i Steam och såg då att jag fick 30% rabatt på det för att jag äger Dirt Rally 2. Rabatten syns inte när spelet syns i en lista, man måste klicka in på det så jag hade missat det. Förbannat tänker jag och kollar på Epic - har spelat 2 minuter för länge för att kunna göra en refund. Så nu sitter jag med spelet på Epics plattform och jag gillar det inte, en massa strul. Har problem med att deras DDoS-skydd blockar mig titt som tätt, problem med att logga in (låg nere 12 timmar igår) helt värdelöst.

Funderar på att köpa det igen, fast på Steam då det redan, trots att det precis släppts, är på rea 50%.(Tråkigt då det betyder att det sålt skräp och kommer inte utvecklas så bra över tid. Hade önskat mig ett långlivat spel, älskar spelet. Bästa rallyspelet på väldigt länge).