Söker spelare/Communityn

Permalänk
Administrativ avgift

Söker spelare/Communityn

Hej alla på Sweclockers som en riktig gamer och simracing fantast med trots allt nu 1-2000h mellan olika racingspel söker jag nu efter folk att spela med. Finns det några communitys ni rekommenderar eller själva är medlemmar i? Det jag för närvarande spelar mest är Asseto Corsa och F1 23. Jag har planer på att starta upp Iracing och komma igång, så finns det några vettiga personer där ute som vill dra ett race?

*Kille på 29år
*Ledig dom flesta dagar 17-22
*Discord och voice finns
*Spelar i VR och med 15Nm bas och heuskinveld pedaler

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Härligt med fler simracingfantaster!

Just nu kör jag bara Assetto Corsa Competizione (2000+H) och EA WRC, men här är några communites som kör flera olika titlar som ACC, iRacing, AC1, AMS2 med fler.

VGP - Virtual Grand Prix: Svenskt community som kör iRacing, ACC, EA WRC m.m. i både ligor och singel events. All info och svenskt häng sker på deras Discord med närmare 1000 medlemmar.

S3 - Svenska Simracing Sällskapet: En kompis som driver detta community som är mer inriktade på AC1, ligor och singel events. Finns också på Discord. Drygt 200 medlemmar.

RCi - Racing Club International: Internationellt mycket professionellt community som i huvudsak kör ACC, men har börjat anordna events för iRacing, AMS2 och EA WRC. De kör ofta med live stuarding och live kommentatorer på YT. Finns på Discord men har även en hemsida med all info https://racerci.com/.

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk

Vi är ett gäng på Discord (ca 90 användare) som gillar att köra alla typer av bilspel med varandra och diskutera simracingutrustning osv. Vi kör främst F1, AC, ACC, ETS och WRC. F1 23 kör vi 2 dagar i veckan just nu i egen liga och har en egen AC-server som vi kör Nordschleife på. Vi är väl inga experter direkt men alla är välkommen att vara med! PM:a om du vill ha en inbjudan!

Permalänk
Medlem

Kör mest Iracing och kan verkligen rekommendera det. Finns många ligor och communities där för den som är intresserad. Annars är det lätt att hoppa in i officiella race.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Kör mest Iracing och kan verkligen rekommendera det. Finns många ligor och communities där för den som är intresserad. Annars är det lätt att hoppa in i officiella race.

Jag skulle inte rekommendera att börja med Iracing, inte för att det är något fel på iracing men det kan väldigt snabbt bli väldigt mycket pengar för något som man inte vet om man kommer att gilla.

Jag skulle hellre rekommendera att börja med Low Fuel Motorsports som är helt gratis. Om man efter det känner att rankad online racing är det bästa som finns så fundera absolut på iracing men det kan lätt vara några tusen kronor i sjön om man inte gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Jag skulle inte rekommendera att börja med Iracing, inte för att det är något fel på iracing men det kan väldigt snabbt bli väldigt mycket pengar för något som man inte vet om man kommer att gilla.

Jag skulle hellre rekommendera att börja med Low Fuel Motorsports som är helt gratis. Om man efter det känner att rankad online racing är det bästa som finns så fundera absolut på iracing men det kan lätt vara några tusen kronor i sjön om man inte gillar det.

Nä, det är typ 100Kr för en månad, eller 200Kr för 3 månader (om man inte vill gå direkt på 1 eller 2 år). Gör inte misstaget att betrakta det som ett vanligt spel där man hoppar runt mellan en massa bilar, och därför "måste" köpa på sig allt.

Grundutbudet är riktigt bra och man lär sig mycket på att köra det. Bara börja med det och sen, om man vill, satsa på en bil och serie - hellre satsa på banor än bilar och se till att utnyttja rabatterna som finns.

Det blir inte mycket pengar om man inte vill lägga mycket på det.

Permalänk
Medlem

Hej,
Finns det intresse att köra i en välordnad liga i F1 23 (F124 när det släpps) så finns vi på Discord https://discord.gg/Xg8QyMqX
Vi kör på torsdagar klockan 20:00 och med realistisk prestanda för att jämna ut förare/startfält. Säsongerna är ganska korta, ca 8-9 race. Just nu är det slutet på säsong 3. Endast playstation men kanske accepterar crossplay beroende på hur F1 24 fungerar.
Man kan välja mellan att vara ordinarie förare, eller börja med att vara reserv och göra inhopp när ordinare har förhinder. Loppen livesänds på youtube med 2 glada kommentatorer. https://www.youtube.com/@F1Ligan
Välkomna att joina oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gordini:

Hej,
Finns det intresse att köra i en välordnad liga i F1 23 (F124 när det släpps) så finns vi på Discord https://discord.gg/Xg8QyMqX
Vi kör på torsdagar klockan 20:00 och med realistisk prestanda för att jämna ut förare/startfält. Säsongerna är ganska korta, ca 8-9 race. Just nu är det slutet på säsong 3. Endast playstation men kanske accepterar crossplay beroende på hur F1 24 fungerar.
Man kan välja mellan att vara ordinarie förare, eller börja med att vara reserv och göra inhopp när ordinare har förhinder. Loppen livesänds på youtube med 2 glada kommentatorer. https://www.youtube.com/@F1Ligan
Välkomna att joina oss.

Ser flera bekanta jag kör mot i SFL Hade gärna joinat men kör på PC.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5