Kommer ej in på de flesta annonslänkar, Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer ej in på de flesta annonslänkar, Pixel 7 Pro

Har ett "bekymmer" med min Google Pixel 7 Pro.
Tex att jag googlar på Google Pixel 8 Pro då får man ju upp en rad överst i Chrome med massor annonser från företag som säljer den.
Klickar jag då på tex Elgigantens annons så kommer jag till en ny flik men på fliken blir det inget Elgiganten utan enligt bifogad skärmdump.
Blir nästan alltid såhär, varför?
Någon inställning som hindrar annonser eller liknande? Har varit så sen telefonen var ny.

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Hedersmedlem

Du har ingen DNS-baserad adblocker på nätverket, typ PiHole eller liknande?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joi:

Har ett "bekymmer" med min Google Pixel 7 Pro.
Tex att jag googlar på Google Pixel 8 Pro då får man ju upp en rad överst i Chrome med massor annonser från företag som säljer den.
Klickar jag då på tex Elgigantens annons så kommer jag till en ny flik men på fliken blir det inget Elgiganten utan enligt bifogad skärmdump.
Blir nästan alltid såhär, varför?
Någon inställning som hindrar annonser eller liknande? Har varit så sen telefonen var ny.
<Uppladdad bildlänk>

Precis som Thomas skriver så låter det där som om du har någon form av adblocking, så som DNS-blockering. Jag får samma felmeddelande och jag använder DNS-blockering

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Än bättre hade varit om man kunde ta bort dessa Google AdSense sponsrade resultat i sökningen då de är en pest, men om man kör reklamblockering så vänjer man sig vid att hoppa förbi "Sponsrad"-inläggen och gå direkt på de vanliga sökresultaten.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pitr-:

Än bättre hade varit om man kunde ta bort dessa Google AdSense sponsrade resultat i sökningen då de är en pest, men om man kör reklamblockering så vänjer man sig vid att hoppa förbi "Sponsrad"-inläggen och gå direkt på de vanliga sökresultaten.

Själv tycker jag att dom nästan alltid ger relevanta resultat och i majoriteten av fallen brukar jag klicka på just dessa.

Edit: Vi pratar nog om olika saker, jag och TS syftar på produkterna med bilder som kommer upp från olika butiker, inte sponsrade länkar som står med som vanliga sökresultat.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Du har ingen DNS-baserad adblocker på nätverket, typ PiHole eller liknande?

Det har jag säkert, men inget jag själv lagt in.
Pixelmobilerna kommer ju med brandvägg/vpn original. Kan det vara den som gör detta?
Felet kommer på både wifi och mobilnät.

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_