Lamptron avtäcker luftkylare med HDMI-kontakt

Permalänk
Melding Plague

Lamptron avtäcker luftkylare med HDMI-kontakt

Det är inte bara AIO-kylare, fläktar och chassin som förtjänar att bestyckas med skärmar tycker tillverkaren Lamptron.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En kylfläkt som värmer! genialt!

Permalänk
Medlem

Kul idé men priset var kanske lite väl överdrivet. En sextumsskärm är inte precis svindyr.

Permalänk
Medlem

Så, hur lång tid tar det innan någon spelar Crysis på den?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Permalänk
Medlem

"Hur många skärmar har du inuti ditt chassi? Vill du ha fler? Diskutera i tråden!"

Exakt noll. Exakt noll.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

En 7 tums IPS med 1024x600 med komplett krets och kabelkit för att kommunicera med Aida64 finns på AliExpress för 255kr inkl frakt. DIY för att göra detta på vilken luftkylare som helst

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Känns väldigt onödigt men visst hade väl varit trevligt att köra en video med en mysig brasa för rätt stämning i mörkret

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

"Hur många skärmar har du inuti ditt chassi? Vill du ha fler? Diskutera i tråden!"

Exakt noll. Exakt noll.

Om du har moderkortet du skrivit i signaturen har du ju vad jag kan se på bilder två stycken 7segments displayer. Det går ju räkna som skärmar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jaha så det är därför det säljs chassin med stora fönsterrutor ?
Hade inte riktigt fattat grejen förrens nu.

Permalänk
Medlem

Blir billigare och köpa en Pearless Assasin + display kitt samt en 3d skrivare för att göra en snygg monteringram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gargamelo:

Jaha så det är därför det säljs chassin med stora fönsterrutor ?
Hade inte riktigt fattat grejen förrens nu.

Nej nej, de är där för att man vill stirra på fläktarna när dom snurrar. Som när barn är fascinerade av tvättmaskinen, samma grej.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Ja...näe, detta är ingen trend jag kommer hoppa på.

Men ser helt klart att det finns en marknad för det, vissa vill ha lite extra bling i burken helt enkelt.

Jag nöjer mig vid att GPU och någon mer komponent lyser lite och jag kan välja färg på det. Något lite mer diskret helt enkelt. Älskar effekten mitt Meshify S2 Blackout ger med sida i mörkt glas istället för klart när GPUn lyser lite.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

MTV kanske skulle börja med Pimp My Rig.
Påminner om biltrenden på början av 00-talet...

Permalänk
Medlem

Sitter alltså folk och stirrar in i chassit när de spelar eller utför tungt arbete på datorn? Annars har jag svårt att förstå meningen med en skärm på insidan. Själv har jag inget fönster på chassit så det är ännu mindre mening att skaffa en sådan kylare.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

nä fattar inte grejen med hdmi-skärmar inne i datorn för conky/aida64 eller övriga performance views.
mest eftersom det kommer upp som en faktiskt display som du kan råka sätta musen på.

nä, då tar jag hellre en skärm som kopplas på intern USB2 header, även om refresh rate kanske inte är så hög och det krävs specifik mjukvara.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Bara för att man kan, behöver man inte...

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av GizmoTheGreen:

nä fattar inte grejen med hdmi-skärmar inne i datorn för conky/aida64 eller övriga performance views.
mest eftersom det kommer upp som en faktiskt display som du kan råka sätta musen på.

nä, då tar jag hellre en skärm som kopplas på intern USB2 header, även om refresh rate kanske inte är så hög och det krävs specifik mjukvara.

Skrivet av KorvMos:

Bara för att man kan, behöver man inte...

Rent spontant så är min känsla att det praktiska är en ursäkt för att kunna visa balla animationer i chassit. Min känsla är också att många är ängsliga inför att vara ärliga med att man främst gillar hur det ser ut och därmed behöver hitta på anledningar för att ursäkta sig.

Jag är en stark förespråkare för att våga vara ärlig med att man mest tycker det ser ball ut.

Permalänk
Medlem

Gillar trenderna med displayer både utanpå och i chassit, den är ju gammal även om vi idag kan använda mer vanliga displayer. Ger ju möjligheter för de som vill göra något extra med sitt intresse och hobby.

Tänker även lite på trenden som var iallafall ett tag att ställa föremål på grafikkortet så de syntes i chassit, typ bilar och figurer och liknande. Såvida det nu inte var specifikt en NR200-grej då.

Personligen hade jag gärna haft en skärm som visar datorinfo men denna kan lika väl ligga på datorbordet då mitt chassi är för stort att ha på bordet och för klumpigt att kika ner på golvet.

Men lite kluven till just denna lösning, DIY-lösningarna är nog för de flesta säkert ett bättre val ändå.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Om du har moderkortet du skrivit i signaturen har du ju vad jag kan se på bilder två stycken 7segments displayer. Det går ju räkna som skärmar.

Hur skulle jag kunna visa pixlar på dem menar du? (rgb-paneler)

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Rent spontant så är min känsla att det praktiska är en ursäkt för att kunna visa balla animationer i chassit. Min känsla är också att många är ängsliga inför att vara ärliga med att man främst gillar hur det ser ut och därmed behöver hitta på anledningar för att ursäkta sig.

Jag är en stark förespråkare för att våga vara ärlig med att man mest tycker det ser ball ut.

jo visst är det ballt men att koppla in det som systemskärm känns korkat och väldigt B, speciellt för en "riktig" produkt. DIY kan du göra hu f-n du vill.

lättast DIY om man ska ha "HDMI" 1080p är kanske en pi-zero kopplad till skärmen med usb-eth, driv av moderkortets usb2 header och ger ett ethernet som datorn sen kan kommunicera med. FTP serv eller liknande till en mapp med media som slumpas eller nånting efter boot. perf.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Hur skulle jag kunna visa pixlar på dem menar du? (rgb-paneler)

Ordet display är ju i komponentens namn display brukar översättas till skärm. Skärm måste inte visa pixlar.
Sen kanske du inte förstod att jag inte var helt seriös det ber jag om ursäkt för.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

För var hårdvara prestanda och feta fläktar.. Nu betalar du extremt mycket för att får RGB eller skärmar på din fläkt.

Jag fattar inte grejen, vem sitter och stirrar in i sitt datorchassi när datorn är på ?

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

3400?

Hellre då en riktig kylare med bruna fläktar och en sån här:

Så slipper man koppla den via hdmi.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Varg:

Sitter alltså folk och stirrar in i chassit när de spelar eller utför tungt arbete på datorn? Annars har jag svårt att förstå meningen med en skärm på insidan. Själv har jag inget fönster på chassit så det är ännu mindre mening att skaffa en sådan kylare.

Sitter alltså folk och stirrar på bilens exteriör när de kör den? Annars har jag svårt att förstå meningen med spoiler/kjolar/foliering/fälgar/dekaler …

Man kan väl vilja smycka ut datorn för att ställa ut den, delta i tävlingar, lägga upp ett galleri, eller bara som en hobbygrej.

Har inte heller något fönster (längre) och vill absolut inte att min dator ska lysa eller blinka på något sätt. Men jag kan ändå förstå att andra kan vilja spexa till det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alling:

Annars har jag svårt att förstå meningen med spoiler/kjolar/foliering/fälgar/dekaler …

Då är vi två.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ordet display är ju i komponentens namn display brukar översättas till skärm. Skärm måste inte visa pixlar.
Sen kanske du inte förstod att jag inte var helt seriös det ber jag om ursäkt för.

Ingen fara. Kanske var lite dryg där själv, sorry! Man skulle ju kunna 3d-printa nån slags mönsterbitar till de där panelerna antar jag....; men som tur är så kan man ju stänga av allt vad ljuskällor heter och dessutom har jag den delen av lådan riktad mot en vägg, eftersom jag inte förstår poängen med att sitta och stirra på eller in i datorlådan.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Sitter alltså folk och stirrar på bilens exteriör när de kör den? Annars har jag svårt att förstå meningen med spoiler/kjolar/foliering/fälgar/dekaler …

Man kan väl vilja smycka ut datorn för att ställa ut den, delta i tävlingar, lägga upp ett galleri, eller bara som en hobbygrej.

Har inte heller något fönster (längre) och vill absolut inte att min dator ska lysa eller blinka på något sätt. Men jag kan ändå förstå att andra kan vilja spexa till det.

Jag förstår inte varför folk vill ha det heller.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Hedersmedlem

Känns som en naturlig utveckling av RGB-trenden. Det här är bara RGB med ovanligt små och många ljuspunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Sitter alltså folk och stirrar på bilens exteriör när de kör den? Annars har jag svårt att förstå meningen med spoiler/kjolar/foliering/fälgar/dekaler …

Man kan väl vilja smycka ut datorn för att ställa ut den, delta i tävlingar, lägga upp ett galleri, eller bara som en hobbygrej.

Har inte heller något fönster (längre) och vill absolut inte att min dator ska lysa eller blinka på något sätt. Men jag kan ändå förstå att andra kan vilja spexa till det.

Spoiler och kjolar för aerodynamiken. Foliering för att skydda lacken. Fälgar för att få ner vikten på den ofjädrade massan. Dekaler för sponsorer.