Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD
Nätagg steker övriga komponenter - vem står för ersättning?
Visa signatur
Hej! Mitt nätagg (750W cooler master, ca 4 månader gammalt) gav upp i helgen av helt oförklarlig anledning. Lämnat in på garantin hos komplett men ej fått tillbaka något nytt ännu. Jag är lite orolig att andra komponenter ska ha stekts (Z780, 13600k, DDR5, Radeon 7800 - helt enkelt en riktigt ekonomiskt smärtsam situation) och kan inte testa detta förrän jag får in nätagget igen. Men det hela fick mig att fundera
- Om man köpt komponenter från olika företag och byggt ihop själv (samtliga mindre än 6mån gamla och inget som klockats) och ett nätagg sedan steker övriga komponenter: Hur funkar det med garantin? Ska företaget som sålde nätagget stå för kostnaden av ev collateral damage? ska företaget som producerar nätagget stå för den kostnaden? Måste jag ta det på min försäkring (trots att det beror på ett fel i produkten som sålts)?
KKöpL gäller mot säljaren, d.v.s. du skall rikta eventuella anspråk mot denne.
Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD
Copyright © 1999–2024 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.