Permalänk
Medlem

PS plus

Har haft PS3 och PS4 ett bra tag och därmed ett antal PS plus spel. Nu har jag billigaste essential, men det kostar ändå minst en 50-lapp i månaden om man prickar att förlänga i nåt erbjudande men sannolikt mer.

Vi spelar rätt sällan numera på PS4, istället på PC. Det mesta vi fortfarande spelar är köpta spel tex BeatSaber (PSVR), Rayman (som är kul att köra tillsammans) och några andra liknade spel. Men PS4an är igång ett par gånger i månaden max, ofta när barnen har kompisar hemma. Funderar på att ditcha PS Plus. Savegames kanske är bra, men känns inte superviktigt. Jag tror att OM man vill hoppa på igen har man kvar de gratisspel man lagt till (men när man inte är med så slutar de funka) - de vi spelar är de flesta köpta och inte PS Plus (säkert finns det några plus jag kommer sakna).

Då och då startas en gammal WII med MarioKart eller JustDance. Bra spel håller i decenier. Har en XBOX 360 som inte vart igång på 2 år... Lika med PS3an, finns nog nåt på den som inte finns på PS4 (framförallt står en PS3 vid en annan extratv så visst har den använts nån enstaka gång pga det).

Har jag missat nåt, eller ska jag bara skita i att förlänga nästa gång (tror det är nån automatisk förlängning så gäller att hålla koll). Hur tänker andra om dessa abonemang?

Permalänk
Medlem

Du tänker rätt. När plus går ut så behåller du spelen men kan inte spela de för tillfället.

Jag lät mitt plus just löpa ut för en månad sedan efter att ha haft det sedan PS4 kom. Har inte äns startat konsolen (ps5) sän dess.
Hoppas kunna kanske komma så att jag kan förlänga "det biligaste" på en rea. Har alltid kunnat förlänga på rea förr, men nu så har ju playstation nu gjort så att man kan bara uppgradera på rea och det är jag inte sugen på.

Lite tråkigt dock att denna månaden så skulle det faktiskt tvunget komma ett spel som jag ändå är lite intresserad av. F1 2023. Men men.

Ända gången jag spelar online är Battlefield och Sniper elite med vänner, men det blir inte så ofta längre häller.

Ja när du förlänger så bockar PlayStation atomatiskt i att plus ska automatiskt förlängas också.
Så man måste manuelt gå in och ändra det varie gång man förnyar, att man inte vill att den förlänger.
Kommer inte ihåg vart man gör det på 4an, men borde va under "plus appen" som på 5an.🤔

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.