Permalänk

Subwoofers

Hej! Jag ska nu köpa en subwoofer till min anläggning och behöver er hjälp.

Subwoofern får inte kosta mer än 4000:- inklusive allt.

Jag är inne på en Yamaha YST-SW320 Jag har fått för mig att den ska vara bra.
Jag kan få tag på den via tyskland för 3000:- nästan exakt hemlevererad till dörren.

Gör jag ett bra köp eller rekomenderar ni nått annat?

Det jag är ute efter är kraftfull, djup bas som låter bra och inte bara brölar.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

den subwoofer jag fastnade för, efter att provlyssnat B&W , Yamaha och Canton var Audio pro's B1.35 . Till film är den kanon. Mycke djupbas, riktigt djupbas. Men lyssnar du på mycke techno, trance osv på hög volym med snabb bas ska du nog inte välja denna. Sen stämmer det vad folk säger om Audio pro, dom är känsliga för var man placerar dom. Jag hittade en perfekt hörna att ställa den vid, så nu låter den helt underbart:)

Ska du ha mera tryck och bas kanske Magnat Omega 380 är nått för dej. Jag har inte hört den, bara läst tester och läst vad folk som köpt tycker om den, och dom verkar nöjda

Visa signatur

¥ m e t a l f o r e v e r ¥
p4 2,8ghz - 2gb DDR 400mhz - GFfx5950 Ultra - Dvd-r

Permalänk

De tackar man för! Audio Pro verkade smaskig, lika så Omgean.

Denna är det som jag är intresserad av : http://www.fyndborsen.se/?sida=produkt.php%3Fmain%21filter%21...

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

skulle jag själv fixat en subba för 4000:- så skulle jag nog satsat på att bygga den själv. Men som sagt, audio pro gör fina grejjer

Permalänk

Jag har en Audiopro B1,35 själv, jag är helnöjd med min. Tänk på att den är i pianolack (vet inte om alla är det) Det krävs att du dammar lite ibland:) Men i genäld så får du ett fint ljud.

Anders

Permalänk
Medlem

Om du vill spela högt kan du alltid kolla din närmaste HiFi klubben butik om de har någon Cerwin Vega subwoofer kvar, jag såg att de sålde ut dem svinbilligt för ett par veckor sedan.

Permalänk

canton AS 22/25

Visa signatur
Permalänk
Medlem

en stroker kanske

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leo-leo
en stroker kanske

Ja, två CW 18" strokers i en 200liters låda. Det hade känts.

Nä, men seriöst. Omegan verkar otroligt fet. Om jag får pengar över när köpt bil så ska jag inhandla ett biosystem. Och den verkade minst sagt underbar. Mums.

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk

Nova är samma som B1.35, fast med den skillnaden att den saknar pianolack och är hälften så dyr.
Har den och kan rekomendera den, fast till musik låter den inte jättebra.

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk

Jag är fortfarande helt inne på Yamaha subben då den har överlägset mest effekt (vilket inte är allt, jag vet) och i och med att jag kan få den för ett ,ycket fint pris så lockar den fortfarande. De här canton och audio-pro ligger i ungefär samma prisklass, dock inte lika hög effekt. Vill ju att den ska hänga med i musik. Shisse så svårt detta är!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

Men watt är ju inte allt, precis som du säger. Men tänk också på vikten och elementets storlek. I Yamahan sitter där en liten 10", som tillsammans med låda och drivsteg väger endast 17 kilo. Visst det är en normal vikt för 10" subbar... men det är inte mycket om man jämför med t.ex. Omegans 15" och 37kilo. DÄR snackar vi tyngd

Som Clarionkillen som visade mig deras 52" subwoofer uttryckte det, "Storlek har betydelse"

Btw... har ni hört en så stor subba lira? Jag stod vid Clarions monter när de monterade den och skulle testspela. Stod väl en 2 meter ifrån den i sned vinkel. JÄVLAR. Det är mitt enda ord som beskriver hur djävulskt den kändes, trotts att man inte kunde se att den rörde på sig. Fruktansvärt fett.

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

Sitter här med "Hifi & musik", Majnummret där de recenserat en massa subbar. Allt från 4500-7000 kr.

Den som kostar 4500 kr kanske är lite intressant för dig,
Yamaha YST-SW315.
Ljud 4/5
Flexibilitet 4/5
Prisvärdhet: 5/5
"Bra Köp"

Permalänk
Medlem

Jag köpte en XTZ 12 Remote ganska nyligen. Helnöjd. Fjärrkontroll är även smidigt om man tycker det dundrar på allt för mycket och inte orkar resa sig för att sänka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [0verlord]
Men watt är ju inte allt, precis som du säger. Men tänk också på vikten och elementets storlek. I Yamahan sitter där en liten 10", som tillsammans med låda och drivsteg väger endast 17 kilo. Visst det är en normal vikt för 10" subbar... men det är inte mycket om man jämför med t.ex. Omegans 15" och 37kilo. DÄR snackar vi tyngd

Som Clarionkillen som visade mig deras 52" subwoofer uttryckte det, "Storlek har betydelse"

Btw... har ni hört en så stor subba lira? Jag stod vid Clarions monter när de monterade den och skulle testspela. Stod väl en 2 meter ifrån den i sned vinkel. JÄVLAR. Det är mitt enda ord som beskriver hur djävulskt den kändes, trotts att man inte kunde se att den rörde på sig. Fruktansvärt fett.

Shit, såg inte att Omegan hade 15" Dock för dyr för mig.... Den fanns inte heller där jag ska köpa ifrån.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasT
Sitter här med "Hifi & musik", Majnummret där de recenserat en massa subbar. Allt från 4500-7000 kr.

Den som kostar 4500 kr kanske är lite intressant för dig,
Yamaha YST-SW315.
Ljud 4/5
Flexibilitet 4/5
Prisvärdhet: 5/5
"Bra Köp"

Kan du scanna eller ta kort? Hittar inte den heller. Tror jag vet ungefär hur den ser ut.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Re: Subwoofers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKulspruta
Hej! Jag ska nu köpa en subwoofer till min anläggning och behöver er hjälp.

Subwoofern får inte kosta mer än 4000:- inklusive allt.

Jag är inne på en Yamaha YST-SW320 Jag har fått för mig att den ska vara bra.
Jag kan få tag på den via tyskland för 3000:- nästan exakt hemlevererad till dörren.

Gör jag ett bra köp eller rekomenderar ni nått annat?

Det jag är ute efter är kraftfull, djup bas som låter bra och inte bara brölar.

Jag skulle tipsa om denna:
XTZ 12 Remote

Ska köpa en sådan själv snart när lönen är kommen..

Edit: länken ändrad

Visa signatur

"Var glad över att Nintendo Game Cube inte ser ut som en stor svart verktygslåda eller en kupévärmare på högkant"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Subwoofers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av boboa
Jag skulle tipsa om denna:
http://www.fyndborsen.se/?sida=produkt.php?main!filter!Prodnr=5337

Ska köpa en sådan själv snart när lönen är kommen..

Läs först mitt inlägg, sen så går din ofullständiga länk till en kamera.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Subwoofers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jiax
Läs först mitt inlägg, sen så går din ofullständiga länk till en kamera.

Såg det nyss..

Visa signatur

"Var glad över att Nintendo Game Cube inte ser ut som en stor svart verktygslåda eller en kupévärmare på högkant"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKulspruta
Shit, såg inte att Omegan hade 15" Dock för dyr för mig.... Den fanns inte heller där jag ska köpa ifrån.

Kan du scanna eller ta kort? Hittar inte den heller. Tror jag vet ungefär hur den ser ut.

Den ser ut som den på bilden (som du länkade).

Tror inte man får ta kort av en artikel bara så där, tyvärr har jag inte ens kamera för det.