Acers nya laptopkoncept: inbyggd handkontroll och utfällbara högtalare

Permalänk
Melding Plague

Acers nya laptopkoncept: inbyggd handkontroll och utfällbara högtalare

När Acer uppfinner är inga idéer för galna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

What about mycket bättre kylning till alla gaminglaptops också, så att de inte throttlar eller låter som en hårfin?

Gillar dock det med handkontrollen. Men man kan ju ha en bättre vid sidan om med dongle eller Bluetooth.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Hela designen känns lite som att dom tagit en Lenovo Legion dator, sen låtit ett gäng 13 åringar färga den och designa om den.

Hoppas innerligt att det aldrig lämnar koncept stadiet!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Allt nytt, även lite tokigt, är kul att se.
Hit eller pladask spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterP57:

Allt nytt, även lite tokigt, är kul att se.
Hit eller pladask spelar ingen roll.

Jag håller med om det vore så att dom faktiskt hade haft intentions att skapa en produkt av skiten.
Men som det är just nu så lär det ju aldrig hända, och det är ren clickbait/marketing från Acer för att få märket synligt eller pratat om lite här och där på nätet, och sweclockers faller för det och vidarebefodrar gratisreklam.

Liksom det är ju helt ointressant om "Lenasus" skulle släppa en video på deras nya VR koncept där man viker in sidorna på en laptop och sätter den på huvudet som en slags hjälm, om dom inte faktiskt tänker försöka sälja skiten på riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flexm:

Jag håller med om det vore så att dom faktiskt hade haft intentions att skapa en produkt av skiten.
Men som det är just nu så lär det ju aldrig hända, och det är ren clickbait/marketing från Acer för att få märket synligt eller pratat om lite här och där på nätet, och sweclockers faller för det och vidarebefodrar gratisreklam.

Liksom det är ju helt ointressant om "Lenasus" skulle släppa en video på deras nya VR koncept där man viker in sidorna på en laptop och sätter den på huvudet som en slags hjälm, om dom inte faktiskt tänker försöka sälja skiten på riktigt.

Bra slutsats. Acer går nog lite dåligt, just nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av flexm:

Till viss del kan jag hålla med, men samtidigt i en förlängning så är det säkert även en undersökning av vad kunder visar intresse på.

Kan mycket väl tänka mig att den blir visad upp på mässor, där dom noterar besökares intresse för olika delar av konceptet.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Har länge funderat på varför det inte finns laptops med en löstagbar mus. 90% av en mus är ju luft, så något smidigt hopfällbart som man kan knäppa loss, kanske från ena hörnet?

En hel stor handkontroll som denna känns ju dock lite mer som en gimmick

Permalänk
Medlem

Gillar handkontroll grejen, men vette fan om designen på laptopen är min cup of tea.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Har länge funderat på varför det inte finns laptops med en löstagbar mus. 90% av en mus är ju luft, så något smidigt hopfällbart som man kan knäppa loss, kanske från ena hörnet?

En hel stor handkontroll som denna känns ju dock lite mer som en gimmick

Det finns laptops med PCMCIA/PC CARD eller ExpressCard slot och även vikbara bluetoothmöss som passar i dessa. Men det är nog runt 10 år sedan en laptop med en sådan slot såldes ny, så du får söka på begagnatmarknaden.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem

Såg lite rolig ut men tror inte vi kommer se nåt liknande som kommer säljas. Är samma med bilar där det finns mängder med konceptbilar som aldrig sålts till kunder men dem finns. Jag tycker det är roligt att se såna här saker även om det aldrig blir verklighet.