Rösta fram t-shirt till communityt!

Här är Quest 3S – Metas nya budgetvänliga VR-headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

För mig är det verkligen helt tvärtom. En sladd är drygt (men uppifrån gör den knappt något åtminstone) och dyrare pris är drygt (men VR är smygdyrt oavsett) och övrigt är det väldigt värt för mig med bättre kvalité istället. Dyrare, sladd, men bättre kvalité. Det tar jag alla dagar. Redan för några år sedan såg det riktigt bra ut med fin grafik i VR Alyx och högupplöst headset. Jag kan tänka mig om 2-4 år till, då kan budget se ut på samma nivå och samma prisklass som jag körde i se otroligt bra ut. Det är fortfarande en bra bit ifrån verklighetstroget men inom min livstid åtminstone är vi där eller i närheten så det blir fint.

Jag kör med en quest 3 trådlöst 2.5Gb/s och ser ingen skillnad på det och trådat. Upplever också ingen fördröjning eller stutters. Det enda problem jag har är att jag bara har ett rtx 2070 som får jobbet gjort men det är knappt att den får det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

För mig är det verkligen helt tvärtom. En sladd är drygt (men uppifrån gör den knappt något åtminstone) och dyrare pris är drygt (men VR är smygdyrt oavsett) och övrigt är det väldigt värt för mig med bättre kvalité istället. Dyrare, sladd, men bättre kvalité. Det tar jag alla dagar. Redan för några år sedan såg det riktigt bra ut med fin grafik i VR Alyx och högupplöst headset. Jag kan tänka mig om 2-4 år till, då kan budget se ut på samma nivå och samma prisklass som jag körde i se otroligt bra ut. Det är fortfarande en bra bit ifrån verklighetstroget men inom min livstid åtminstone är vi där eller i närheten så det blir fint.

Jovisst, kan man lösa en riktigt bra takhängd lösning så hade det troligtvis funkat, absolut. Men då är man också låst till just det rummet osv. Som sagt, olika prioriteringar

Permalänk
Medlem

Väntar till det kommer ett dedikerat PCVR-headset med bra linser, 4k minst per öga, 110 FOV, trådlöst, 5-6 timmars batteritid.

Det är just nu drömmen, så Q3S blev en besvikelse för mig..

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Väntar till det kommer ett dedikerat PCVR-headset med bra linser, 4k minst per öga, 110 FOV, trådlöst, 5-6 timmars batteritid.

Det är just nu drömmen, så Q3S blev en besvikelse för mig..

5-6 timmar batteritid går man om man adderar tex en 10k mah powerbank eller större.
Kör man BoboVR systemet så kannman köra med rxtra batterier som kan "hot swappas"

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

5-6 timmar batteritid går man om man adderar tex en 10k mah powerbank eller större.
Kör man BoboVR systemet så kannman köra med rxtra batterier som kan "hot swappas"

Riktigt kul att Vive Focus Vision som lanseras nästa månad har detta inbyggt. Hotswap är guldvärt om man gillar trådlöst spelande.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 5700X3D / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Spire och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 4x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Corsair Harpoon TGB Pro / TB: Logitech G610 / Ljud: Audio Pro A28 med Focal Cub Gen1/ Skärm: Lenovo Legion Y34WZ-30

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Riktigt kul att Vive Focus Vision som lanseras nästa månad har detta inbyggt. Hotswap är guldvärt om man gillar trådlöst spelande.

Japp, tyvärr är Vive focus vision inte så intressant headset i sig.
Själv har jag löst långvarigt spelande med en 10k powerbank som jag har fäst baktill på headstrap.
Blir perfekt balansfördelning och många timmars speltid 🙂👍

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Har den lösningen idag på en Quest 2, tänkte även skriva ut ett fäste till elite strappen för batteriet på 3D-skrivaren 😊

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync