Permalänk
Hedersmedlem

Tips på tangentbord

Mitt tangentbord börjar nog till slut dö av spillskador från många år sedan. Skulle behöva tips på nytt.

Krav utan någon rangordning:

• Fullstort

• Mediaknappar(Play/pause åtminstone)

• Hjul för volym - Jag vill inte trycka för att ändra volym

• Bakgrundsbelyst

• Mekaniska knappar

• Under 2000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Mitt tangentbord börjar nog till slut dö av spillskador från många år sedan. Skulle behöva tips på nytt.

Krav utan någon rangordning:

• Fullstort

• Mediaknappar(Play/pause åtminstone)

• Hjul för volym - Jag vill inte trycka för att ändra volym

• Bakgrundsbelyst

• Mekaniska knappar

• Under 2000kr

Corsair brukade ha hjul för volymen ovanför numpaden, vet itne om de fortfarande har det

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Logitech G815? Vet att det finns dom som haft problem med att tangenterna lossnar/går sönder till det tangentbordet på det här forumet men har aldrig märkt av det bekymret själv.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tonii:

Logitech G815? Vet att det finns dom som haft problem med att tangenterna lossnar/går sönder till det tangentbordet på det här forumet men har aldrig märkt av det bekymret själv.

Kan bli det men har också tittat på Steelserie Apex 3, förstår det som hjulet är klickbart för play/paus. Det är också under halva priset mot G815.
Jag har en föregångare till G815 idag, minns inte exakt modell så den är lockande. Apex 3 har inte mekaniska brytare men det kan jag nog klara mig utan faktiskt. Borde ta bort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Kan bli det men har också tittat på Steelserie Apex 3, förstår det som hjulet är klickbart för play/paus. Det är också under halva priset mot G815.
Jag har en föregångare till G815 idag, minns inte exakt modell så den är lockande. Apex 3 har inte mekaniska brytare men det kan jag nog klara mig utan faktiskt. Borde ta bort det.

Ja Logitech är ju inte särskilt prisvärt nu för tiden. Helt okej kvalitet, hyffsat bra design men en anings dyrt.

Permalänk
Medlem

Corsair K70 Core RGB för 999:- just nu på Giganten ?
Finns inga direkta mediaknappar men dock en "multifunktionsratt"
man kan ställa in själv som t.ex. play/paus (vad jag förstår)

stavfel
Permalänk
Permalänk
Medlem

Symbolerna på Logitech's keycaps nöts alltid bort och de går inte att ersätta med något bättre. Därför rekommendera jag dem inte.