Det har väl i princip aldrig snackats om PC-exklusiva titlar någonsin så det har ju aldrig spelat någon roll på riktigt. Jag har ju redan spelat alla hittills PS5 exklusiva spel och framåt så vill ju Sony släppa spel till PC.
I mitt fall handlar det mycket om att PS5 inte levererar den kvalitet vill ha i 60fps + att jag inte kan sikta med kontroll, så jag har inte kunnat spela tredjeperson- eller förstapersonspel tillfredsställande.
Jag köper (nästan) alltid spel vid eller runt release och (nästan) alltid digitalt och då blir det mycket dyrare med Sonys egna skatt i sin egna butik som inte har någon konkurrens. Jag ogillar Sonys syn på konsumenters rätt till spel, filmer och serier och jag ogillar hur dom hanterar allt från att dom inte tyckte att VRR eller stöd för 1440p behövdes (varken på PS5 eller TV) till att dom inte ens hade en inkluderad skivläsare i PS5 Pro. Eller att dom inte säljer extra kontroller till PSVR2 om någon går sönder t.ex.
Jag är inte säker på att jag kommer sälja mitt PS5 men samtidigt vet jag ju att det kommer bli oanvänt nu när jag redan har en dator dedikerad för spel ansluten till TVn. GTA 6 vill jag ju spela, men skulle aldrig göra det i 30fps, så då väntar jag hellre tills det släpps till PC.
Vill och vill. Det kommer inte att komma några vettiga Playstation-spel day one på pc. Vill man ha de bästa spelen närhelst man vill spela dem finns det inget alternativ till PS. GTA 6 och Xbox-spel på PS gör det ännu värre för pc.