Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

var det någon annan än jag som passade på i helgen och köpa hem sig en s10 tab ultra eller s10+ platta?
isåfall har er beställning rört sig något (förutom att hallon bekräftat abonnemanget?).

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

var det någon annan än jag som passade på i helgen och köpa hem sig en s10 tab ultra eller s10+ platta?
isåfall har er beställning rört sig något (förutom att hallon bekräftat abonnemanget?).

Kommer imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Kommer imorgon.

oj, så snabbt? min har inte rört sig alls
beställde på söndagen, så hoppas de inte tog in för många ordrar så jag behöver vänta allt förlänge.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Japp, min silverfärgade. S10+ och fodral är hos instabox och levereras ut till skåp imorgon fm. Fick sim från hallon idag.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Kommer imorgon.

Skrivet av Henrico:

Japp, min silverfärgade. S10+ och fodral är hos instabox och levereras ut till skåp imorgon fm. Fick sim från hallon idag.

För man fråga när ni lade era ordrar?

Visa signatur

- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Fredag 11:43 för min del....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Fredag 18:05

Beställde en Ultra 5g 515 GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Fredag 11:43 för min del....

Skrivet av 9110a:

Fredag 18:05

Beställde en Ultra 5g 515 GB.

kontaktade Samsung imorse, visade sig att de översålt. Så min är restad tills den kommer i lager igen
förväntad leveranstid: "ett par veckor"...

Visa signatur

- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

kontaktade Samsung imorse, visade sig att de översålt. Så min är restad tills den kommer i lager igen
förväntad leveranstid: "ett par veckor"...

Jobbigt, när beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Jobbigt, när beställde du?

i Söndags eftermiddag. En silver tab s10 ultra. Vid tidpunkten då jag lade beställningen så var redan moongrey versionen out of stock.
så antar de tog in för många ordrar på söndagen och jag hamnade utanför intervallet på vad de hade i lager.

Glad jag fick den till det låga priset dock, då de verkade höja priset på måndagen.

Visa signatur

- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

i Söndags eftermiddag. En silver tab s10 ultra. Vid tidpunkten då jag lade beställningen så var redan moongrey versionen out of stock.
så antar de tog in för många ordrar på söndagen och jag hamnade utanför intervallet på vad de hade i lager.

Glad jag fick den till det låga priset dock, då de verkade höja priset på måndagen.

256 GB 5G Grey var redan slut i fredags kväll när jag beställde. Frugan ville ha en Grey, och jag tyckte priset upp till 512 GB var ok, så det fick bli en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Produkt: Actina Workstation i7 i7-14700 NVIDIA RTX A4000
Länk: https://www.amazon.se/-/en/5901443387466-Workstation-i7-14700...
Kategori: Stationär Dator
Prisjakt: Finns inte
Pris: 10709:-

Står leverans nästa år men har beställt andra varor med liknande leveranstid och fått mycket tidigare.

Denna är tillbaka i lager med leverans 5 november.

Här är bra information från när fyndet diskuterades förra gången:

Skrivet av Simcon:

Undrar om konverteringsfelet kommer från polska Złoty, söker man på nummerna som finns på amazon så dyker det upp träffar, där datorn säljs för 10699 - 11006 zł (ca 28000 SEK), vilket är i storleksordning med priserna i euro man kan hitta (ca 30000 SEK).

Sett till prissättningen på produkten, så är det definitivt en bra deal, men inte fullt så extremt bra som man först kan tro sett till prestandan man får ut. Ex. är RTX A4000 orimligt dyr om man ser till gaming prestanda (det är ju workstation kort som är prissatt med rejält premium. Gaming så är det mer i stil med ett RTX 4060 8 GB, fast med mer VRAM). Men visst, bara 14700 kostar ca 4000 - 5000.

Hade man haft lite mer is i magen hade det nog varit värt att testa och beställa, fast har inte riktigt behov av system med just de specarna.

Permalänk
Skrivet av edson:

<Uppladdad bildlänk>

Nu har den kommit! Stämde fint att det var en WD220EDGZ som satt i! 👍

Installerat disken i min desktop och gick fint, inget strul med 3,3V eller annat utan hoppade igång direkt.
Ingen garanti för att det ska fungera till 100% för andra men helt klart bra deal för denna storlek!

Är inte dessa white label diskar från HGST som inte riktigt klarat kraven som deras HC-modeller brukar göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är inte dessa white label diskar från HGST som inte riktigt klarat kraven som deras HC-modeller brukar göra?

Det kan det säkert vara. Poängen med "White label" är att det kan vara lite vad som helst tror jag, dvs överblivna diskar från X modellserie som inte klarat alla kvalitetskrav, överblivna diskar som inte blivit sålda etc.

Vet inte om HGST har just 22TB-diskar så mycket lutar åt att det är just Ultrastar eller Gold men 100% säker kan man kanske inte vara. Behöver man den säkerheten så får man köpa diskarna löst och betala lite mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Woah! Nu 5278kr! Men 6 - 7 månader. Ok inte samma förresten men ändå närbesläktad.
Actina 5901443387459 Workstation Intel Core™ i5 i5-14400 16 Go DDR4-SDRAM 1 To SSD NVIDIA RTX A2000 Windows 11 Pro
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0DF5TTK27

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Skrivet av Entash:

5 november 2024?

Jag beställde 18 september och har fortfarande planerad levereras på fre, 28 mars 2025. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordeman556:

5 november 2024?

Jag beställde 18 september och har fortfarande planerad levereras på fre, 28 mars 2025. :/

Yes stod det när den fanns att köpa. Haft liknande problem där en vara inte skickades förrän jag kontaktade support. Kanske är svårare nu dock när den inte finns i lager längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Nej, detta är Ultrastar, syns på designen, jag har 8st 12TB WD120EMAZ igång 24/7 sedan över 4 år nu, felfria.
De ser likadana ut och är shuckade de också.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

256 GB 5G Grey var redan slut i fredags kväll när jag beställde. Frugan ville ha en Grey, och jag tyckte priset upp till 512 GB var ok, så det fick bli en sådan.

har ni fått er nu?

Några first impressions?

vad har ni uppgraderat ifrån (ifall ni använde plattor hemma innan).

Visa signatur

- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Några first impressions?

Fick min Tab S10+ igår, gick ifrån S8. Intrycket av prestanda och mjukvara är att det är sig väldigt likt, tycker inte det är så mycket snabbare eller mjukvarumässiga skillnader, vilket det väl inte heller ska vara, S8 uppdateras ju fortfarande och de har samma Androidversion i princip. Samsung smart switch fungerar för övrigt riktigt bra nuförtiden, flyttade från gammal till ny på en halvtimma.

Däremot är skärmen på S10+ fantastiskt mycket bättre än på S8, förstås AMOLED, men även antireflexbehandligen är verkligen GRYMT bra mot vad jag sett tidigare. Glad att jag inte valde Ultra dock, då jag reser rätt mycket så är detta snudd på max storlek vad som blir smidigt i väskan.

Överlag väldigt nöjd, bra pris för bra platta. Dottern blev väldigt nöjd med uppgradering från Tab S3 till S8, den uppgraderingen var BETYDLIGT mer kännbar än S8 till S10

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

har ni fått er nu?

Några first impressions?

Min kom igår, men jag han inte hämta den förens idag, dröjer nog tills helgen innan jag hinner greja med den, så ingen first impressions från mig ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilscon:

Telia verkar ha kampanj med bra priser på diverse:
https://telia.se/kanonpris

Fiber bla. 500/500 för 399/månaden 24mån
<Uppladdad bildlänk>

Men såg också bra priser på Nintendo Switch:
<Uppladdad bildlänk>

Ev. är det bra priser på streaming med:
<Uppladdad bildlänk>

=(

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilscon:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Jobbar du på telia eller? Var ju knappast så billigt!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk

Dyrare priser på Telia på min adress tyvärr. Får vänta till Black week .

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilscon:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Går inte att klicka bort tv?! Så i praktiken får man lägga på en hundring.

Telia Play som är helt värdelöst. Länksamling till andra streamingtjänster.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tämligen kasst att man bara får rabatten när man är tvungen att ha något av deras streamingpaket.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Inget negativt till den som tipsar det uppskattas då jag letar en bra bredbandsdeal för black friday.

Telia rabatten va ju dock inget att hänga i granen, ligger ju på vad ordinariepriserna va för 1-2 år sedan med rabatten. Sjukt att det blivit så. Monopolmarknad

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att jag hade 500/500mbit från Telia på 349kr. Sen missade jag att den utgått efter 12 månader och fick en faktura på 699kr. Ringde upp och skulle säga upp. Först erbjöd de 599/mån, sedan 549kr/mån. Till slut 449/mån, i 12 månader. Detta var väl i juli månad. Tog den dealen. Ska bli spännande och se BF deals på bredband. Men det känns som att 299kr/mån för 500/500mbit kommer vi nog inte se igen. Återstå att se.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Jag kan säga att jag hade 500/500mbit från Telia på 349kr. Sen missade jag att den utgått efter 12 månader och fick en faktura på 699kr. Ringde upp och skulle säga upp. Först erbjöd de 599/mån, sedan 549kr/mån. Till slut 449/mån, i 12 månader. Detta var väl i juli månad. Tog den dealen. Ska bli spännande och se BF deals på bredband. Men det känns som att 299kr/mån för 500/500mbit kommer vi nog inte se igen. Återstå att se.

Får jag samma som jag har nu, 250/250 för 299 så blir jag nöjd!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Får jag samma som jag har nu, 250/250 för 299 så blir jag nöjd!

Inte alls omöjligt. Eller samma deals som vi ser just nu, med 250mbit för 349kr/mån på "endast" 12 månader. 24 månader känns dumt.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2