Dragon Age: The Veilguard

Permalänk
Medlem

Ville bara lämna denna bild här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Ville bara lämna denna bild här<Uppladdad bildlänk>

Det var väl för hela steam och inte bara Dragon Age

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Tillhör inte målgruppen som spelet vänder sig till.

Skrivet av oqvist:

Målgruppen verkar vara masseffect fansen du tillhör inte dem?

Jag beslöt att va ung och dum och köpa det för fullpris. Blir lite sugen på att köra om inquisition före dock

Antar att ditt svar var ett svar på mitt inlägg.

Det lilla jag sett av Veilguard är att det är alldeles för käckt, infantilt och propert. Och alldeles för lila. Sen att Bioware inte verkar ha vänt tillbaks till rötterna de formade med Origins och i stället går mer åt 'casual'-hållet hjälper inte upp intresset hos mig. Vill ha mörka rollspel där ondskan är påträngande så att segern (om man nu inte väljer att ansluta sig till ondskan, vilket ofta är möjligt i CRPG-genren) känns så mycket mer tillfredsställande.

Permalänk
Medlem

Många här inne verkar inte ha koll på vilken typ av kritik spelet får. Här är ett tydligt exempel: https://youtu.be/CQMcNpMww_I?si=7-5r_MysT2pPVg0Y

Alltså rena konspirationsteorier. Ursäkta men fy fan vad jag hatar spelvärlden ibland. Ibland vill jag börja spela golf istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Den typen av kritik är förmodligen sann, så jag förstår om det är ett problem...

Nej, den är naturligtvis inte sann. Däremot är den en del av ett väv av konspirationsteorier och påverkanskampanjer.

Låt mig citera en recension från Steam:

"Good PC version and optimization, all vendor upscalers included
Robust settings menu
Fair price adjusted for all different income regions
Day 1 Steam release and all Steam features
Single player focus and long campaign
No Denuvo
No EA App
No 3rd party accounts required
No UE5 stutterstruggle
No 120$ Ultimate editions with 3 day early access
No season pass
No microtransactions
No lootbox

Also, most hated game on the internet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Antar att ditt svar var ett svar på mitt inlägg.

Det lilla jag sett av Veilguard är att det är alldeles för käckt, infantilt och propert. Och alldeles för lila. Sen att Bioware inte verkar ha vänt tillbaks till rötterna de formade med Origins och i stället går mer åt 'casual'-hållet hjälper inte upp intresset hos mig. Vill ha mörka rollspel där ondskan är påträngande så att segern (om man nu inte väljer att ansluta sig till ondskan, vilket ofta är möjligt i CRPG-genren) känns så mycket mer tillfredsställande.

Ja det är exakt samma som mina första intryck.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Moderator
Forumledare

Tycker cohh sätter fingret på exakt vad majoriteten kritiserat, oavsett om de är medvetna om det eller ej ❤️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Moderator

Inlägg som lämnar ämnet DA: Veilguard och försöker dra iväg på andra spår har raderats i några omgångar, och kommer fortsätta raderas. Vi tillåter redan bra mycket mer i tråden än vad vi generellt annars gör.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Tycker cohh sätter fingret på exakt vad majoriteten kritiserat, oavsett om de är medvetna om det eller ej ❤️

Jag håller delvis med om den kritiken. Dialogen känns forcerad och onaturlig. Sedan hatar jag när man liksom känner att dialogens syfte är att tala om vad som händer. Men det problemet har många spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Du verkar inte riktigt ha koll på vilken typ av kritik spelet har fått. Spelet har fått stå exempel för rena konspirationsteorier om att DEI-maffian har infiltrerat spelindustrin och därmed förtär den inifrån.

DEN typen av kritik är ett problem. Inte kritiken per definition. I övrigt tycks många uppskatta spelet.

Den enda kritiken jag sett från reviewers är just framförallt den dåliga kvaliten på dialog, och om man ska applicera film-standard så verkar dom inte följa "show don't tell". Vilket är min poäng när man ska låta folk med "agenda" styra kreativa saker, oavsett agenda så blir resultatet oftast skit (t.ex. om man ska tvinga på religion, politik, osv). I detta fall från det jag hör från klipp (även dom som gillar spelet överlag) så är det riktigt dålig nivå på hur scener/dialoger framförs. Finns det andra spel som är sämre, ja självklart. Men är detta ska vara en 10-årig "uppgradering" från tidigare spel i det avsendet, men verkar inte så enligt dom som spelar. Ingen skriker idiot till någon som säger filmen Gudfadern var ett mästerverk, och tvåan ännu bättre, för att sen sjunka totalt med Gudfadern 3. Men säger man här att uppföljaren inte verkar leverera jämfört med tidigare, ja då vet vi vad svaren blir.

Jag sitter inte på reddit eller liknande ställen och läser konspiratoriskt skit. Jag ser reviews och klipp från spelet och märker, nej, jag orkar fan inte den nivån av dialog i "fantasy", hade jag köpt påhittade spelet "Campus USA" så hade den sortens nedlåtande och övertydliga dialoger varit passande, det är en nivå som jag förväntar mig av "unga studenter som inte lärt sig argumentera, och inte lärt sig få kritik för att utvecklas och göra bättre manus".

Sen för spel som ska ha så mycket inkludering så är det intressant att tydligen ska transpersonerna få större eller lika stora bröst som kvinnorna i spelet, och det är inga stora bröst kvinnorna ska kunna få. Jag vet inte men i min verklighet så ser jag iaf. väldigt många fler kvinnor med stor byst än transpersoner med stor byst. Jag personligen skiter fullständigt i sådant när jag kör game creation på mina karaktärer. Men blir ganska skevt när "representation" ska vara så "selektiv".

Frågan blir ju sen också, är detta vad t.ex. "representerade" människor förtjänar, dålig dialog och storytelling? Jag vet att ena inte utesluter det andra, men resultatet här visar på att ingen vågar säga "den här scenen/dialogen är skit och vi måste förbättra den", man måste vara jävligt djupt drickande i cool-aiden om man tycker detta är bra ur den synvinkeln. Nu kanske jag bara fått cherry-picking på de absolut sämsta sekvenserna, men verkar vara övergripande temat från reviews.

Spelserier ska utvecklas och förnyas, man vill kanske nå nyare marknader och testa saker, men här känns det mer bara som man inte kan sitt hantverk.

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Många här inne verkar inte ha koll på vilken typ av kritik spelet får. Här är ett tydligt exempel: https://youtu.be/CQMcNpMww_I?si=7-5r_MysT2pPVg0Y

Alltså rena konspirationsteorier. Ursäkta men fy fan vad jag hatar spelvärlden ibland. Ibland vill jag börja spela golf istället.

Bra du visade denna. nu har jag bestämt mig, det är nog det värsta spelet som släpts på år..

Ett år efter BG3, det är otroligt vad dom gjort bort sig. Dom kan gladeligen sälja sitt spel till den minoriteten bland minoriteter och se om det lönar sig. Mig och alla som mig med stora plånböcker får dom då inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Undrar hur lång tid det tar för tråden att låsas pga alla snöflingor som tycker spelet är så woke 🤣

Har spelat litegrann och tycker det är rätt skoj. Dom verkar ha koncentrerat sig mycket på rollspelandet, och då menar jag i konversationer och så.

Känns kanske lite väl smalt än så länge, men dom sa ju redan innan att det inte skulle vara ett open world, så.
Fortsätter det så här (och kanske blir lite bättre) så kommer jag nog kunna ge spelet en 7/10 iaf.

Det är svårt när "snöflingorna" inte längre är snöflingor i juni utan i januari, när snöflingorna bildar drevor och är kvar på marken.

Företag som bioware o EA förstör för sig själv. Den stora köpstarka massan dom jagar är just snöflingor.

Men dom vill väl bara sälja spel till dom 1% som blir kvar efter man jagat iväg alla andra med dessa skitspel.

Tack och lov finns det företag som Larian som tar sitt spel på allvar och bara inkluderar "agendan" som en lite grej på toppen, utan att förstöra spelet för alla andra samtidigt.

folk röstar med sin plånbok och det kommer bli tydligt, för det kommer aldrig komma ett till Dragon age efter detta, såvida inte en seriö studio som Larian köper det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

Bra du visade denna. nu har jag bestämt mig, det är nog det värsta spelet som släpts på år..

Ett år efter BG3, det är otroligt vad dom gjort bort sig. Dom kan gladeligen sälja sitt spel till den minoriteten bland minoriteter och se om det lönar sig. Mig och alla som mig med stora plånböcker får dom då inte.

Du är nog som hon i videon. Då har jag inget mer att säga än att det är ni som är problemet.

I övrigt är det extremt stora överdrifter. Problemet med spelet är inte ”agendan” utan andra saker.

Spelet toppar med 85k samtidiga spelare. Det lär vara ett av biowares snabbast säljande spel någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

Det är svårt när "snöflingorna" inte längre är snöflingor i juni utan i januari, när snöflingorna bildar drevor och är kvar på marken.

Företag som bioware o EA förstör för sig själv. Den stora köpstarka massan dom jagar är just snöflingor.

Men dom vill väl bara sälja spel till dom 1% som blir kvar efter man jagat iväg alla andra med dessa skitspel.

Tack och lov finns det företag som Larian som tar sitt spel på allvar och bara inkluderar "agendan" som en lite grej på toppen, utan att förstöra spelet för alla andra samtidigt.

folk röstar med sin plånbok och det kommer bli tydligt, för det kommer aldrig komma ett till Dragon age efter detta, såvida inte en seriö studio som Larian köper det.

Snöflingor i den här soppan är väl snarare dem som bojkottar spelet på grund av några få scener de har sätt på youtube. Söker man så finner man, typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Snöflingor i den här soppan är väl snarare dem som bojkottar spelet på grund av några få scener de har sätt på youtube. Söker man så finner man, typ.

Ja den scenen är verkligen otrolig dock men det är ju den där laura killen som fått fritt spelrum och det är väl hans scen som ingen fått röra. Finns inget dylikt i inledningen dock så det är nog inte någon regel gudskelov.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ja den scenen är verkligen otrolig dock men det är ju den där laura killen som fått fritt spelrum och det är väl hans scen som ingen fått röra. Finns inget dylikt i inledningen dock så det är nog inte någon regel gudskelov.

Jag håller med. Jag håller ju med om enskilda kritiska inlägg. Men låt mig förklara med en liknande:

Woke-kritikerna pekar på ett enskilt sandkorn och vill kalla det för ”Sahara-öknen”. Att det har blivit en ”öken” av spelet måste bero på att spelindustrin är infiltrerad av woke-maffia. Nivån!

Det är på den nivå somliga befinner sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Spelet toppar med 85k samtidiga spelare. Det lär vara ett av biowares snabbast säljande spel någonsin.

Detta låter jättebra i ett vakuum om man inte har något att jämföra med, men är 85.000 samtidiga spelare verkligen något värt att fira eller ens lyfta fram som något positivt i detta sammanhanget? (Såvida man inte orealistiskt förväntade sig att Veilguard skulle ligga på som bäst kanske 10.000-20.000 samtidiga spelare.)

Lite jämförelser:
Space Marine 2 ~186.000.
Baldurs Gate 3 peakade ~875.000.
Hogwarts Legacy peakade ~879.000.
Cyberpunk 2077 peakade ~1.054.000
BM Wukong peakade ~2.415.000

Veilguards peakvärde är altså ungefär hälften av Space Marine 2, en tiondel av BG3s och Hogwarts Legacy och en tjugoåttondel(!) av BM Wukong. Det kanske kommer öka lite framöver, men det är dels ett kanske, och dels lär det inte vara någon större ökning.

Folk kan så klart fira siffran 85.000 bäst dom vill, men jag tror knappast det är en siffra som Bioware själva, eller deras aktieägare är ens i närheten av att vara nöjda med.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Detta låter jättebra i ett vakuum om man inte har något att jämföra med, men är 85.000 samtidiga spelare verkligen något värt att fira eller ens lyfta fram som något positivt i detta sammanhanget? (Såvida man inte orealistiskt förväntade sig att Veilguard skulle ligga på som bäst kanske 10.000-20.000 samtidiga spelare.)

Lite jämförelser:
Space Marine 2 ~186.000.
Baldurs Gate 3 peakade ~875.000.
Hogwarts Legacy peakade ~879.000.
Cyberpunk 2077 peakade ~1.054.000
BM Wukong peakade ~2.415.000

Veilguards peakvärde är altså ungefär hälften av Space Marine 2, en tiondel av BG3s och Hogwarts Legacy och en tjugoåttondel(!) av BM Wukong. Det kanske kommer öka lite framöver, men det är dels ett kanske, och dels lär det inte vara någon större ökning.

Folk kan så klart fira siffran 85.000 bäst dom vill, men jag tror knappast det är en siffra som Bioware själva, eller deras aktieägare är ens i närheten av att vara nöjda med.

Noterade du ens att jag jämförde med Biowares tidigare spel? Det är bara något enstaka av deras spel som har sålt fler än 10 miljoner ex. Få spel har varit stora framgångar. Jämför man med hur deras spel brukar sälja är det över medel (skulle jag tro).

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Noterade du ens att jag jämförde med Biowares tidigare spel? Det är bara något enstaka av deras spel som har sålt fler än 10 miljoner ex. Jämför man med hur deras spel brukar sälja är det över medel (skulle jag tro).

Visst gjorde jag det, men jämförelsen med spel i övrigt är ju betydligt mer intressant och talande, f.a. när man försöker lyfta fram siffran 85k som något positivt.

Det kanske är positivt jämfört med hur andra Bioware-spel brukar ligga (jag har helt ärligt ingen aning), men hur relevant är den siffran och frågeställningen egentligen i det stora hela?

Det är lite som att säga att jag springer snabbt eftersom jag totalt springer cirklar runt min gamla far (båda inom samma "familj/företag") - när jag samtidigt är en av dom långsammaste löparna i stan. Det är ju inte en lögn, men är samtidigt tämligen intetsägande.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Visst gjorde jag det, men jämförelsen med spel i övrigt är ju betydligt mer intressant och talande, f.a. när man försöker lyfta fram siffran 85k som något positivt.

Det kanske är positivt jämfört med hur andra Bioware-spel brukar ligga (jag har helt ärligt ingen aning), men hur relevant är den siffran och frågeställningen egentligen i det stora hela?

Det är lite som att säga att jag springer snabbt eftersom jag totalt springer cirklar runt min gamla far (båda inom samma "familj/företag") - när jag samtidigt är en av dom långsammaste löparna i stan. Det är ju inte en lögn, men är samtidigt tämligen intetsägande.

Att jämföra med andra spel leder ju till absurda konsekvenser. Vad är BG3 mot GTA5? Vad är space marin mot Minecraft?

Spelet verkar sälja hyfsat bra jämfört med biowares tidigare spel.

En glasskiosk med hemmalagad glass går inte dåligt med nödvändighet med argumentet att GB säljer mer glass. Jag förstår inte alls hur du tänker.

Permalänk
Keeper of Traditions

Det är redan färre som spelar nya DA än det över ett år gamla BG3... Kan ju inte ses som en succé direkt.

Blir till att vänta på att det patchats och (förhoppningsvis) moddats, och hamnat i reakorgarna.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är redan färre som spelar nya DA än det över ett år gamla BG3... Kan ju inte ses som en succé direkt.

Blir till att vänta på att det patchats och (förhoppningsvis) moddats, och hamnat i reakorgarna.

Men BG3 är eb osannolik succé för ett spelet som uppfattas som nischat. Absolut ingen förväntade sig den framgången. Det är kanske ett spel på hundra som når den framgången.

Hur tänker du? Tänker du alls innan du skriver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Att jämföra med andra spel leder ju till absurda konsekvenser. Vad är BG3 mot GTA5? Vad är space marin mot Minecraft? Betyder det att BG3 sålde dåligt?

Spelet verkar sälja hyfsat bra jämfört med biowares tidigare spel.

Att jämföra BG3 och SM2 med GTA5 och Minecraft är ju lite irrelevant, då det är helt olika typer av spel, t.ex. Singel Player kontra Online, för att inte nämna dessutom helt olika genre.

Att jämföra Veilguard (singelplayer fantasy) med spel som BG3 (singelplayer fantasy) och Hogwarts Legacy (singelplayer fantasy), BM Wukong (singelplayer fantasy/action) eller t.om. SM2 (inte fantasy, dock singelplayer) är dock tämligen relevant.

Om du inte kan se nyttan och intresset med att jämföra Veilguards 85.000 spelare med andra (icke Bioware-spel) så faller det på dig. Förhoppningsvis så blir andra som läser tråden upplysta av jämförelserna iallafall, och kan bilda sig en egen uppfattning huruvida om denna siffran är bra eller dålig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Att jämföra BG3 och SM2 med GTA5 och Minecraft är ju lite irrelevant, då det är helt olika typer av spel, t.ex. Singel Player kontra Online, för att inte nämna dessutom helt olika genre.

Att jämföra Veilguard (singelplayer fantasy) med spel som BG3 (singelplayer fantasy) och Hogwarts Legacy (singelplayer fantasy), BM Wukong (singelplayer fantasy/action) eller t.om. SM2 (inte fantasy, dock singelplayer) är dock tämligen relevant.

Om du inte kan se nyttan och intresset med att jämföra Veilguards 85.000 spelare med andra (icke Bioware-spel) så faller det på dig. Förhoppningsvis så blir andra som läser tråden upplysta av jämförelserna iallafall, och kan bilda sig en egen uppfattning huruvida om denna siffran är bra eller dålig.

Under Steams hela historia är det väl 2-3 SP-spel som har nått BG3 eller black myth framgång. Det är absurt att ha det som utgångspunkt för om spelet har sålt bra/dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Under Steams hela historia är det väl 2-3 SP-spel som har nått BG3 eller black myth framgång. Det är helt absurt att ha det som utgångspunkt för om spelet har sålt bra/dåligt.

*host* https://steamdb.info/charts/?sort=peak *host*

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Och vad är din poäng? Ändrar det min slutsats mer än att jag kanske får motivera till 3-4-sp-spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Och vad är din poäng?

Att ditt uttalande är till hälften felaktig.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Att ditt uttalande är till hälften felaktig.

Det ändrar inte det faktum att slutsatsen är korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Under Steams hela historia är det väl 2-3 SP-spel som har nått BG3 eller black myth framgång. Det är helt absurt att ha det som utgångspunkt för om spelet har sålt bra/dåligt.

Vem säger att just den siffran är utgångspunkten? Vänligen lägg inte ord i munnen på mig, jag använder dom spelen som jämförelse, inte som en utgångspunk för succé.
Har f.ö. inte sagt något i mina senaste inlägg om "Veilguard är bra eller dåligt", bara om "siffran 85.000 spelare bör anses som bra eller dålig", vilket är en rätt stor skillnad.

I vilket fall, en snabb googling leder till följande, fokus på Singel Player (och undviker meme-spel):

- "Steam concurrent players All-time peak":
BM Wukong: 2.400k
CP 2077: 1.054k
Elden Ring: 953k
Hogwarts Legacy: 879k
Baldurs Gate 3: 875k
Fallout 4: 473k
Hitman 2: 361k
Starfield: 330k
Skyrim: 287k
Dying Light 2: 275k (lul wtf)
... och sen en massiv drös med spel i intervallet 150-250k som jag inte ids gå igenom.

Så ja, jag får nog säga att 85k får ses som "lågt" - kanske inte "lågt för ett Bioware-spel" men definitivt "lågt för ett spel med denna budgeten rent allmänt". Det är inte ett absurt påstående, du håller bara inte med om det, vilket är fine.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Vem säger att just den siffran är utgångspunkten? Vänligen lägg inte ord i munnen på mig, jag använder dom spelen som jämförelse, inte som en utgångspunk för succé.
Har f.ö. inte sagt något i mina senaste inlägg om "Veilguard är bra eller dåligt", bara om "siffran 85.000 spelare bör anses som bra eller dålig", vilket är en rätt stor skillnad.

I vilket fall, en snabb googling leder till följande, fokus på Singel Player (och undviker meme-spel):

- "Steam concurrent players All-time peak":
BM Wukong: 2.400k
CP 2077: 1.054k
Elden Ring: 953k
Hogwarts Legacy: 879k
Baldurs Gate 3: 875k
Fallout 4: 473k
Hitman 2: 361k
Starfield: 330k
Skyrim: 287k
Dying Light 2: 275k (lul wtf)
... och sen en massiv drös med spel i intervallet 150-250k som jag inte ids gå igenom.

Så ja, jag får nog säga att 85k får ses som "lågt" - kanske inte "lågt för ett Bioware-spel" men definitivt "lågt för ett spel med denna budgeten rent allmänt". Det är inte ett absurt påstående, du håller bara inte med om det, vilket är fine.

Okej. Jag får ändra till 5 spel. Hur som helst är det ett absurt resonemang.