Nu är det dags för SweClockers nya mobildesign!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Till er alla som vill tänka er tillbaka hur det var bättre förr (igår)!
https://i.imgur.com/ipeUr9V.jpeg

<3 RIP

Medhåll. Det där var bättre på alla sätt och vis.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

De flesta surfar på nätet via mobilen, antagligen gäller det till och med på SweC.

Fakta baserat på vad, tack?

Permalänk
Medlem

Måste tyvärr instämma när det gäller desktop-versionen. På mobilen känns det okej.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzunamii:

Fakta baserat på vad, tack?

Bara faktumet att till och med desktopversionen är mobilanpassad sedan igår borde räcka som bevis

För alla andra sidor än SweC tänker jag inte ens besvära mig med att ta fram en källa, det borde vara allmän kunskap nuförtiden! Googla desktop vs mobile usage om du är nyfiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Bara faktumet att till och med desktopversionen är mobilanpassad sedan igår borde räcka som bevis

För alla andra sidor än SweC tänker jag inte ens besvära mig med att ta fram en källa, det borde vara allmän kunskap nuförtiden! Googla desktop vs mobile usage om du är nyfiken.

En desktopsida ska inte vara anpassad för mobiler oavsett. Speciellt inte en sida som Sweclockers. Det kallas inkompetens.

Permalänk
Medlem

Är det inte lite slöseri med plats att 20-30% av bredden går till datum eller tid istället för text för kommentarer till en tråd? Behövs ens tid/datum i den vyn?

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Synpunkter om designen kan du också skriva ner och dessa kommer vi sammanställa och gå igenom nästa år.

Ska vi behöva vänta till nästa år för att (kanske) få tillbaka en dräglig upplevelse på desktop alltså?
Tror ni riskerar att tappa besökare. Btw, kommer FZ få samma behandling?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Synpunkter på desktop versionen.

"Nytt i forumet" och "Senaste privatannonserna" har för korta rubriker och det borde var 10 rader och inte 5.

Gör om gör rätt!

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

De flesta surfar på nätet via mobilen, antagligen gäller det till och med på SweC.

Inte i Sverige https://gs.statcounter.com/platform-market-share/desktop-mobi... förutom under sommaren. Men vi verkare vara på väg dit så detta får väl ses som ett dåligt steg på vägen.

Permalänk
Medlem

Känns som att det behövs nån kommentar från nån ansvarig vid det här laget. Lite väl tyst...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Fakta, tack. Inte subjektiva upplevelser.

Jag ser designen för mobil som ett kliv framåt, men desktop versionen borde lämnats som den var. Kan bara hoppas vi desktop-användare med bildskärmar större än 6.5" kan få tillbaka en 'old' version eller att utvecklarna faktiskt använder de signaler som finns som påvisar om användaren i fråga tittar via en mobil plattform eller inte.

Permalänk
Medlem

För att sammanfatta lite:
- allting behöver inte vara så ’stort’ på desktop
- separatorer och marginaler kan vara mycket mindre
- färger på knappar och skrikande orangea element är verkligen helt galen på många ställen, ögat flyger och far till fel saker
- rubriker och annat viktigt hamnar inte i fokus och klipps av
- udda saker som att prioritera datum för inlägg snarare än innehållet (kommentarer på nyheter)
- designa om sidan så den blir bredare, kanske så enkelt som två spalter med nyheter? Det är inte 2003 fortfarande

Generellt: desktop och mobilen behöver/ska inte vara likadana i alla avseenden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tzunamii:

Fakta, tack. Inte subjektiva upplevelser.

https://www.sweclockers.com/artikel/29485-sweclockers-lasare-...
#20603839 (enligt andra kommentarer jag inte hittar nu är iOS populäraste OS:et bland besökare till sweclockers.com och Android näst populärast)

Sammanhang för andra länken är quizfrågan "Vilket är det mest populära operativsystemet bland SweClockers besökare?" med valen iOS, Android, Windows, macOS, Linux.

Därmed inte sagt att jag försvarar dessa ändringar på desktop (se mina tidigare kommentarer om det).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

En annan sak jag stör mig lite på är tummen upp knappen för nyheten. Borde finnas en tummen ner också (för nyheter, inte forum kommentarer). Och som någon påpekade på discord, varför ens ha tummen upp på framsidan så att man kan trycka innan man ens läst artikeln?

Känns lite typ: Gilla nyheten eller håll käften

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Raiden Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Just det är ju inte "bevis" för något annat än att man är allmänt ointresserad av sina besökare, säger ingenting uttryckligen om fördelningen.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Just det är ju inte "bevis" för något annat än att man är allmänt ointresserad av sina besökare, säger ingenting uttryckligen om fördelningen.

Kolla 2 inlägg ovanför ditt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Kolla 2 inlägg ovanför ditt.

Det har väl ingenting med det jag bemötte att göra?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Skrollade lite igår på siden med mobilen när jag låg i sängen.

Det enda skillnaden jag såg var de stora fula knapparna och färgen, i övrigt så sågt det exakt likadant ut innan ändringen..

Permalänk
Musikälskare

Vaknade upp och hoppades på att detta bara var en mardröm men så var inte fallet...

Har varit medlem sedan 2002 men nu hoppar jag av ett tag

Ni verkar helt ha slutat lyssnat på användarna och introducerar mobiländringar på desktop av någon märklig anledning ingen förstår eller vill ha

Varför ändra något inget har klagat på och fungerade perfekt, för att sedan försämra det istället, förstår inte

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nu har jag använt sidan lite mer på desktop, och jag måste tyvärr meddela att den blivit riktigt kass. Allt känns jätterörigt. Ta tillbaka förra designen på desktop genast!

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Det hade varit trevligt med lite bemötande av kritiken från era medlemmar. @Enviro

Permalänk
Medlem

Inget big fan av inkapslade rutor i inkapslade rutor. Det stör ögat tyvärr.

Bara genom att ändra bakgrundsfärgen till vit och öka margin till 20px mellan rutorna så blir det lättare för ögat att scrolla igenom kommentarer i forumet.

Även nyhetsflödet är för kompakt och designen andas inte. Hoppas ni fixar...

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, det här var inte riktigt vad jag hade önskat mig

Nån kommentar från redaktionen hade varit intressant nu...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Gillar inte två saker i desktopversionen. Antalet trådar i forumet och antalet annonser är alldeles för få. Antar att många som mig inte aktivt följer allt som händer i forumet, men det är trevligt att kunna snappa upp något intressant via förstasidan.

Vad gäller annonser så märker jag väldigt tydligt att efter annonsen inte längre syns på förstasidan så är chansen att få sin vara såld nästan obefintlig. D.v.s. det är tydligt att många köpare slår till utan att aktivt söka produkter i köp och sälj. Tycker därmed att det är viktigt att fler annonser syns på förstasidan.

Permalänk
Medlem

1. Magkänslan säger att sidan inte nyttjar klientens fulla upplösning. På desktop kör jag 3440x1440 men blir ändå begränsad till att se begränsat antal rader i högermenyn, kanske på grund av den relativt stora marignal som finns mellan varje annons samt att knapparna för "Säljes", "Köpes" och "Skänkes" känns onödigt stora. Skalar den verkligen i enlighet med skärmens upplösning?

2. Det känns också som att det förekommer olika färger av orange, jämförde dessa (ser ut som mindre skillnad på lågupplöst skärmdump) än i verkligheten.
HEX: #d46405

HEX: #d46505

Permalänk
Medlem

Kan bestämmarna inte ens svara innan ni har pratat ihop er om vad ni ska göra? Kan ni inte ens säga att ni ser oss, att ni pratar om det? Känns just nu som att ni bara ignorerar oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Kan bestämmarna inte ens svara innan ni har pratat ihop er om vad ni ska göra? Kan ni inte ens säga att ni ser oss, att ni pratar om det? Känns just nu som att ni bara ignorerar oss.

Kan väl ändå vara rimligt att dom väntar och ser hur det går här innan dom gör nått officiellt uttalande?

Har ju bara gått 4 dagar trots allt.

Oftast är det ju den lilla skaran som är högljuddast.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Sidan är betydligt sämre på desktop och det finns väldigt mycket whitespace (bluespace i mitt fall).
Contenten får olika bredd beroende på sektion, ex är forumets content bredare än en artikel. (Forumet är betydligt bättre)
Stör mig sjukt mycket på att man inte kan läsa rubrikerna i widgetsarna.
Dessutom är nya designen inte anpassad i retrotemat.

Visa signatur

5800X3D, RX 7900 XTX, 32gb RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Kan väl ändå vara rimligt att dom väntar och ser hur det går här innan dom gör nått officiellt uttalande?

Har ju bara gått 4 dagar trots allt.

Oftast är det ju den lilla skaran som är högljuddast.

Tror du menar 1 dag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Tror du menar 1 dag.

Har inte tänkt så mycket exakt på vilken dag den nya designen kom, utan kollade bara vilket datum denna nyhetspost lades upp

Såg även att dom skrev följande i första posten:

Citat:

Synpunkter om designen kan du också skriva ner och dessa kommer vi sammanställa och gå igenom nästa år.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM