Permalänk
Bredband2
Skrivet av LaggyKar:

Hur ligger det till för er (Bredband2)? Anledningen jag frågar är att jag nyligen har testat att aktivera IPv6 (DHCPv6) och det verkar funka, men bara delvis. Jag får ett /56-prefix från IA_PD, vilken verkar funka ordentligt åt båda hållen, och jag får en IA_NA-adress, och den funkar ordentligt för utgående paket, men det inkommande paket på IA_NA-adressen verkar inte routas till mig. Jag ser om jag pingar en VPS från routern att ping-paketen kommer fram till VPS:en, med IA_NA-adressen som käll-adress, men responsen kommer inte tillbaka till routern. Jag är på Telias fiber. Bredband2 är listat under IPv6 hall of Fame på sidan du länkar till, men supporten hävdar bestämt att de inte alls har IPv6.

Har detta löst sig för dig eller är det fortfarande en issue? Vems support har du pratat med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bredband2:

Har detta löst sig för dig eller är det fortfarande en issue? Vems support har du pratat med?

Det började fungera efter ett tag, så numera får jag inkommande paket även på IA_NA-adressen.

Jag skickade brev till webform@bredband2.se. Det var två personer där som sa att IPv6 inte fanns:

Citat:

Det låter lite märkligt att ens kabelbundna enheter når IPv6, då vårt bredband endast stödjer 4.
Vi har övervägt att introducera IPv6 men det har inte gjorts ännu och därför kan jag dessvärre inte erbjuda dig support på detta.

Citat:

Som min kollega nämnde så är IPv6 inget som vi introducerat till slutkunder och vi har därför ingen support på detta.