Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Den där listan är inte uppdaterad på länge. Finns flera KOs med på listan som är på shame sidan fast att man har IPv6 aktiverat i stadsnätet.

Det rör på sig snabbt nu. Nätet är viktigare än operatören, tyvärr inte lika enkelt att byte ut. Bredand2 och Bahnhof erbjuder alltid IPv6 om nätet har stöd för det. Telia har alltid IPv6 i deras eget fibernät ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meto:

Det rör på sig snabbt nu. Nätet är viktigare än operatören, tyvärr inte lika enkelt att byte ut. Bredand2 och Bahnhof erbjuder alltid IPv6 om nätet har stöd för det. Telia har alltid IPv6 i deras eget fibernät ?

Av egen erfarenhet så vill jag säga att de mindre aktörerna av ISP är oftast inte problemet, utan de stora. Dock inte Telia, Telia ställer upp med IPv6 i stadsnäten som de själv inte äger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meto:

Det rör på sig snabbt nu. Nätet är viktigare än operatören, tyvärr inte lika enkelt att byte ut. Bredand2 och Bahnhof erbjuder alltid IPv6 om nätet har stöd för det. Telia har alltid IPv6 i deras eget fibernät ?

Inte riktigt sant... Sitter med Servanet, de har bekräftat att de har IPv6 stöd hela vägen ut till mig. Kollar sen med Bahnhof, fritt citerat ur minnet: "nä vi kan inte erbjuda IPv6 i Servanet's nät, är nog några månader bort"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Av egen erfarenhet så vill jag säga att de mindre aktörerna av ISP är oftast inte problemet, utan de stora. Dock inte Telia, Telia ställer upp med IPv6 i stadsnäten som de själv inte äger.

Ja och deras eget nät antar jag?
I prakten är det Telia, Telenor och Tele2 som spelar roll det har säkert över 60% av marknaden. Telia lanserade native IPv6 förra året. Telenor och Tele2 har endast aktiverat IPv6 i mobilnätet men inte Telia 🙃.