Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Fyfan vilken skitsite zmarket är.

Får inte se priset för jag "Måste välja address".. som redan är vald.

<Uppladdad bildlänk>

En vecka efter jag mailade dem och påpekade hur skit deras site är.
Så har de skickat vidare det "men har lagt det vidare till vår ansvarig
som sköter registrering av adresser."

Sedan slutade siten helt att funka istället
Nu kan man inte ens se bredband/tv/annat som inte är startsidan..

Permalänk
Medlem

Enda

Det står i klartext i första halvan av ordet att det gäller en (1).
Hur jävla svårt ska det vara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Enda

Nju får du endå lungna dej

Permalänk
Medlem

Löv..... Man krattar upp eländet (typ 5 kubik) nästa blåst (dagen efter) så blåser skiten (löv...) in från granntomten som är en sommarstuga och som skiter i allt runt kåken.
Ett gnäll till, Biltemas räfsa, man borde tvinga deras inköpschef att bara få använda denna resten av livet i sin trädgård.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Löv..... Man krattar upp eländet (typ 5 kubik) nästa blåst (dagen efter) så blåser skiten (löv...) in från granntomten som är en sommarstuga och som skiter i allt runt kåken.
Ett gnäll till, Biltemas räfsa, man borde tvinga deras inköpschef att bara få använda denna resten av livet i sin trädgård.

Släng över alla dina löv på sommarstugetomten bredvid och låtsas som att de har blåst dit.
Om de inte har en övervakningskamera kan de ju inte bevisa något …

Visa signatur

Tar en paus från Swec och har gått in i ett passivt lyssningsläge med enstaka, oregelbundna besök här.
Ha det gôtt allihop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Släng över alla dina löv på sommarstugetomten bredvid och låtsas som att de har blåst dit.
Om de inte har en övervakningskamera kan de ju inte bevisa något …

Well. Om man ändå har krattat ihop dem. Och lagt dem i nån behållare...
Så ska man slänga över dem, och riskera att de blåser tillbaka igen?

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

En vecka efter jag mailade dem och påpekade hur skit deras site är.
Så har de skickat vidare det "men har lagt det vidare till vår ansvarig
som sköter registrering av adresser."

Sedan slutade siten helt att funka istället
Nu kan man inte ens se bredband/tv/annat som inte är startsidan..

<Uppladdad bildlänk>

Suck.
Beställde halebop för internet förra året nångång, via zmarket.
Då tog telia på sig att flytta mig från zitius öppna fiber till deras nät. Så nu kan jag längre inte beställa andra operatörer via zmarket som jag ska tillhöra..

Permalänk
Medlem

"Tjänster". "Prenumerationer". "Utökad funktionalitet". "Plusmedlem"

Ah, jag blir så jäkla lack på all merförsäljning och "tjänstesamhället" som lett till att man i grundutförandet får en värdelös vara men minsann kan uppgradera till "nivå:användbar" för en mindre månadskostnad.

Vår router började strula för någon månad sedan. En inte jättegammal ASUS AC3200 (som vid inköpet kostade lite mer än vad jag avslöjade för hustrun). Efter att strulet börjat påverka pålitligheten i att kunna jobba hemifrån bestämde jag mig för att köpa en ny. Netonnet ligger bara tio minuter bort, så jag kollade upp lite alternativ och fick för mig att jag nog tror mig veta att TP-Link gör sjyssta grejor. Hittade en som fanns i lager, hade bra specifikationer och sådär.
Inkopplingen gick snabbt, admin-interfacet kändes modernt men när jag försökte gå in på lite avancerade inställningar blev det tvärstopp. De kunde man låsa upp för en fånigt liten summa i storleksordningen några tior. MEN VAF.......I HELA.........LÄGG AV!?!
Man kunde signa upp på 12 månader, då hamnade det på 300 kr per år. Routern kostade 1490.
Personligen räknar jag faktiskt med att elektronik ska hålla sisådär 5 år.

Näe, stort tack till mig själv för att jag envist behåller originalemballaget onödigt länge för mina inköp, och stort tack till Netonnets generösa returpolicy.

Nu är TP-Link routern tillbakalämnad, och en ny ASUS på plats. MED avancerade funktioner, fast ett gränssnitt från 00-talet

Permalänk
Medlem
Skrivet av mblaff:

Ah, jag blir så jäkla lack på all merförsäljning och "tjänstesamhället" som lett till att man i grundutförandet får en värdelös vara men minsann kan uppgradera till "nivå:användbar" för en mindre månadskostnad.

Vår router började strula för någon månad sedan. En inte jättegammal ASUS AC3200 (som vid inköpet kostade lite mer än vad jag avslöjade för hustrun). Efter att strulet börjat påverka pålitligheten i att kunna jobba hemifrån bestämde jag mig för att köpa en ny. Netonnet ligger bara tio minuter bort, så jag kollade upp lite alternativ och fick för mig att jag nog tror mig veta att TP-Link gör sjyssta grejor. Hittade en som fanns i lager, hade bra specifikationer och sådär.
Inkopplingen gick snabbt, admin-interfacet kändes modernt men när jag försökte gå in på lite avancerade inställningar blev det tvärstopp. De kunde man låsa upp för en fånigt liten summa i storleksordningen några tior. MEN VAF.......I HELA.........LÄGG AV!?!
Man kunde signa upp på 12 månader, då hamnade det på 300 kr per år. Routern kostade 1490.

Näe, stort tack till mig själv för att jag envist behåller originalemballaget onödigt länge för mina inköp, och stort tack till Netonnets generösa returpolicy.

Nu är TP-Link routern tillbakalämnad, och en ny ASUS på plats. MED avancerade funktioner, fast ett gränssnitt från 00-talet

Dock så har även Asus dessa prenumerationstjänster. Fast kanske bara finns på "gaming"routrar.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mblaff:

Håller med dig i stort, men skulle kunna vara så att de kan hålla uppdateringar levande längre om de tar några kronor per år? Många routrar och annat som stannar långt långt efter i utvecklingen efter bara några år och blir stora problem för hela internet

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Håller med dig i stort, men skulle kunna vara så att de kan hålla uppdateringar levande längre om de tar några kronor per år? Många routrar och annat som stannar långt långt efter i utvecklingen efter bara några år och blir stora problem för hela internet

Jag håller absolut med dig i stort, men om jag skaffar mig en elbil förväntar jag mig inte få en gratis uppgradering till flux-kapacitorn. Däremot förutsätter jag att den inte kommer be mig swisha en summa till Elon för att jag ska få tillgång till modulen "omkörning".

Det var då rackarns. Komma här och gnälla på mitt gnäll

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Dock så har även Asus dessa prenumerationstjänster. Fast kanske bara finns på "gaming"routrar.

Jag köpte en AX82U och den ligger faktiskt inom gaming-segmentet, fast i det lägre prisspannet då kanske? En tagline är "Lifetime Free Security", som då gäller deras AIProtection. På produktsidan verkar vissa ha möjlighet till "AI Protection Pro", och det är kanske det som är prenumerationstjänsten.

Permalänk
Skrivet av mblaff:

Jag såg detta komma för runt 20år sedan. Jag klagade på utvecklingen, men ingen annan verkade se det komma.
Nå vad är det för funktioner och abonnemang? Orsaken jag frågar är att jag själv funderar på att köpa en ny router och vill ej få samma problem. Jag tycker nu som för 20år sedan att det är skit att det ska vara abonnemang.
Även om det är en struntsumma så vill jag inte ha ett löpande abonnemang på hur många prylar som helst.

TP vet jag har molnlagring på abonnemang, men det klarar jag mig utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag såg detta komma för runt 20år sedan. Jag klagade på utvecklingen, men ingen annan verkade se det komma.
Nå vad är det för funktioner och abonnemang? Orsaken jag frågar är att jag själv funderar på att köpa en ny router och vill ej få samma problem. Jag tycker nu som för 20år sedan att det är skit att det ska vara abonnemang.
Även om det är en struntsumma så vill jag inte ha ett löpande abonnemang på hur många prylar som helst.

TP vet jag har molnlagring på abonnemang, men det klarar jag mig utan.

Jag packade ihop min TP-Link AX3000 och köpte en dyrare mikrotik. Tröttnade lite på konsument-routrar, begränsningar osv. Dock är nog inte Mikrotik kanske för någon som vill ha det enkelt som konsumentroutrar gör det.

Permalänk
Medlem

Folk är idioter. Generellt.
Mer specifikt är ca 20-30% så pass egocentriska, ignoranta och rent ut imbecilla att det direkt påverkar omgivningen.
Man stöter på dom överallt; på vägarna, affärer, bussar o flyg, utomlands, grannar, familjemedlemmar, arbetsplatsen, dagis, begravningar, media, dom är tamejfan representerade precis överallt under hela ens liv.
Enda man kan göra är att bo långt ut åt h%@%!€te och ska man utanför huset så är det taxi, privatflyg o gated communities som gäller. Dyrt som fan men hellre det än att tvingas ha med idioter att göra.
Fi fan för folk!

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Mer specifikt är ca 20-30% så pass egocentriska, ignoranta och rent ut imbecilla att det direkt påverkar omgivningen.
Man stöter på dom överallt; på vägarna, affärer, bussar o flyg, utomlands, grannar, familjemedlemmar, arbetsplatsen, dagis, begravningar, media, dom är tamejfan representerade precis överallt under hela ens liv.
Enda man kan göra är att bo långt ut åt h%@%!€te och ska man utanför huset så är det taxi, privatflyg o gated communities som gäller. Dyrt som fan men hellre det än att tvingas ha med idioter att göra.
Fi fan för folk!

Lider med dig. Förstår att det är jobbigt att bo i Skåne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Fi fan för folk!

Hahaha

Permalänk
Medlem

Det är deppigt att se förfallet av Göteborgs Kex. Sedan 2022 är produktionen belagd i Baltikum efter över 130 år i Kungälv efter ett beslut från de norska ägarna Orkla. Sedan flytten är kvalitén mycket sämre, deras kex till ost har inte samma konsistens och den fina gyllenbruna ytan har blivit blek och saknar beläggningen av olivolja.

Hade glömt bort detta när jag såg barndomsklassikern Tom & Jerry på extrapris och köpte ett paket efter att inte ha ätit kexen på många år. Här var också konsistensen annorlunda, stenhård och knaprig, kexen var inte alls spröda som de brukade vara och smaken av vanilj var svag. Blev fort påmind om att även dessa kex produceras av Göteborgs Kex. Vågar inte prova Guld Marie utan jag låter det barndomsminnet vara intakt.

Kan den gnidne norrbaggen inte hålla sina fingrar borta från allt som inte är olja och giftig odlad lax? De förstörde en välfungerande verksamhet och tog jobben ifrån hundratals människor för att tjäna lite mer pengar genom off-shoring. Bojkotta skräpet!

Några tips på alternativ? Framförallt på kex till ost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Fi fan för folk!

Håller generellt med, och det är en andel som ökar senaste 10-20 åren. Tråkigt samhällsutveckling, tilliten för andra människor går även den ned. Låter orsak/verkan samt korrelation vara osagt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackey:

Det är deppigt att se förfallet av Göteborgs Kex. Sedan 2022 är produktionen belagd i Baltikum efter över 130 år i Kungälv efter ett beslut från de norska ägarna Orkla. Sedan flytten är kvalitén mycket sämre, deras kex till ost har inte samma konsistens och den fina gyllenbruna ytan har blivit blek och saknar beläggningen av olivolja.

Hade glömt bort detta när jag såg barndomsklassikern Tom & Jerry på extrapris och köpte ett paket efter att inte ha ätit kexen på många år. Här var också konsistensen annorlunda, stenhård och knaprig, kexen var inte alls spröda som de brukade vara och smaken av vanilj var svag. Blev fort påmind om att även dessa kex produceras av Göteborgs Kex. Vågar inte prova Guld Marie utan jag låter det barndomsminnet vara intakt.

Kan den gnidne norrbaggen inte hålla sina fingrar borta från allt som inte är olja och giftig odlad lax? De förstörde en välfungerande verksamhet och tog jobben ifrån hundratals människor för att tjäna lite mer pengar genom off-shoring. Bojkotta skräpet!

Några tips på alternativ? Framförallt på kex till ost.

Beroende på vad det är för ost. Jag gillar faktiskt pepparkakor med blåmögelost men det är lite udda. För andra ostar (och även blåmögelost) testa "Carr Cream Crackers" eller "Breton Original Dare" annars minns jag inte vad jag testat. Kanske kan någon sorts tunnbrödschips funka men som sagt, det beror på vilken sorts ost. Numera, tydligen lika besviken som du, brukar jag ta osten utan kex, möjligen med lite fikonmarmelad eller hjortronsylt om det är ost med tydlig sälta.
Men återigen, det beror på vilken sorts ost.

Edit. Kom att tänka på att Carr också har en låda med en del olika kex, tror den heter "Carr's assorted bisquits for cheese" också minns jag att "Tuc original" inte var dåliga.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av serafim:

Jag gillar faktiskt pepparkakor med blåmögelost men det är lite udda.

Pepparkakor med blåmögelost måste väl ändå vara populärt? Eller är jag också udda?
Det är ju hur gott som helst!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Beroende på vad det är för ost. Jag gillar faktiskt pepparkakor med blåmögelost men det är lite udda. För andra ostar (och även blåmögelost) testa "Carr Cream Crackers" eller "Breton Original Dare" annars minns jag inte vad jag testat. Kanske kan någon sorts tunnbrödschips funka men som sagt, det beror på vilken sorts ost. Numera, tydligen lika besviken som du, brukar jag ta osten utan kex, möjligen med lite fikonmarmelad eller hjortronsylt om det är ost med tydlig sälta.
Men återigen, det beror på vilken sorts ost.

Edit. Kom att tänka på att Carr också har en låda med en del olika kex, tror den heter "Carr's assorted bisquits for cheese" också minns jag att "Tuc original" inte var dåliga.

Just det, Carr's har man ju sett ibland, tack! Tråkigt att behöva köpa utländskt men så är det. Tuc är rätt bra för priset, de kan ju vara rätt rabatterade mellan varven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackey:

Just det, Carr's har man ju sett ibland, tack! Tråkigt att behöva köpa utländskt men så är det. Tuc är rätt bra för priset, de kan ju vara rätt rabatterade mellan varven.

Vissa gillar Bornholmske Rugkiks, men det är nog lite en älska/hata-historia...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackey:

En sort som jag testade vill jag varna för, "BISCA Kex till ost". De var inget vidare, enligt min smak.
Tuc hade en del varianter som några jag känner gillade, speciellt till krämiga ostar med mycket smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Pepparkakor med blåmögelost måste väl ändå vara populärt? Eller är jag också udda?
Det är ju hur gott som helst!!

En riktig delikatess!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Håller generellt med, och det är en andel som ökar senaste 10-20 åren. Tråkigt samhällsutveckling, tilliten för andra människor går även den ned. Låter orsak/verkan samt korrelation vara osagt

Korrelationen är allt och inget. Bara för att vissa grupper av idioter är överrepresenterade i vissa geografiska och sociala områden betyder inte att den gruppen är representativ för hela urvalet av idioter. Lidingö har tex sin egna speciella grupp av idioter, norra Göteborg sin. Det finns hantverkaridioter, plantskoleidioter och inte minst IT-idioter. Gamla, unga, kvinnor, män, hens, svarta, vita, gröna o beiga idioter. Enbenta, hårlösa och filatelister. Raggare, kungar och mullor. T.o.m i gruppen idioter finns grupperingar med riktigt speciella idioter.
Idioti är mänskligt och förekommer generellt jämt över hela spektrat. Den kraftigt ökade media och internet konsumtionen har tyvärr haft den effekten att dom syns och påverkar oss mer än önskvärt på sista 20 åren.
På medeltiden, och i vissa skånska byar, kunde man iallafall låsa in byfånen i stian om hen blev för jobbig att ha o göra med, men idag har vi för få stior, och så är det av någon anledning inte socialt accepterat längre. Tvärtom har vissa av dom t.o.m sina egna tvkanaler nuförtiden...

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mblaff:

Jag håller absolut med dig i stort, men om jag skaffar mig en elbil förväntar jag mig inte få en gratis uppgradering till flux-kapacitorn. Däremot förutsätter jag att den inte kommer be mig swisha en summa till Elon för att jag ska få tillgång till modulen "omkörning".

Det var då rackarns. Komma här och gnälla på mitt gnäll

Jag tror tyvärr som du är lite inne på att det snart kommer omkörningsmoduler med månadskostnad

BMW har ju redan testat med automatiska hellyset, månadskostnad med första månaden gratis…

Inget emot ditt första inlägg egentligen, bara dit min hjärna vandrade

Permalänk
Skrivet av ELF:

Enligt deras hemsida så har de inga funktioner bakom betalvägg. Jag var tvungen att kolla upp det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Enda

Skrivet av medbor:

Nju får du endå lungna dej

https://www.sweclockers.com/galleri/2505-datorhornan

Visa signatur

Intel i9-11900K | Asus GeForce RTX 5080 Prime OC | Jonsbo UMX4 Black | Gigabyte Z590 UD AC | Corsair Vengeance 32GB DDR4 4600MHz CL18 | Corsair RM850x | Zalman Alpha 2 A24 | Windows 11 Pro

https://www.sweclockers.com/medlem/80207/gallerier

Permalänk
Medlem

Nu börjar det bli halt även här i Skåne.
Och till 98% av befolkningen kommer det som en shock att det återigen blir halt.
Folk bara köra på som random sommardag utan minsta lilla tanke på underlaget/däck med mera.
Och där ligger de i dikena, i vajerräckena med mera.
Tänker folk verkligen inte alls i trafiken?
Är bilen bara ett onödigt ont för att ta sig till från A till B?
Folk behöver tänka några sekunder extra om dagen i trafiken.
Halt, felaktig och farlig belysning, ingen blinkers, ingen planering i körningen, hastighet med mera.
Tur att man har inställningen att alla andra är idioter i trafiken och tar extra säkerhetsmarginaler hela tiden.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]