Permalänk
Medlem
Skrivet av Keni:

Tshirt hoodie och 1000 spänn tull/frakt på de

Jobbar med att sakerna fraktas som "gift" eller värt 1 dollar så blir det iaf ingen tull moms osv.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E | MSI GeForce RTX 5090 32G GAMING TRIO OC | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Cooler Master HAF 700 EVO Big Tower | Cooler Master MasterLiquid PL360 Flux | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Soundblaster AE-5 | be quiet! Straight Power 11 1000 Watt |Samsung 57" Odyssey Neo G9 S57CG95|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrken:

Frugan och jag har tusentals timmar tillsammans i PoE. Tyvärr så tycker jag att det blivit ett spel där det är mest att springa runt så snabbt som möjligt och hela skärmen exploderar, ser fram emot PoE2 som förhoppningsvis råder bot på detta.

Gällande fysiska varor så är det ju konstigt om man ska åka på moms ytterligare en gång, köper man supporterpack så har man redan betalat momsen. Någon som vet vad det kostar i frakt för hoodie och t-shirt?

Har lagt över 500€ på mitt konto sedan tidigare men har tyvärr inte fått någon early access ännu, hoppas det kommer som det ska.

De har calculator dær du skriver in din adress, land osv som ræknar ut frakt kostnaden. Jag betalade ca 70 dollar før fraktkostnad før art boken, hood og t-shirt. Tror det inte blir någon extra påslag av tull moms osv. Jag hoppas det fraktas som en gåva eller kostat 1 dollar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E | MSI GeForce RTX 5090 32G GAMING TRIO OC | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Cooler Master HAF 700 EVO Big Tower | Cooler Master MasterLiquid PL360 Flux | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Soundblaster AE-5 | be quiet! Straight Power 11 1000 Watt |Samsung 57" Odyssey Neo G9 S57CG95|

Permalänk
Skrivet av Hasjon:

Är lite skeptisk oxå när man går in på tullverket och skriver ex införsel av bok så frågar dom om inköp pris undrar då om man ska fylla i hela summan för kostnaden av support packet på ca 6000 kr då blir det ju jävulsk dyrt. 😬🤔

Det deklarerade värdet borde väl motsvara det man får i Points om man skulle avstå från de fysiska varorna? Alltså 96 USD.

Visa signatur

Vill du gå med i en svensk Path of Exile 2-community på Discord?
https://www.poe2.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Official_P:

Det deklarerade värdet borde väl motsvara det man får i Points om man skulle avstå från de fysiska varorna? Alltså 96 USD.

Det har du helt rætt i tack før info, enligt tull kalkulatorn blir det moms avgift på ca 24 dollar då

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Keni:

Mitt kontonamn:
cennythaking#4769

Bara adda om ni vill tjöta lite eller gå med i guilden~

Är det nån gammal klan med stash tabs och massa gött på plats redan? Jag har nämligen dragit igång en Discord-server som jag ska försöka få ihop lite svenskar från olika ställen på som är sugna att lira PoE2. Vi kanske kan slå två flugor i en smäll?

Om du är intresserad så kan du joina nedan:
https://discord.gg/2tz8KCN2

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Official_P:

Är det nån gammal klan med stash tabs och massa gött på plats redan? Jag har nämligen dragit igång en Discord-server som jag ska försöka få ihop lite svenskar från olika ställen på som är sugna att lira PoE2. Vi kanske kan slå två flugor i en smäll?

Finns lite tabs, inget spec att hänga i granen på så vis.
Men själv är jag mest ute efter lite snicksnack i guildchatten och nå folk att snacka skit med på disc. Inte så noga vilken guild

Permalänk
Medlem

Köpte 240USD-dollarpaketet. Blev totalt 269$ med frakt. Fruktansvärd usel exchange rate, 3120:-.
Tips är att testa olika storlekar, 3XXL på Hoodie gjorde ingenting men skulle man ha 3XL på T-shirt så blev frakten 59$ istället för 29$ med 3XL Hoodie och 2XL T-shirt.

Permalänk

Sjukt hypead! Precis börjat spela ettan och måste säga att jag är besviken på mig själv att jag aldrig hoppade på PoE- tåget.. Har alltid haft en hatkärlek för diablo, men nu är jag redo att släppa taget!

Någon som vet vilken tid på dygnet det släpps i Sverige??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doedsmaskinen:

Sjukt hypead! Precis börjat spela ettan och måste säga att jag är besviken på mig själv att jag aldrig hoppade på PoE- tåget.. Har alltid haft en hatkärlek för diablo, men nu är jag redo att släppa taget!

Någon som vet vilken tid på dygnet det släpps i Sverige??

Kl 20:00, finns en nedräkning på hemsidan.

Permalänk
Medlem

PoE, vilket fantastiskt spel, köpte in mig på alfa/beta 2012, har sedan lagt ner närmare 6000 timmar och ~2500 dollar i supporterpacks. Värt varenda sekund och krona. Har tyvärr inte haft tid att spela några nya ligor sedan 2021 så PoE2 kommer nog sno några timmar framöver skulle jag gissa.

Permalänk
Medlem

Var en original supporter av Poe1 så har massa merch och Chris Wilsons autograf. Känns som jag borde spela 2an men har nog ingen dator som är kapabel längre

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Var en original supporter av Poe1 så har massa merch och Chris Wilsons autograf. Känns som jag borde spela 2an men har nog ingen dator som är kapabel längre

Det släpps även på GeForce Now om du är sugen på att testa

Visa signatur

Permalänk

Börjar krypa i kroppen nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Official_P:

Japp, jag köpte och testade lite igår!
Långa loadscreens, men annars funka de bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Official_P:

Kan vara värt ett försök. Tack för tipset.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Sjuuukt taggad på detta!
Sitter och bygger ihop en ny dator så det flyter lite bättre.
Tror att en AMD Ryzen 7 7700X och MSI GeForce RTX 4070 SUPER VENTUS kombo borde fixa jobbet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaaaga:

Sjuuukt taggad på detta!
Sitter och bygger ihop en ny dator så det flyter lite bättre.
Tror att en AMD Ryzen 7 7700X och MSI GeForce RTX 4070 SUPER VENTUS kombo borde fixa jobbet?

Ja lätt, jag kommer (förutom testa geforce now) köra på ett 1070

Permalänk
Skrivet av Keni:

Ja lätt, jag kommer (förutom testa geforce now) köra på ett 1070

Har du testat 2'an på nått sett med 1070 (?) Sitter själv på ett 1080 samt I7 8700k, lite osäker på om det kommer flyta tillräckligt bra för att ge en helt okay upplevelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imtottson:

Har du testat 2'an på nått sett med 1070 (?) Sitter själv på ett 1080 samt I7 8700k, lite osäker på om det kommer flyta tillräckligt bra för att ge en helt okay upplevelse

Har ej testat, det är under rekommendation men över minimum. Googla poe2 requirements

Permalänk
Medlem

Frugan körde PoE med ett 1070 från hennes gamla dator i ett nybygge, 1440P var tvärkört och 1080P så sjönk bildkvalitet rejält ibland för att hålla fps uppe. Nu kör hon ett 7700XT och det fungerar utmärkt. Misstänker allt hänger på vilka krav du har.

Permalänk
Medlem

Var länge sedan jag var taggad på att lira något nytt, blir ingen övertid på jobbet närmsta veckorna

Visa signatur

11700K Rog Maximus XIII Hero HyperX 32gb RTX 3080 VISION OC 10GB

Permalänk
Medlem

Är ruggigt taggad inför fredag! Precis lämnat min snart 7 år gamla burk och byggt ihop min nya. Lirade PoE 1 med allt på lägsta och laggade ändå titt som tätt - så ser fram emot crisp 1440p på fredag.

Den stora frågan är vad man ska starta som. Monk eller Witch.

Hoppas innerligt att vi slipper 10 timmar serverkaos...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | Fractal Design North XL White | Gigabyte B650 UD AX | Arctic Liquid Freezer III 280 A-RGB | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD | be quiet! PURE POWER 12 M 750W | Kingston FURY Beast DDR5-6000 - 32GB - CL30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Echolake:

Är ruggigt taggad inför fredag! Precis lämnat min snart 7 år gamla burk och byggt ihop min nya. Lirade PoE 1 med allt på lägsta och laggade ändå titt som tätt - så ser fram emot crisp 1440p på fredag.

Den stora frågan är vad man ska starta som. Monk eller Witch.

Hoppas innerligt att vi slipper 10 timmar serverkaos...

jag har räknat med serverkaos och sagt det till alla nya som ska testa poe. Däremot så gick det en intervju med zizaran igårkväll och det lugnade mig något! De pratade en del om servrar och att de ändå dimensionerat för en miljon spelare.

Med det sagt är ggg själva påtagligt nervösa och håller tummarna.

https://youtu.be/4lB3TM5FrsY?si=DQ6Vjeju-7PbDWS3

1:10 in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keni:

jag har räknat med serverkaos och sagt det till alla nya som ska testa poe. Däremot så gick det en intervju med zizaran igårkväll och det lugnade mig något! De pratade en del om servrar och att de ändå dimensionerat för en miljon spelare.

Jag slipper stressen av att inte veta hur det kommer att gå vid launch, eftersom jag ska ut och fira en vän samma kväll. Förhoppningsvis har det lugnat sig lite när jag kommer hem på natten. Annars får jag hoppa in dagen efter.

Jag räknar med att servrarna kommer att brinna. Det känns som att många kommer att sitta redo. Det har varit väldigt mycket hype de två senaste veckorna, och folk är desperata efter något att försvinna i.

Fy, vad många värdelösa videor det finns om PoE 2. Folk lägger ut guider till ett spel de inte ens har spelat ännu. Jäklar, vad det ska mjölkas här! Plus massa drama på det också. 🥴

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

Jag slipper stressen av att inte veta hur det kommer att gå vid launch, eftersom jag ska ut och fira en vän samma kväll. Förhoppningsvis har det lugnat sig lite när jag kommer hem på natten. Annars får jag hoppa in dagen efter.

Jag räknar med att servrarna kommer att brinna. Det känns som att många kommer att sitta redo. Det har varit väldigt mycket hype de två senaste veckorna, och folk är desperata efter något att försvinna i.

Fy, vad många värdelösa videor det finns om PoE 2. Folk lägger ut guider till ett spel de inte ens har spelat ännu. Jäklar, vad det ska mjölkas här! Plus massa drama på det också. 🥴

Blir inte supermycket lir för mig heller med småbarn i helgen men nästa vecka så hoppas jag kunna damma av ett gäng timmar! Ingen stress

Håller med om mängen yt videor, en del är vettiga men främst tar de bort aspekten att upptäcka i spelet! Också många utfrån poe-communityt som postar nonsens 😂 men antar att de gör sitt bästa för att informera sin skara.. men de säger också lite om hypen när de dyker upp massa randoms från andra spel!

Dramat är jävla larvigt, men folk är som de är.

Permalänk
Medlem

Haha samma här också borta på fredag kväll/natt så hoppas servers håller och är igång på lördagen då jag bokat spel hela kvällen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keni:

Jag såg den live! Men sannolikheten att det lär vara problem med servrarna är nog väldigt hög nonetheless. Men det får man köpa helt enkelt.

Sen ser jag fram emot att gå in ganska blind och verkligen upptäcka och göra min egen build. Det händer inte ofta. GGG skrev nyligen på X att de släpper klienten den 5:e - så undvik datamine spoilers den kvällen om ni vill "raw dogga", som Quin säger.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | Fractal Design North XL White | Gigabyte B650 UD AX | Arctic Liquid Freezer III 280 A-RGB | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD | be quiet! PURE POWER 12 M 750W | Kingston FURY Beast DDR5-6000 - 32GB - CL30

Permalänk
Medlem

De 12 ascendancy klasserna (2 per grundklass)

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3592012

Permalänk
Medlem

Det här ska bli kul! Ser sjukt bra ut på alla videos man sett.

Skrivet av Official_P:

Har du en uppdaterad invite?

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Det här ska bli kul! Ser sjukt bra ut på alla videos man sett.

Har du en uppdaterad invite?

https://discord.gg/QXMCZNpQ