Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Det är ett riktigt bra spel! Tog platinum på det för något år sedan.

Sjukt vacker miljö. Finns mycket att göra. Tycker även gameplayet är väldigt tight och påverkar mycket hur man uppgraderar skills, vapen etc.

Man kan smyga och ta över baser eller bara kötta.

Sjukt nice att bara flyga runt också och njuta av vyerna

Låter nästan för bra för att vara sant. Måste testas för att se om det stämmer. 😀

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Märker du själv av det DF säger när du spelar Outlaws efter Pro-uppdateringen?

Jag kan leva med lägre texturer osv, men den här generationens FSR problem med kantutjämning typ Alan Wake 2 och nu blinkande pssr är otroligt distraherande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

blinkande pssr är otroligt distraherande.

Jag har bara märkt det när jag står helt stilla med Kay och inte rör kameran och även då sällan. Självklart vore det bättre helt utan men jag upplever rätt stor förbättring totalt med Pro-uppdaterimgen i Outlaws.

I Miles Morales är det stor skillnad och där har jag inte märkt något som inte bara är förbättring. 👌

Permalänk
Hedersmedlem

Har upplevt att min LAN-kabel förlorar anslutning med konsolen ibland (och sen återansluter av sig själv igen). Det är en gammal kabel så vore inte förvånad om det är den som är problemet, men finns det något sätt att veta om det är konsolen som strular?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Har upplevt att min LAN-kabel förlorar anslutning med konsolen ibland (och sen återansluter av sig själv igen). Det är en gammal kabel så vore inte förvånad om det är den som är problemet, men finns det något sätt att veta om det är konsolen som strular?

Hade samma problem, räckte med att byta ut kabeln mot en ny.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Danieleet:

Hade samma problem, räckte med att byta ut kabeln mot en ny.

Ahh ok men dåså. Tack!

Permalänk
Medlem

PSSR Issues

Framtiden får utvisa hur PSSR tar sig..

Permalänk
Medlem

Började köra Avatar igår kväll. Dialogerna är skräp (precis som filmerna ) men går som tur är att trycka bort.
Gameplay tror jag kommer bli bra. Än så länge är det fortfarande för mycket tutorial över uppdragen och blir segt för att jag knappt får spela spelet utan massa information som är rätt onödig om man spelat något likande spel innan.
Men jag tror absolut att jag kommer ha många timmar bra spel framöver.

Tack för inputen om spelet @Öltorp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

PSSR Issues

"older implementions the issue" så en sak som fixas på ca 1min skyller dem på? Vafasen... Pro är ju inte ens 1 månad gammal.

På pc kan man scanna och ersätta gamla versioner (om man tex inte har laddad ned spelet på ett tag så ligger oftast en äldre dll fil kvar med föråldrad version). Men nu kommer ju NYA patcher så det skall inte vara problemet?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Det är bara nonchalans från Sony att godkänna något som inte är klart.
Utvecklarna är uppenbart inte tillräckligt kompetenta att se att något är fel efter att ha jobbat 5 månader på en patch,
och Sony brist på kvalitetsgranskning och avsaknad av krav på att kunna stäng av funktionen på systemnivå.

Inte kommer utvecklarna nu lägga ner ännu mer tid på att uppgradera SDK på ett spel de lagt på hyllan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Började köra Avatar igår kväll. Dialogerna är skräp (precis som filmerna ) men går som tur är att trycka bort.
Gameplay tror jag kommer bli bra. Än så länge är det fortfarande för mycket tutorial över uppdragen och blir segt för att jag knappt får spela spelet utan massa information som är rätt onödig om man spelat något likande spel innan.
Men jag tror absolut att jag kommer ha många timmar bra spel framöver.

Tack för inputen om spelet @Öltorp!

Japp otroligt segt i början, häng i! Det öppnar upp sig

Permalänk
Medlem

Någon som bytt kylpasta på sitt ps5?
Tips på pasta?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Xtrfy MZ1 RGB Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Någon som bytt kylpasta på sitt ps5?
Tips på pasta?

Det är flytande metall.
https://www.ifixit.com/Guide/How+to+Apply+Liquid+Metal+in+a+P...

Permalänk
Medlem

Jag är extremt nöjd med PS Portal. Fantastisk enhet som var värd varenda öre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det är bara nonchalans från Sony att godkänna något som inte är klart.
Utvecklarna är uppenbart inte tillräckligt kompetenta att se att något är fel efter att ha jobbat 5 månader på en patch,
och Sony brist på kvalitetsgranskning och avsaknad av krav på att kunna stäng av funktionen på systemnivå.

Inte kommer utvecklarna nu lägga ner ännu mer tid på att uppgradera SDK på ett spel de lagt på hyllan.

Men frågan är om det är Sonys fel. Talade in Sony om att 40-50 titlar skulle vara redo när Pro släpptes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Men frågan är om det är Sonys fel. Talade in Sony om att 40-50 titlar skulle vara redo när Pro släpptes?

Det är Sony som utvecklar tekniken.
Utvecklarna kan naturligtvis avstå från att implementera den, men i slutändan kan de inte styra hur den fungerar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag var lite taggad på att skaffa en PS5 nu kring BF. Det verkar dock som om man skulle slagit till när amazon reade ut Slim m optisk drive för 5000 förra veckan

Tycker det tar emot för mycket att köpa för 6000 såhär 4 år efter launch

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Jag var lite taggad på att skaffa en PS5 nu kring BF. Det verkar dock som om man skulle slagit till när amazon reade ut Slim m optisk drive för 5000 förra veckan

Tycker det tar emot för mycket att köpa för 6000 såhär 4 år efter launch

Finns ju i princip nya Slim på Tradera med optisk drive för mindre än 6000 😊

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag är extremt nöjd med PS Portal. Fantastisk enhet som var värd varenda öre.

Ja, det är den. Har räddat många spelsessioner när familjen lägger beslag på TV'n.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Bra pris och Bra spel. Vart tyvärr Day One köp för egen del, min absoluta favvo-spel från PS2 tiden och remake:n är Bra!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

En fråga till alla ps5 PRO ägare:

Ni vet de vita tejpbitarna som satt fast på sidorna , för att förhindra att luckorna lossnade på ps5 slim, hade ni dessa tejp på PRO modellen också ?

Är bara nyfiken , eftersom på min enhet så fanns inte dessa , medan när jag sett ett par klipp på YouTube så har de funnits där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Ni vet de vita tejpbitarna som satt fast på sidorna , för att förhindra att luckorna lossnade på ps5 slim, hade ni dessa tejp på PRO modellen också ?

Är bara nyfiken , eftersom på min enhet så fanns inte dessa , medan när jag sett ett par klipp på YouTube så har de funnits där?

Det var en intressant fråga.
Tittade på ett gäng unboxing videos och kan inte se att någon Pro kommer med tejp.
Slim verkar ha blå tejp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det var en intressant fråga.
Tittade på ett gäng unboxing videos och kan inte se att någon Pro kommer med tejp.
Slim verkar ha blå tejp.

Jag tänkte på något annat haha, menar självfallet blått. Konstigt skall se om jag lyckas hitta dessa klipp igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Jag har packat upp 5st PRO och har inte sett någon tejp på någon av dem.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Jag har packat upp 5st PRO och har inte sett någon tejp på någon av dem.

Haha varför så många ? Ontopic, hittar inte heller klipp på dessa tejpbitar som slim skall ha. Var lite rädd att jag hade fått ett begagnad ex, efter allt man hört om alla butiker som fifflar.

Permalänk
Medlem

Har någon provat att spela fysiska ps3 spel på ps5an?
Googlande gav lite olika svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Har någon provat att spela fysiska ps3 spel på ps5an?

Nej, hur skulle det gå till?
PS3 kan bara spelas på PS3 eller emuleras med RPCS3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nej, hur skulle det gå till?
PS3 kan bara spelas på PS3 eller emuleras med RPCS3.

Kände att det va lite långsökt men hoppades på det bästa haha!. Tänkte att det är inte omöjligt eftersom ps3 spel går att spela på ps4 o ps4 spel går att spela på ps5 🙂