Turbulensen över – Flight Simulator 2024 flyger stabilt

Permalänk
Melding Plague

Turbulensen över – Flight Simulator 2024 flyger stabilt

Servrarna har stabiliserats och fler patchar kommer snart.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sweet, inte kört så mycket i väntan på att det ska stabiliseras lite.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Nja, om man ska prata om turbulens så verkar många ha problem med rejäla vindar istället, inklusive mig själv. När man låser upp IFR så får man tillgång till Live weather och jag vet inte vad det är med det men alla mina karriäruppdrag med en Cessna 172 så blåser det sidvindar på typ 30 knop, heeeelt galet. Man flyger runt som en vante och försöker sätta ner kärran, inte så kul..

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Nu får vi se om intresset lyfter!

Permalänk
Medlem

Med all kritik Sweclockers ändå får lite hit och dit för rubriksättning så måste jag väl ändå säga att den här var riktigt kreativ och fyndig! Tummen upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Nja, om man ska prata om turbulens så verkar många ha problem med rejäla vindar istället, inklusive mig själv. När man låser upp IFR så får man tillgång till Live weather och jag vet inte vad det är med det men alla mina karriäruppdrag med en Cessna 172 så blåser det sidvindar på typ 30 knop, heeeelt galet. Man flyger runt som en vante och försöker sätta ner kärran, inte så kul..

Du får väl göra som segelbåtar gör, räkna med avdrift. Ju mer det blåser från sidan, ju mer avdrift och därför får man styra "fel" håll för att komma rätt.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om PMDG och kompatibilitet i 2024?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk

Jag vill se någon sweclockerna kontaktar aftonbladet för ett reportage med en selfi-bild på sig själv. Där den berättar att den gjorde en flygtur i Flight Simulator 2024 och precis innan landning så kraschade spelet.
Alltså lite såna artiklar som de ofta brukar ha

Permalänk
Skrivet av CrispVanDahl:

Nu får vi se om intresset lyfter!

Dags att börja leta efter en avsågad flygplanscockpit på begagnatmarknaden?

Permalänk
Medlem

Grabben har ett quest3, tänkte kanske låna det av honom och testa detta,behöver man handkontroll upptill utöver det och mis och tangentbord?
Har spelet genom xbox live,fast på pc då. Funkar vr rakt av från spelet då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Du får väl göra som segelbåtar gör, räkna med avdrift. Ju mer det blåser från sidan, ju mer avdrift och därför får man styra "fel" håll för att komma rätt.

Jotack det vet jag. Det här handlar mer om att försöka landa en Cessna i en orkan 😂

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Jotack det vet jag. Det här handlar mer om att försöka landa en Cessna i en orkan 😂

Aah. Finns det JA35 Draken eller AJ37 Viggen in Flight Simulator 2024? Göra en cobra manöver med Draken och backa med Viggen är ju bara så coolt.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Aah. Finns det JA35 Draken eller AJ37 Viggen in Flight Simulator 2024? Göra en cobra manöver med Draken och backa med Viggen är ju bara så coolt.

Nej det finns det inte, du får titta på DCS istället för där finns det en Viggen.
Detta är general aviation och mysflygning, inget annat

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Någon som vet något om PMDG och kompatibilitet i 2024?

Nope de är inte kompatibelt än, de har tydligen problem med få till kompatibilitet

bla Fenix A320 har fått till det i Experimental iaf och vad jag förstår fungerar de flesta andra addon plan,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Problemet är inte att flyga, utan att landa. När hjulen får kontakt med marken vill de röra sig i sin egen linje, men kraften kommer i en skarp vinkel.

Ett flygplan som landar i kanske 55 knop och har en rak sidvind på 30 knop får en hyfsat aggressiv vinkel mot banan, runt 30 grader...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S