Permalänk
Medlem

Mina fynd under BF2024. Vad tycker ni? De flesta delarna är hittade på 50% förutom GPU och CPU-kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

25% på hela sortimentet hos A Day's March, så då blev det två par (ljusgrå och marinblå) av dessa dojor. Haft ett par förut och var brutalt nöjd med dem. Mockaskor rules!

https://www.adaysmarch.com/se/marching-sneaker-platform-suede...

Fortsätter handla saker jag gått och suktat efter länge som nu säljs till rabatterade priser.

Ett nytt tangentbord blev det. Logitech G915 TKL Clicky (fullkomligt älskar hur det låter, även om jag tycker det definitivt finns snyggare tangentbord) för 1600:- på Amazon: https://www.amazon.se/gp/product/B07W6HNSTB?ref=ppx_pt2_dt_b_...

Och en Braun Series 8 rakmaskin för 2178:- kr: https://www.amazon.se/gp/product/B0C3W37MH4/ref=ppx_od_dt_b_a...

Permalänk
Medlem

Kommer Inet ha något mer erbjudande under kvällen?
Vill ha ett ASUS ROG Strix Scope II 96.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WHProductions:

Tror de tuffar på med sina nuvarande erbjudanden och det som ev. lagts till under dagen, kvällsköret var nog mer igår.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WHProductions:

Igår på deras livestream så sa de att de kommer fylla på en sista gång imorgon eller om det var söndag typ efter lunch.

Permalänk
Medlem

Det blev en Dell 40" UltraSharp U4025QW från Inet för min del. Väldigt nöjd än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Så du tänker typ dessa "grenuttags-ups"-varianter kanske är lite bättre i en hemmamiljö?

Har iaf inte tänkt att driva servern i dagar, utan att få en snyggare nerstängning när strömingen gått hem. Samma med datorn som jag ibland spelar på.. Ge skärm och dator ett par minuter att säga godnatt.

En vanlig online-UPS låter inte mycket under normal drift. Ska du där emot ha en full conversion så kan du räkna med att den låter som att den ska lyfta.

Jag kör APC smart UPS 750 till min server/nas/nätverk låter inget så länge strömmen finns, och surrar (coilwhine) när den ska generera sinusvåg vid strömavbrott. ger mig ca 15-20 min med 150w belastning eller så. Jag kan rekomendera UPS, om så bara för den gången man gör något dumt och/eller proppen går...

Permalänk
Medlem

Jag har jagat grafikkort men utan att det blivit något köp. Missade Elgigantens 4070 super för 6490:-, så det jag hittat nu är RX 7800XT för 5890:- och 4070 super för 7190:-, har jag missat något eller har det varit rätt tamt på grafikkort? Bör man kanske hålla ut ett tag till, har ju klarat mig hittills även om jag känner att det är dags att kliva upp till 1440p.

Permalänk
Medlem

Många laptops verkar ha funnits till "hyfsade" priser, men letade själv efter en pre-built desktop och där var det minsann minst sagt skralt utbud

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

Något som händer idag på den officiella dagen för Black Friday eller är det i princip över nu? Tänkte att den 'riktiga' black friday kanske skulle ha nå mer fint eller så men inte sett något, tänkte att jag frågar innan jag lägger min sista order :)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrepSek69:

Något som händer idag på den officiella dagen för Black Friday eller är det i princip över nu? Tänkte att den 'riktiga' black friday kanske skulle ha nå mer fint eller så men inte sett något, tänkte att jag frågar innan jag lägger min sista order :)!

Tror det mesta är över. Eventuellt att det kan dyka upp nåt ytterligare på "cybermonday". Jag vet att vissa återförsäljare har kört det förut. Skulle dock inte förvänta mig att det skulle egentligen dyka upp nåt bättre än vad som redan ligger ute. Glöm heller inte bort inets Julkalender. Där brukar det vara en hel del bra fynd om man har tur med att erbjudanden där matchar det man letar efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrepSek69:

Webhallen har en stream med drops osv...

Permalänk
Inaktiv

Bra pris på proteinpulver på apohem så har köpt på mig ett antal kilo:

https://www.apohem.se/traning/proteintillskott/proteinpulver/...

Permalänk
Medlem

Snarare "anti-black friday" diskussion men jag uppskattar faktiskt mer de butiker som inte luras med BF som Ikea, Biltema etc och ännu mer "asken" (en klädbutik jag inte ens hade hört talats om tidigare) som tydligen tar en anti black friday ställning och inte ens säljer varor idag.

Jag ville köpa en skäggtrimmer, de populäraste är dyrare än de var innan oktober/november även fast de är på "black friday rea" just nu och en annan mer prisvärd är även den ändå lite dyrare än tidigare fast utan rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Om någon hittar en flaska för att ha olja i, så letar jag efter en, som inte droppar.
Det jag har idag är någon plast-flaska (från classe?) som alltid läcker mellan locket och flaskan (dvs håller inte tätt). Vill ha vid spisen för att "skvätta i" under matlagningen.

Köp några "bottle pourer" korkar med flera plast lameller och välj någon snygg glasflaska, eller köp en snygg konjaksglögg på systemet tex

Permalänk
Medlem

Rätt ointressanta erbjudanden i allmänhet, enda det blev var ett presentkort på Inet. Råkade köpa två sådana, vilket inte hade varit fel heller kom jag på, men ena annullerades sen.

Mest intressanta i övrigt var nog första drop:et på Webhallens fjaskostream, men det gick inte något vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tror de tuffar på med sina nuvarande erbjudanden och det som ev. lagts till under dagen, kvällsköret var nog mer igår.

Skrivet av Hinken91:

Igår på deras livestream så sa de att de kommer fylla på en sista gång imorgon eller om det var söndag typ efter lunch.

Tackar, fick bli ett köp ändå!

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

Det blev ett RX7900XT från gigabyte för 8500 kr med cashback på 50 euro. Kanske inte det billigaste kortet, men behöver man 20 gb vram så blir det nog inte så mycket billigare tyvärr.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

3 Paket ifrån Inet Sweclusive + Megaklick, alla boka med hemleverans postnord idag mellan 10-16.00.
Man sitter hemma trots man hade velat ner och handla. Står nada i appen om paketen (brukar stå typ lastat för utkörning och blabla).
Ringer kl 15.00, nahe 1 paket är i göteborg. De andra 2 plockades fram för utkörning i min stad men av någon anledning lastades de aldrig tydligen. Han hade ingen aning vad som hänt, vilket är förståeligt då han inte är där.

Att man inte lär sig att hemleverans med postnord på inet är sämre än typ instabox/dhl:D
Men 2 paket var lite tunga och allt man har är en cykel så lite omständigt!

PS. Full förståelse för det kan ta längre tid under BF. Men när 2 paket bokstavligen ligger på postcentralen i sin stad och plockades fram för utkörning sen bara skiter i att lasta med dom är rätt illa.
Samt att man får 0 information så man sitter och väntar, och väntar.

Aja, den som väntar på något gott typ

Permalänk
Medlem

Passa er lite på Webbhallens BF-rea.
De har exempelvis flera spel uppe på rean som marknadsförs med reapris, men som går upp till fullpris när de hamnar i kassan.
Finns risk för felköp om man inte är uppmärksam.

La till skärmdump. Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

De har exempelvis flera spel uppe på rean som marknadsförs med reapris, men som går upp till fullpris när de hamnar i kassan.
Finns risk för felköp om man inte är uppmärksam.<Uppladdad bildlänk>

Det står ju uttryckligen att dealen är slut men jag håller med om att priset också borde ändras om det faktiskt inte gäller längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Det står ju uttryckligen att dealen är slut men jag håller med om att priset också borde ändras om det faktiskt inte gäller längre.

Inte helt solklart. Det står "Slutar om Dealen är slut".
Det står inte att "Dealen är slut".
ett "om" gör mycket.

Det framgår inte att dealen är slut om priset fortfarande är nedsatt och att det står att fler är på väg till lagret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Finns risk för felköp om man inte är uppmärksam.<Uppladdad bildlänk>

Är 25% rea nu på Steam, ska vara ett av årets bästa spel tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Inte helt solklart. Det står "Slutar om Dealen är slut".
Det står inte att "Dealen är slut".
ett "om" gör mycket.

Det framgår inte att dealen är slut om priset fortfarande är nedsatt och att det står att fler är på väg till lagret.

Det är för att det är risig frontend. Unna har det stått ”Slutar om TT:mm” eller om antar varor eller liknande och istället för att hela texten ändras när dealen är slut så byttes bara nedräkningen till texten Dealen är slut. Med det sagt horribel UX och trist om man blir besviken.

Permalänk
Medlem

Nu börjar black friday-klippen dyka upp, till över vad de kostade i butik, överallt på blocket och liknande. Alltid spännande att försöka tjäna en femhundring eller liknande med tanke på hur jobbigt det kan vara att sälja beg.

Permalänk
Medlem

Jag tror jag gjorde årets bästa fynd. Köpte denna på Cyber Monday:
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

7895:- + inbyteskampanj från Microsoft där man fick 2500 kr extra vilken dator man än bytte in. Bytte in en gammal uttjänt dator som hade legat orörd i flera år och fick därmed en CoPilot+/Snapdragon-laptop för 5395:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmekusNamnus:

7895:- + inbyteskampanj från Microsoft där man fick 2500 kr extra vilken dator man än bytte in. Bytte in en gammal uttjänt dator som hade legat orörd i flera år och fick därmed en CoPilot+/Snapdragon-laptop för 5395:-.

Å det säger du nu…? 🙈

Visa signatur

Om du blickar bakåt så kommer du att snubbla…

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmekusNamnus:

Lägsta priset jag kan hitta är 9995:- . Hur fick du det för 7895kr? Är också intresserad för det priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abubu:

Å det säger du nu…? 🙈

Du kan fortfarande köpa den med OLED-skärm (jag fick nöja mig med IPS) för 10.000 minus 2500 för inbytet.

Ruskigt bra maskin för 7500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolo2:

Lägsta priset jag kan hitta är 9995:- . Hur fick du det för 7895kr? Är också intresserad för det priset

Det gällde till och med igår. Tror att inbyteskampanjen kom igår också, så väldigt snävt fönster.