Hårdvarukalender 2024 – tävlingar och erbjudanden fram till jul

Permalänk
Medlem

Suger verkligen på rim, men skickade in ett bidrag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infelix:

Suger verkligen på rim, men skickade in ett bidrag.

Det här är fan rätta inställningen. Man vet ju aldrig, plötsligt händer det - se bara det vinnande bidraget för FZ:s Starfield-dator. 🥲

Visa signatur

GeForce 3 > 9800 Pro > X800 > 7800 GTX > 8800 GT > 4870 CF > 6870 CF > 280X > 390 > Vega 56 > 6700 XT

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur, men jag måste ha missat ordet "rim" när jag började med mitt bidrag och nu är det redan inskickat utan ett enda rim. Inte för att det hade hjälpt att veta då jag är värdelös på rim 🙄

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5700X, 32Gb ram (3600Mhz), 6700XT
Emuleringsmaskin: Ryzen 5700G, 16Gb ram (3600Mhz)
Surfplatta/Telefon: Xiaomi Mi Pad 5, Samsung S24+

Permalänk
Medlem

Skrev ett "rim" fast hade aldrig med orden "Webhallen Config Ultra", var det ett krav att just de orden måste va med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Skrev ett "rim" fast hade aldrig med orden "Webhallen Config Ultra", var det ett krav att just de orden måste va med?

Nä, det ser inte ut som det. Det ska bara vara en motivation till varför du ska vinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snebulan:

Jag vet inte hur, men jag måste ha missat ordet "rim" när jag började med mitt bidrag och nu är det redan inskickat utan ett enda rim. Inte för att det hade hjälpt att veta då jag är värdelös på rim 🙄

Haha, jag gjorde detsamma!

God jul Sweclockers!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Behöver ändra min sista mening, blev lite efterklok. Går det att ändra bidraget? Hade varit bra om man kunde göra detta tills x tid

Permalänk

I suck

Om det är nån tröst gjorde jag samma sak.
Kopierade ett grovt utkast som jag skrev om till det ultimata rimmet...Mother of all christmas Rhymes..Men lyckades klistra in första utkastet och skicka..Aaargh

Men det är en del av charmen med tävlingen ; )

Permalänk

Snipp snapp snorum, kamrater i vårt forum.. jag har kommit för råd, finns det ingen permanent julrims-tråd?

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Inte för att vara den, men herre gösses vilket supererbjudande som Webhallen valt till sin lucka 24 i år 😅

<Uppladdad bildlänk>

BALLA! Jag som köpte dessa till flickvännen i julklapp för ordinarie pris… Får se om jag hittar kvittot

Permalänk
Medlem

Jag hade jättekul med det här rimmet, men glömde nästan själva motiveringen XD Fick peta in den i slutet.

Permalänk
Medlem

Motivering? Jag rimmade nog mest

Permalänk
Medlem

Tävling och rim är kul
Speciellt vid jul

Galet vilket generöst pris det var 24e i år
Lycka till alla och tack Sweclockers och sponsorer för en fantastisk julkalender <3

Permalänk
Medlem

Undar hur chanserna är att vinna egentligen. Jag har en riktigt bra motivering samt bra rim, men jag tänker att många andra nog har det också. Har faktiskt tittat på att köpa just denna modell tidigare, men valde att avvakta till sommaren när nya serien rtx kommit ut.

Permalänk
Medlem

Detta hade gjort 2024

Permalänk
Medlem

Nu är chansen minimal att man vinner men..
Betalar vinnaren på denna monsterdator 14400 kr i skatt? Saftigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mironi:

Oklart. Beror på om detta kan klassas som en lotterivinst. Det börjar med en prestation, men om det avslutas med ett slumpmoment tolkar jag skattereglerna som att man troligen inte behöver betala skatt. Men jag kan ha fel. Och jag vet heller inte om det är något slumpmoment med, kanske det är 100% ens prestation och då är det skatt som gäller..

Skulle uppskatta om @Redaktionen kanske kan förtydliga hur upplägget ser ut? Inte tala om vilka skatteregler som gäller, utan tala om förutsättningarna till punkt och pricka, så vi andra kan tolka skatteverkets regler på rätt sätt...

Permalänk
Medlem

Om det vore ren lotteri förstår jag också det som att det är skattefritt. Vill förtydliga att jag inte kritiserar tävlingsformat utan det är endast för egen nyfikenhet.

https://skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/inkom...

Vinster i lotterier, kombinationsspel och vid vadhållning är skattefria för spelaren om
(...)
spelet tillhandahålls i Sverige och spelet inte kräver licens enligt spellagen

Spellag (2018:1138), 3 kap

4 § Licens krävs inte för spel

1. där deltagande inte kräver betalning av en insats,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mironi:

Jag tolkar det som regeln under "slogantävling" och då skall skatt betalas.
Det finns ingen slump om en jury bedömer, tyvärr....
Nu är dock 14k ett pris de flesta kan pröjsa för denna dator 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag tolkar det som regeln under "slogantävling" och då skall skatt betalas.
Det finns ingen slump om en jury bedömer, tyvärr....
Nu är dock 14k ett pris de flesta kan pröjsa för denna dator 😊

Bah, då får väl skatteverket komma och auktionera ut den, den är ju inte värd mer än vad någon vill betala för den och summan kan mycket väl landa 14400Kr under det uppskattade värdet på 48 000. Det är nog inte alla som skulle köpa den för 33 600Kr ens.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mironi:

Hmm det står

Eventuell skatt på vinster betalas av vinnaren. Kontakta Skatteverket för mer information om gällande lagar och regler. SweClockers kan inte ge skatterådgivning.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Boomerino:

det vinnande bidraget för FZ:s Starfield-dator

För referens förmodar jag att det är detta du åsyftar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Då var mitt bidrag inskickat. Lycka till allihopa

Permalänk
Medlem
Skrivet av hgbf:

Samma här, lycka till!

Visa signatur

Dator 1: Thermaltake Core P5 | Asus z97-Pro Gamer | i7 4770K | A-Data 16GB 1600MHz | Evga 980 Ti Classified | Samsung 840 EVO 250 GB | Seagate 2 TB | Evga Supernova G2 750W | Custom Waterloop
Dator 2: NZXT H230 | Asus Z87-A | i5 4690k | CM 212 EVO | Corsair 8GB 1600MHz | Gigabyte 1660 Ti | Samsung 850 EVO 250 GB | Be Quiet Pure Power 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hgbf:

Skrivet av albin153:

Samma här, lycka till!

Hänger på, jag har skrivit på detta rim sen igår och försökt få till det, inskickat i sista sekund!
Önskar er alla ett lycka till och god fortsättning!

Permalänk

Hej,
Jag hoppas att ni kan acceptera mitt denna bidrag här:

Varje jul har jag drömt om att få
En julklapp som jag mest av allt vill åtrå
På juletid brukar man äta julegris
Men jag vill ej göra på detta vis
Andra gillar att äta sill
Men det är ej vad jag vill
Andra må önska efter fred på jorden
Men jag längtar bara efter något som pryder borden
Det som skulle få mig att känna mig lika mäktig som drottning Cleopatra Philopator
Är om jag fick en monsterdator
Så därför måste jag få vinna Config Ultra från Webhallen
Annars blir jag tokig i skallen

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag inte, det står ju att tävlingen pågår till och med den 27e, men bidragen är redan låsta? Gud vad snopet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laud:

Nu förstår jag inte, det står ju att tävlingen pågår till och med den 27e, men bidragen är redan låsta? Gud vad snopet

Fast det står väl "torsdagen den 26 december", inte den 27:e?

Permalänk
Medlem

Det måste vara uppdaterat 🤔 är bannemig 100% att det stod den 27e, jag dubbelkollade tre gånger innan jag skrev inlägget. Det jag inte hade koll på var dock att det är fredag och inte torsdag idag. Antar att det stått rätt dag men fel datum dårå 🤷‍♂️
Aja, lycka till alla bidrag!

Permalänk
Medlem

Jävlar min dyslexi slog till hårt. Jag skrev min istället för mitt, här är mitt rim i sin rätta form:

Klockan tickar sakta, mitt hjärta är trött och tungt,
Jag sitter här och knappar och "eller hur, allt borde väl vara lugnt?"

I mitt hem vid nattens annars tysta timma,
stökar datorn och gör frun min till en förargad kvinna.

Relationen den hänger, på en skör liten tråd,
Finns det ingen räddning, ingen digital nåd?

Frun suckar djupt "Tystnad är vad jag begär!
Utan Webhallens Ultra, mörknar våra år jag lovar och svär."

Från oljud till tystnad, från stress till harmoni,
Config Ultra fyller huset i lugnets symfoni.

Och för spel, ja där råder ingen panik,
med 4090 är grafiken granulär och äntligen specifik.

Nu när allt är på plats och min teknik nått sin peak,
Vad kan ni nu göra åt allt mitt bank och skrik?