Inets så kallade "Beställ innan 17.00 så skickar vi din order idag" = både felsägning och orimligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lobocut:

Jag har redan förklarat detta tidigare, därav gav jag dig en anledning att gå tillbaka och läsa tråden i sin helhet.
Påståenden ska innehålla hänvisning till undantag, kan vara detta tecken som du säker känner igen *.

Sen sa jag även åt dig att läsa på KO hemsida hur dom jobbar, uppenbarligen missade du även det.

KO arbetar inte progressivt, man arbetar alltså enbart med uppgifter man får som anmälningar. Det betyder att företag kan göra lite hur dom vill bara dom inte får för många anmälningar. Ett fåtal anmälningar gör inte att KO öppnar ett ärende, men börjar det närma sig ett 50 tal eller mer så börjar man granska.

Så exemplet du gav skulle mycket väl kunna ses som vilseledande då man inte har någon hänvisning till undantag. Men det krävs anmälningar för att KO ska se det och utreda det.
Ta fysiska butiker, har men ett skyltfönster med varor i. Då måste det även finnas prisinformation i skyltfönster vad varorna kostar. Detta är rätt vanligt att det saknas och allmänheten oviss om att det måste finnas. Det ses som vilseledande och kan ge ett vite på 200 000kr om KO får kännedom.

Vet mycket väl hur KO arbetar så behöver inte läsa på, tack ändå.
Det du svarade mig var, "Har inget med detta att göra." samt "Läs tidigare svar. Gå gärna in på KO och läs på om deras verksamhet och hur dom arbetar."
Om du syftade på ett annat inlägg som inte var citerat till mig får du gärna hänvisa till vilket av de 5 andra du gjort nästa gång.

Tyvärr orkar jag inte diskutera eftersom de vart såhär så önskar dig trevlig kväll istället!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Inet borde införa en leveransgaranti.
Vid utebliven leverans utgår en ersättning om 25st pingvinstänger.

Förutom Sumitomo... Som istället får alla pingvinerna som satt ihop med stängerna

Nah, detta är en storm i vattenglas, 1 dag???
Min näst senaste beställning från Inet tog mer än en vecka.
Var det Inet´s fel?
Nope, PostNord körde ett paket som skulle några kilometer Sverige runt typ, Dvs äras den som äras bör.

Gå in på den här tråden och kolla istället : http://www.sweclockers.com/forum/trad/1439520-fakturastrul-oc...

Inet är skit..bra

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Grymt av INET!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Avstängd

Jag la en beställning på onsdagen och senare på eftermiddagen så var paketet paketerat och ivägskickat. Hade jag varit hemma på tirsdagen så fanns det att hämta ut i Västerås.
Då jag inte hämtade ut det förrän idag söndag så hade jag inte krav på det snabba förfarandet men alltid trevligt ändå.
Bra packat var det också i en ordentlig kartong fylld med luftkuddar men utan pingvinstång😞

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Bra packat var det också i en ordentlig kartong fylld med luftkuddar men utan pingvinstång😞

personligen ser jag inte avsaknaden av pingvinstång som något negativt. slipper man ha ytterligare en som blir liggandes som ingen vill ha för de alltid skickar de äkliga sorterna.

ska de skicka med ska de va Heksehyl men får alltid den jäkla mintstången eller rabarber...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Nästan van gogh

Permalänk
Medlem

Men attans! Nu har jag läst igenom hela tråden och det framgår fortfarande inte vilka bullar de åt!??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Och jag ska i följande bildserie förklara varför.

Så här såg det ut på Inet i går eftermiddag:

http://abload.de/img/inet426sy2.jpg

När jag ringde Inet fick jag förklarat att PostNords sista hämtning är runt 17.00 och att min försändelse inte han med, p.g.a att beställningen var för sen. Sedan fick jag en muntlig ursäkt men ingen önskan om en trevlig helg.

Min plan var att hinna uppgradera datorn lite inför Battlefield 1 betan på Söndag. Men eftersom att det tog 1 timme och 45 minuter för Inet att upptäcka min beställning, samt ytterligare 40+ minuter att packa tre små artiklar, så sjabblade de bort tiden. Hade Inets personal vart 40 minuter mindre sölig så hade jag haft grejjerna idag i stället för på Måndag. Så nu får jag sitta och köra BF1 betan på min ruttna gamla Core i5'a

Ledsen och besviken över Inets lovordande om snabb leverans.

Aa det är BS. La en order innan 11:00. Blev aldrig packad samma dag haha. Är väl för att få fler kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brinnx:

Aa det är BS. La en order innan 11:00. Blev aldrig packad samma dag haha. Är väl för att få fler kunder.

Tråden har varit inaktiv i åtta år...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S