Inets så kallade "Beställ innan 17.00 så skickar vi din order idag" = både felsägning och orimligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lobocut:

Har inget med detta att göra.

Självklart har det med saken att göra. Du menar att det är vilseledande men om man som kund inte läser villkoren så är det ingen annans fel än ditt eget. Lite som att klicka på "acceptera" på spelet du installerat utan att läsa villkoren för att sedan klaga på något som faktiskt förklaras i villkoren du har gått med på. Du kan skita i att läsa dom om du vill men då ska du inte klaga heller.

Permalänk
Avstängd

KO granskar företag, inte om konsumenten har gjort vad man ska. Ser ni inte skillnaden?

Permalänk
Medlem

haha bildserien fick mig ett gott skratt

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lobocut:

KO granskar företag, inte om konsumenten har gjort vad man ska. Ser ni inte skillnaden?

Jo visst, men KO kommer ju att läsa villkoren...
Det står ingenstans att det är garanterat att varorna skickas samma dag. Det är alltså Inets ambition att så ska ske. Sen att de vi några enstaka tillfällen inte lyckas med det har jag extremt svårt att se skulle kunna vara falsk marknadsföring. Det är skillnad om varorna aldrig skickas samma dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blomman90:

Jo visst, men KO kommer ju att läsa villkoren...
Det står ingenstans att det är garanterat att varorna skickas samma dag. Det är alltså Inets ambition att så ska ske. Sen att de vi några enstaka tillfällen inte lyckas med det har jag extremt svårt att se skulle kunna vara falsk marknadsföring. Det är skillnad om varorna aldrig skickas samma dag.

Texten jag hittade stod inget om undantag, men går man till villkoren så finns undantagen med. Detta i sig kan ses som vilseledande.

"§10 Förbud mot vilseledande marknadsföring

Näringsidkaren får inte i sin marknadsföring komma med falska, vilseledande påståenden om sin egen eller någon annans verksamhet."

Att skylta med uppgifter utan undantag och hänvisning till undantag kan mycket väl falla under detta.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lobocut:

Texten jag hittade stod inget om undantag, men går man till villkoren så finns undantagen med. Detta i sig kan ses som vilseledande.

"§10 Förbud mot vilseledande marknadsföring

Näringsidkaren får inte i sin marknadsföring komma med falska, vilseledande påståenden om sin egen eller någon annans verksamhet."

Att skylta med uppgifter utan undantag och hänvisning till undantag kan mycket väl falla under detta.

Ja självklart kan man komma fram till att det är vilseledande. Men jag har svårt att se att den här skrivningen kan tolkas som att det lovas att inte under några som helst omständigheter missa att skicka en vara samma dag. Det är helt enkelt en sak som inte kan garanteras till hundra procent. Det räcker med problem med någon maskin, en olycka, strömavbrott eller att posten helt enkelt inte dyker upp som utlovat.

I det här fallet kan man dra paralleller till företag som marknadsför 30 dagars öppet köp, så att du kan prova produkten och om du inte är nöjd kan du lämna tillbaka den. Detta är villkorat med att produkten återlämnas i "nyskick" med emballage och manualer. Detta är inte något som står på reklamskyltarna, men det står i köpvillkoren.

Vissa saker kräver helt enkelt lite förnuft, så länge det inte i reklamen står "vi lovar" eller "vi garanterar". Sen ska man ju självklart leva upp till de man säger i marknadsföringen. Om Inet aldrig sänder iväg ett paket samma dag som beställts efter kl 15 ska man självklart inte ha kl 17 i marknadsföringen. Men man kan ju inte kräva att de ska ha en hundraprocentigt verkställande.

Permalänk
Medlem

Inet borde införa en leveransgaranti.
Vid utebliven leverans utgår en ersättning om 25st pingvinstänger.

Risken är väl dock att de får tusen ordrar 16:59

Skämt och sido, alla företag kan missa någon gång.

Permalänk
Medlem

Nån med som är sjukt nyfiken på att se ifall Inet också svarar med en seriestripp där de förklarar det redan många sagt att det inte är en garanti att ordern skickas samma dag?

Hoppas hoppas!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Eller bara ändra senaste order tiden en timme innan, så dom har tid att packa ordersen till posten hämtar.
Känns lite korkat att ha 17.00 om posten kommer typ 17.00 liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lobocut:

Har inget med detta att göra.

Så försäljningsvillkoren gäller inte menar du? Ska de behöva skriva villkoren på alla sina produkter och all reklam?
Anmäl till KO så ska vi se hur långt det kommer, de läser försäljningsvillkoren och sen är ärendet avslutat kan jag garantera.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Inet har inte gjort något fel här, även om de inte är min favoritbutik.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Ehh fan jag la min beställning igår och den packades och skulle skickas idag men änså länge så har postnord bara fått INFO om att den ska hämtas, inget att vara ledsen över jag får vara utan skoldator någon dag extra men dom har nog flera beställningar att ta hand om

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem

Shit happens everybody, jag skulle kunna starta ett tio-tal trådar om diverse företag då detta också hänt mig.
Vad är egentligen syftet med den här tråden?
För fan, stämd dom, anmäl dom. Skippa dom helt och hållet i framtiden när du ska handla, du är inte säker här.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Ehh fan jag la min beställning igår och den packades och skulle skickas idag men änså länge så har postnord bara fått INFO om att den ska hämtas, inget att vara ledsen över jag får vara utan skoldator någon dag extra men dom har nog flera beställningar att ta hand om

Bli inte förvånad om det bara dyker upp en avi eller ett sms utan att det finns någon tracking info. Hänt mig ett antal gånger.

Mvh
Mattias

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayth:

Bli inte förvånad om det bara dyker upp en avi eller ett sms utan att det finns någon tracking info. Hänt mig ett antal gånger.

Mvh
Mattias

Ja jo det är inte jätte ovanligt när det kommer till Postnord faktiskt, dom är totalt värdelösa.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brainsplitter:

Så försäljningsvillkoren gäller inte menar du? Ska de behöva skriva villkoren på alla sina produkter och all reklam?
Anmäl till KO så ska vi se hur långt det kommer, de läser försäljningsvillkoren och sen är ärendet avslutat kan jag garantera.

Läs tidigare svar.
Gå gärna in på KO och läs på om deras verksamhet och hur dom arbetar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lobocut:

Läs tidigare svar.
Gå gärna in på KO och läs på om deras verksamhet och hur dom arbetar.

Har du läst hela lagen?

Citat:

Information innan ett konsumentavtal ingås
22 a § Vid andra avtal än distansavtal och avtal utanför affärslokaler enligt 1 kap. 2 § lagen (2005:59) om
distansavtal och avtal utanför affärslokaler ska näringsidkaren innan avtalet ingås ge konsumenten klar och
begriplig information om...

5. villkoren för betalning samt för leverans eller fullgörande på något annat sätt och tidpunkt för leverans
eller fullgörande,

Källa: Marknadsföringslagen

Du får den informationen i försäljningsvillkoren, som du valt att ignorera.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Avstängd

Har du läst hela lagen?

Källa: Marknadsföringslagen

Du får den informationen i försäljningsvillkoren, som du valt att ignorera.

Men vad är det du inte förstår?!

KO granskar inte om du har läst avtalet eller ej! KO granskar om företag annonserar, säljer, marknadsför sin verksamhet på ett korrekt sätt.

Ser du inte skillnaden?!

Att ha påstående utan hänvisning till avvikelser i påståendet kan ses som vilseledande marknadsföring.

Permalänk
Medlem

@Lobocut: Va ingen spydig P12 bakom skärmen, vill du diskutera så utveckla dina meningar och skriv inte "Har inget med detta att göra." och "läs tidigare inlägg" så blir det lättare att förstå dig vad du menar... Eller du kanske har svårt att förstå det?!

Ta som exempel att komplett går ut med gratis frakt vid köp över 500:- på sin första sida, lägger till en vara och ska betala och vill ha hemleverans istället så kostar detta 199:- extra.
Det stod ju inte på första sidan? Det skulle ju vara gratis frakt?

Visa signatur

Permalänk
Inet
Skrivet av Xaves:

Och jag ska i följande bildserie förklara varför.

Så här såg det ut på Inet i går eftermiddag:

http://abload.de/img/inet426sy2.jpg

När jag ringde Inet fick jag förklarat att PostNords sista hämtning är runt 17.00 och att min försändelse inte han med, p.g.a att beställningen var för sen. Sedan fick jag en muntlig ursäkt men ingen önskan om en trevlig helg.

Min plan var att hinna uppgradera datorn lite inför Battlefield 1 betan på Söndag. Men eftersom att det tog 1 timme och 45 minuter för Inet att upptäcka min beställning, samt ytterligare 40+ minuter att packa tre små artiklar, så sjabblade de bort tiden. Hade Inets personal vart 40 minuter mindre sölig så hade jag haft grejjerna idag i stället för på Måndag. Så nu får jag sitta och köra BF1 betan på min ruttna gamla Core i5'a

Ledsen och besviken över Inets lovordande om snabb leverans.

Först och främst: hatten av till bilden. Har suttit nu och försökt lite för länge att fixa ett bra svar med en egen bild men lyckas fan verkligen inte. Det är mycket svårare än vad det ser ut så här kommer en wall of text istället

Börjar med att först reda ut en sak vilket vi även får ta och informera våra kundtjänstmedarbetare om: orimligheten att sista postbilen har upphämtning 17:00. Det skulle betyda alltså att vi antingen har massvis av beställningar varje dag som inte går iväg som vi säger att de ska göra eller att vi hinner packa de allra sista beställningarna på bara några sekunder.

Hur snabba vi än vill vara så är vi inte riktigt där ännu och precis som vi skriver på hemsidan går våra ordrar i princip alltid iväg samma dag. Det är väldigt sällan som vi inte håller vår deadline och den enkla anledningen till det är helt enkelt att sista upphämtningen är 19:00. Många dagar så överlevererar vi faktiskt vilket betyder att lägger du en beställning även efter 17:00 så finns det en chans att din order går iväg samma dag - konstigt nog har det inte kommit upp en tråd när det har hänt?

Men, uppenbarligen har något brustit och vi ber självklart om ursäkt för det och har spenderat lite tid idag på att försöka ta reda på vad som har hänt. Tror vi alla har varit med om att behöva vänta de där extra dagarna över en helg för att något inte kom fram i tid och det är inget som vi önskar på någon. Inte ens våra konkurrenter.

Så, vad har hänt i ditt fall @Xaves? Så här ser vårt händelseförlopp ut:

14:32 - Order kom in i våra system.
15:10 - Ordern har kollats igenom och accepteras manuellt av en kundtjänstmedarbetare.
17:19 - Ordern paketerad, scannad och lämnad för upphämtning.

So far ser allt ju allt ut att vara enligt planen men verkar ju trots allt som att ditt paket inte gått iväg som det skulle. Största sannolikheten vid såna här tillfällen är antingen att PostNord missar att scanna in paket så även om det är på väg så syns det inte när man spårar det eller att det helt enkelt har kommit på villovägar i transporten. Extremt sällan som paket faktiskt försvinner helt, det brukar nästan alltid dyka upp men det kan ta några extra (väldigt frustrerande) dagar.

Visst, det är inte schysst att skylla allt på PostNord och det finns såklart massvis av andra anledningar som kan göra att en order inte går iväg: lagerdiffar, skadade/brutna förpackningar, glöms av att accepteras i tid, buggar i systemen etc. Men dessa anledningar är mycket mer ovanliga.

Men tillbaka till dig och din order @Xaves. Trots att vi listat en rad olika scenarion ovan till varför en order inte kommer fram i tid så är det faktiskt inte vad som har hänt här. Vi var tvungna att kolla våra övervakningskameror och där vi ser att efter att sista leveransen gått iväg står det en bur (som är fylld med ordrar) kvar på lastkajen. I den buren låg din order @Xaves. PostNord-personen som hämtade sista leveransen glömde alltså helt enkelt att lasta in den i lastbilen..

Vi kan tyvärr inte svara på hur man glömmer en hel bur men övervakningskamerorna visar tydligt att det är vad som har hänt. Och vi har nu ännu en anledning att lista till varför ordrar ibland inte kommer fram i tid.

Tl;dr
Vi är hemskt ledsna för att din order inte kommit fram i tid men hoppas att det finns förståelse för det ibland kan gå fel. Ibland beror det på oss, ibland på någon tredjepart men vi tar alltid sånt här på största allvar och gör allt för att minimera risken att det händer igen.

Trevlig helg!

Glömde önska trevlig helg :(
Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Riktigt informativt svar. Uppskattas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@Xaves: kan du rita fortsättningen av serien med inets svar?

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker synd om @Inet och andra i den här branschen när de får kunder som den här som kastar skit över dem utan att kunden i fråga har den blekaste aning om vad som har hänt eller vems felet faktiskt är.

Permalänk
Medlem

Minst lika synd om dem som tar detta på blodigt allvar och inte ser en del av ironin.

Permalänk
Medlem

Ungefär såhär har hänt, och ja, @Xaves order tömde lagret
Glömde måla fartränder på lastbilen men skit samma, jag är för trött

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd

@Lobocut: Va ingen spydig P12 bakom skärmen, vill du diskutera så utveckla dina meningar och skriv inte "Har inget med detta att göra." och "läs tidigare inlägg" så blir det lättare att förstå dig vad du menar... Eller du kanske har svårt att förstå det?!

Ta som exempel att komplett går ut med gratis frakt vid köp över 500:- på sin första sida, lägger till en vara och ska betala och vill ha hemleverans istället så kostar detta 199:- extra.
Det stod ju inte på första sidan? Det skulle ju vara gratis frakt?

Jag har redan förklarat detta tidigare, därav gav jag dig en anledning att gå tillbaka och läsa tråden i sin helhet.
Påståenden ska innehålla hänvisning till undantag, kan vara detta tecken som du säker känner igen *.

Sen sa jag även åt dig att läsa på KO hemsida hur dom jobbar, uppenbarligen missade du även det.

KO arbetar inte progressivt, man arbetar alltså enbart med uppgifter man får som anmälningar. Det betyder att företag kan göra lite hur dom vill bara dom inte får för många anmälningar. Ett fåtal anmälningar gör inte att KO öppnar ett ärende, men börjar det närma sig ett 50 tal eller mer så börjar man granska.

Så exemplet du gav skulle mycket väl kunna ses som vilseledande då man inte har någon hänvisning till undantag. Men det krävs anmälningar för att KO ska se det och utreda det.
Ta fysiska butiker, har men ett skyltfönster med varor i. Då måste det även finnas prisinformation i skyltfönster vad varorna kostar. Detta är rätt vanligt att det saknas och allmänheten oviss om att det måste finnas. Det ses som vilseledande och kan ge ett vite på 200 000kr om KO får kännedom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inet:

Först och främst: hatten av till bilden. Har suttit nu och försökt lite för länge att fixa ett bra svar med en egen bild men lyckas fan verkligen inte. Det är mycket svårare än vad det ser ut så här kommer en wall of text istället

Börjar med att först reda ut en sak vilket vi även får ta och informera våra kundtjänstmedarbetare om: orimligheten att sista postbilen har upphämtning 17:00. Det skulle betyda alltså att vi antingen har massvis av beställningar varje dag som inte går iväg som vi säger att de ska göra eller att vi hinner packa de allra sista beställningarna på bara några sekunder.

Hur snabba vi än vill vara så är vi inte riktigt där ännu och precis som vi skriver på hemsidan går våra ordrar i princip alltid iväg samma dag. Det är väldigt sällan som vi inte håller vår deadline och den enkla anledningen till det är helt enkelt att sista upphämtningen är 19:00. Många dagar så överlevererar vi faktiskt vilket betyder att lägger du en beställning även efter 17:00 så finns det en chans att din order går iväg samma dag - konstigt nog har det inte kommit upp en tråd när det har hänt?

Men, uppenbarligen har något brustit och vi ber självklart om ursäkt för det och har spenderat lite tid idag på att försöka ta reda på vad som har hänt. Tror vi alla har varit med om att behöva vänta de där extra dagarna över en helg för att något inte kom fram i tid och det är inget som vi önskar på någon. Inte ens våra konkurrenter.

Så, vad har hänt i ditt fall @Xaves? Så här ser vårt händelseförlopp ut:

14:32 - Order kom in i våra system.
15:10 - Ordern har kollats igenom och accepteras manuellt av en kundtjänstmedarbetare.
17:19 - Ordern paketerad, scannad och lämnad för upphämtning.

So far ser allt ju allt ut att vara enligt planen men verkar ju trots allt som att ditt paket inte gått iväg som det skulle. Största sannolikheten vid såna här tillfällen är antingen att PostNord missar att scanna in paket så även om det är på väg så syns det inte när man spårar det eller att det helt enkelt har kommit på villovägar i transporten. Extremt sällan som paket faktiskt försvinner helt, det brukar nästan alltid dyka upp men det kan ta några extra (väldigt frustrerande) dagar.

Visst, det är inte schysst att skylla allt på PostNord och det finns såklart massvis av andra anledningar som kan göra att en order inte går iväg: lagerdiffar, skadade/brutna förpackningar, glöms av att accepteras i tid, buggar i systemen etc. Men dessa anledningar är mycket mer ovanliga.

Men tillbaka till dig och din order @Xaves. Trots att vi listat en rad olika scenarion ovan till varför en order inte kommer fram i tid så är det faktiskt inte vad som har hänt här. Vi var tvungna att kolla våra övervakningskameror och där vi ser att efter att sista leveransen gått iväg står det en bur (som är fylld med ordrar) kvar på lastkajen. I den buren låg din order @Xaves. PostNord-personen som hämtade sista leveransen glömde alltså helt enkelt att lasta in den i lastbilen..

Vi kan tyvärr inte svara på hur man glömmer en hel bur men övervakningskamerorna visar tydligt att det är vad som har hänt. Och vi har nu ännu en anledning att lista till varför ordrar ibland inte kommer fram i tid.

Tl;dr
Vi är hemskt ledsna för att din order inte kommit fram i tid men hoppas att det finns förståelse för det ibland kan gå fel. Ibland beror det på oss, ibland på någon tredjepart men vi tar alltid sånt här på största allvar och gör allt för att minimera risken att det händer igen.

Trevlig helg!

Tack Inet för en utförlig redovisning om hur det såg ut i Torsdags eftermiddag! Jag förlåter er och sneglar samtidigt argt mot Postnords håll. Jag är inte ett skvätt besviken över att jag inte fick försändelsen före helgen, speciellt inte eftersom att Battlefield 1 Betan inte släpptes i Söndags utan kommer först på Tisdag nästa vecka, så har god tid på mig att installera den nya processorn.

Vad klurigt att Postnords personal missade en hel bur med försändelser.

Men eftersom ni har utmärkt support och skickade med en pingvinstång denna gången så får ni 10 av 10! (ska även uppdatera omdömet på Prisjakt, ingen fara )

Skrivet av agitax:

@Xaves: kan du rita fortsättningen av serien med inets svar?

Jag ska absolut försöka ordna något!

Skrivet av moonblase:

http://i.imgur.com/w59O76A.png

Ungefär såhär har hänt, och ja, @Xaves order tömde lagret
Glömde måla fartränder på lastbilen men skit samma, jag är för trött

Snyggt *not* Du får vässa på dina paint skills bubben. Själv använder jag senaste värren av photoshop och jobbar med lager... Lager är hemligheten (och ett konstnärligt sinne) ((fick MVG i bild i gymnasiet))

Uppdaterar med en bild på min försändelse senare idag! Tack Inet, hoppas min nya prolle har en bra ASIC kvalle bara, annars blir det gråt och tandgnisslan!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Snyggt *not* Du får vässa på dina paint skills bubben. Själv använder jag senaste värren av photoshop och jobbar med lager... Lager är hemligheten (och ett konstnärligt sinne) ((fick MVG i bild i gymnasiet))

Uppdaterar med en bild på min försändelse senare idag! Tack Inet, hoppas min nya prolle har en bra ASIC kvalle bara, annars blir det gråt och tandgnisslan!
[/quote]

Det blir så när man drar IG på bild Dessutom är photoshop fusk

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lobocut:

Jag har redan förklarat detta tidigare, därav gav jag dig en anledning att gå tillbaka och läsa tråden i sin helhet.
Påståenden ska innehålla hänvisning till undantag, kan vara detta tecken som du säker känner igen *.

Sen sa jag även åt dig att läsa på KO hemsida hur dom jobbar, uppenbarligen missade du även det.

KO arbetar inte progressivt, man arbetar alltså enbart med uppgifter man får som anmälningar. Det betyder att företag kan göra lite hur dom vill bara dom inte får för många anmälningar. Ett fåtal anmälningar gör inte att KO öppnar ett ärende, men börjar det närma sig ett 50 tal eller mer så börjar man granska.

Så exemplet du gav skulle mycket väl kunna ses som vilseledande då man inte har någon hänvisning till undantag. Men det krävs anmälningar för att KO ska se det och utreda det.
Ta fysiska butiker, har men ett skyltfönster med varor i. Då måste det även finnas prisinformation i skyltfönster vad varorna kostar. Detta är rätt vanligt att det saknas och allmänheten oviss om att det måste finnas. Det ses som vilseledande och kan ge ett vite på 200 000kr om KO får kännedom.

Varor i skyltfönster utan prismärkning. Hur skulle det vara vilseledande?

Angående Inets "beställ innan 17:00 så skickar vi din order idag" så tycker jag helt ärligt att man måste vara måttligt intelligensbefriad för att inte själv kunna förstå undantagen. Är folk verkligen så sanslöst obildade idag?