Asus avtäcker gyllene RTX 5090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Nu bor ju vi i Sverige, så då måste det väl vara skandinavisk design?
<Uppladdad bildlänk>

Wtf, det var ju tilltalande!!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Bad ChatGPT göra samma sak. Resultatet:

<Uppladdad bildlänk>

Rätt kul övning ändå.

Lite kul att AI är bättre på att designa kort än vad alla tredjepartstillverkare är.

Permalänk
Medlem

Inväntar själv denna version

Permalänk
Medlem

Det var ju kul, gjorde en snabb rendering med hjälp av Gemini 2.0 pro baserat på nordisk mytologi

Visa signatur

PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem

Hade antagligen gått att göra smakligt men ser ju ut att även innehålla massa tivoli-lampor. Guld i bygget kan ju vara coolt men antar att priset här ska dra en annan målgrupp. Asus skrattar hela vägen till banken.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Jo jag fattar lite av de. Men jag är osäker om de är villiga att betala ett stort premium för detta även för datorkomponenter. Men jag gissar att så är det säkert. Bling bling som sagt.

Guld är nog tillräckligt för det ska anses vara värt mer gissar jag.

Hur ryska gamers är intresserade av att betala extra för lite guldfärg vet jag inte men rika araber de gör det.

Permalänk
Medlem

Fulaste grafikkortet någonsin?

Visa signatur

60 datorer, 18 Tv-spel, Inget sönderslaget ännu. Vad i helve..e hände med förbrukningsådran från tonåren!? 🥳

Permalänk
Musikälskare

Det ÄR ett grafikkort

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Perfekt för en saudi prins!

Visa signatur

Stationär: RTX 5090 Astral OC ASUS | Ryzen 9800X3D | G.Skill Trident Royal 8000MT 32GB | ASUS ROG X870E Hero | Corsair HX1000i | Arctic Liquid Freezer III 360 | Samsung 990 PRO 4TB och 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Skrivet av flashen:

Det ÄR ett grafikkort

Ja, grafikkort som släpptes under den tiden hade betydligt mer art style än till utseende dagens tråkiga kort självklart. Man försökte iaf lägga till lite konst här och där.
Sedan typ 10-15 år tillbaka blev art dött och fram kom rgb bling bling, så tråååkigt.

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad 5090 kostar så borde de vara gjorda av guld till att börja med.

Permalänk

Jag kunde inte låta bli. Nvidia RTX 5090 Money edition från ChatGPT

Visa signatur

Motherboard: Asrock x870E Taichi Lite | Processor: AMD Ryzen 9 9950X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av gbgjocke:

Kan rekommendera denna modell på Asus för dem som gillar högt fläktljud. Då det är samma fläktar på sonens 5080 Astral. Den fläkten ovanpå gör ett högljutt ljud med luften. Vi har ett 4080 super rog strix som är knäpptyst. Så denna modellen denna gången får Asus tummen ner !!!!

Hej igen

Nu har vi släppt ett nytt vBIOS som fixar fläktljudet i Q-mode:

https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/Graphic%20Card/NVIDIA/BIOS...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Hej igen

Nu har vi släppt ett nytt vBIOS som fixar fläktljudet i Q-mode:

https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/Graphic%20Card/NVIDIA/BIOS...

Perfekt, ska testa direkt på grabbens burk