Var med i årets stora medlemsundersökning!

Permalänk
Medlem

Ditt inlägg Edin kommer nog dessvärre inte åldras nå vidare. Tror det är dags att redaktionen börjar ta till sig av medlemmarnas synpunkter och börja agera mer i symbios med communityt som är Sweclockers (på tal om vem som är till för vem).

Att urvattna recensioner, nyheter och att överösa oss med betalt innehåll, lansera en ny horribel design, aldrig tillsätta en riktig redaktionschef, sluta producera paneler, förlora chassijesus och varje annan redaktionsmedlem som uppskattats av communityt under de senaste tio åren och ersätta de med folk som aldrig gillat att bygga datorer eller som skriver knepiga krönikor utan direkta poänger riskerar vad det verkar att sänka skeppet.

För varje tänkande människa som hängt här i ett par år förefaller det uppenbart att vi är på väg utför. Så, innan det är försent, tänk om!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Asus Prime X870, 9800X3D, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Asus Rog Astral OC RTX 5090.

Permalänk
Medlem

Äschdå, klart jag gör den. Tog ett par minuter. Nästan en procent (?) av tiden det tar SC att testa vår elektronik och skriva recension.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Geeks
Grundare

Här kommer sammanställning av feedbacken hittills!

Feedback
- Att "lära känna" är ett tokigt ordval för en medlems-/varumärkes-/marknadsundersökning
- Det är ett typo i 2023 (rättat)
- Att undersökningen känns som att annonsörer vill veta vad man vill se för reklam (besvikelse)
- I frågan "Handlar du ny teknik eller hårdvara" - lägg till mer sällan frekvens
- För ingående frågor om ens arbetsplats (även om frivilliga)

Felaktiga påståenden
- Att ingen orkat byta från 2023 till 2024
- Att man kommer att bli spammad av annonsörer
- Att sponsorer köper materialet

Otillräcklig feedback
- "Halvskumma och halvrelaterade frågor"
- "Tröttaste undersökningen"
- Undersökningen var ju rutten. Gjorde aldrig klart den.
- Inga spännande frågor

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gjorde klart undersökningen (tror jag), när jag tryckte på "Nästa" på sista sidan så stod det något om att innehållet hade ändrats av ansvarig (eller något i den stilen) och mina svar var sparade men att jag skulle fortsätta, varpå jag kastades till formulärets första sida igen där mina svar fanns kvar. Men svaren på nästa sida var helt rensade.
Stängde ner, antar att svaren sparades... kanske... eller? Möjligtvis. Hmm. I värsta fall kom bara första sidan med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Vars är medlemsfrågorna? Vad vill du se mer av typ? Känns fortfarande som någon slags marknadsundersökning för annonsörer?

Alla "artiklar" som skrivs av Andreas Dimestam är relaterade till annonser och marknadsföring.
De är intresserade av medlemmarna i syfte att sälja reklam - utöver det är medlemmarna bara klickkossor.
Men slå av adblockern, pls - haha yeah right!

Edit: Det är ju hyfsat uppenbart att ni gör detta endast för att kunna sälja reklam - inget annat. STÅ FÖR DET istället för att linda in det i något fejkat "vi vill lära känna våra medlemmar".

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Lagers:

Fyllde i som man skulle, precis som andra år. Blev säkert samma svar iår som andra år också...

Förstår verkligen inte denna undersökning alls.

Hur utvecklar ni sajten på mina svar vilka märken jag kommer på? eller om jag ska köpa hårdvara närmsta tiden?

Borde det inte vara vad jag är intresserad av Hårdvara/mjukvara/Linux/Tillbehör?
Vad jag vill se mer av Nyheter/tester/Krönikor (Nope)?
Vad jag tycker om reklamen på sidan?

Ni har väl gjort en sådan undersökning har jag för mig, men annars brukar det vara denna som inte ger någonting än underlag för reklamförsäljarna.

Bra tankar och frågor! Jag köper helt och hållet att det kan vara otydligt hur det kan bidra till SweClockers. Och det är ju heller inget som ger tillbaka till en som medlem eller läsare direkt heller. Jag vet inte riktigt vad det skulle kunna vara, eventuellt om man presenterade svaren på något sätt som kan kännas meningsfullt mer än att man vet att det hjälper att svara.

Det finns ett värde med lite mer långa undersökningar som denna som görs en gång per år. Speciellt eftersom vi är emot spårning i stort och alternativet till det är paneler och undersökningar (frivilliga), men får väl fundera på om det verkligen är bättre.

Här är några exempel iallafall:

• Vi kan på ett bra sätt se hur målgruppen förflyttas i åldrar (får vi in nya medlemmar, eller blir alla bara äldre?)

• Vi kan följa hur ofta man besöker sajten (hur frekvent besöker man sajten? har vi tillräckligt med innehåll och saker att göra?)

• Får bra insikt i vad man gör på sajten

• Vi får ett mätvärde på hur många som blockar annonser så att vi ska förstå om vi gör ett bra eller dåligt jobb med annonsmiljön men också om vi behöver kommunicera vikten av att inte blocka om man vill stötta SweClockers (det går inte att mäta tekniskt längre)

• Vi kan räkna ut ett teoretiskt värde på hur mycket målgruppen spenderar på sitt hårdvaruintresse årligen och totalt (det kan användas när man pratar med en kund, för att se ska förstå att en djup artikel kanske läsas av 1000 personer och inte 100 000 som vissa influencers, men de som läser är verkligen intresserade)

• Vi kan se hur olika varumärken ökar eller minskar i kännedom i målgruppen (vi vill vara rådgivare mot annonsörerna, få dem att lyssna på målgruppen, vad som är viktigt, vad man inte gillar med produkterna etc. ett sätt att få dem att lyssna är att visa hur de ligger till och ha resonemang kring varför det ser ut som det gör)

• Vi kan prata med annonsörer vi tycker är relevanta men som inte har en aning om att SweClockers finns. Exempelvis Samsung och LG kring TV och få dem att ta fram schyssta erbjudanden i julkalender etc

Generellt blir det lättare att placera enskilda kommentarer, förslag och kritik i ett större sammanhang. En sak som jag upplever hindrat utveckling är att lägga för mycket vikt på enskilda återkommande (högljudda) individer som kanske tror att de representerar 3%, 10%, 50% eller 100% av målgruppen i sin ståndpunkt och förstå vad som kan vara en vettig väg framåt.

Har också vid tillfällen skickat ut sammanställning till de som är med och svarar.

Här är några exempel på sammanställning från äldre undersökningar:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Bilden om vad folk gör på sidan

Vart förvånad över att fler besöker för nyheterna än forumet.
Trodde forumet va det stora på SweC

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Mullvaden83:

Det blir lite bias då undersökningen presenteras på förstasidan. Det är tydligt att många antingen har forumet som direktingång till SweClockers och inte rör sig därifrån, att vissa har förstasidan som ingång och ser kommentarerna som en del av nyheter och inte forum, att vissa har marknaden som ingång och sedan kanske rör sig vidare. Medan andra är lite överallt.

Sedan är frågan också riktad mot att man är deltagande i forumet ("diskuterar i forumet") medan majoriteten läser inlägg, får svar på saker etc utan att registrera sig. Om man tar alla SweClockers besökare är det en mindre del som skriver och bidrar med innehåll. Det finns bra teorier att läsa om detta kring sociala nätverk!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Det blir lite bias då undersökningen presenteras på förstasidan. Det är tydligt att många antingen har forumet som direktingång till SweClockers och inte rör sig därifrån, att vissa har förstasidan som ingång och ser kommentarerna som en del av nyheter och inte forum, att vissa har marknaden som ingång och sedan kanske rör sig vidare. Medan andra är lite överallt.

En idé kan vara att köra ett slumpmässigt urval av 40 medlemmar av totala medlemsbasen som sedan erbjuds en mindre kompensation för att delta. Ett sådant slumpmässigt urval blir statistik säkerställt och bör därmed fånga helheten bättre.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Asus Prime X870, 9800X3D, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Asus Rog Astral OC RTX 5090.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

För mig är det väl forumet som drar, nyheterna är numera bara en bonus.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Edin:

Det var ett jäkla gnällande här inne. Märkliga påståenden om att undersökningen säljs och så vidare. Visst, man kan välja att missförstå copyn men man kan också strunta i att vara med.

Lära känna må inte vara rätt formulering, men den här mätningen går ut att skapa samma mätpunkter år efter år främst för att förstå hur olika varumärken favoriseras av SweClockers målgrupp. Det ger oss som jobbar bakom kulisserna viktiga insikter.

Tycker man detta är stötande och oacceptabelt så håller jag med SFF, det är bara att avregga sig.

Till er som ställer upp - tack! Och till er som spammar tråden, irrelevanta kommentarer kommer att rensas allteftersom men feedback med en schysst ton är alltid välkommen!

Hur det känns? Det jag kan känna skam över (som grundare) är snarare att sådana här kommentarer och otrevlig ton får ta fäste i forumet. Och att man inte känner skam över att be om någon slags kompensation för innehåll och arbete som är fritt att att ta del av dag in och dag ut.

Med tanke på att vi med ett jäkla gnällande utgör en god portion av din användarbas så vore lite ödmjukhet inför kritik på sin plats.

Permalänk
Inaktiv

Allt handlar om annonser och marknadsföring, för det är så sidan går runt. Att försöka bortförklara sig genom att skriva spaltmeter efter spaltmeter om att det inte alls handlar om detta är ju att idiotförklara oss medlemmar, och något sådant är jag inte med på. Så även jag väljer att avregistrera mig, för när grundaren av sidan säger att om man inte gillar läget så är det bara att avregistrera sig, ja, då har det gått alldeles för långt.

Det enda intresset Sweclockers har av oss medlemmar är i syfte att kunna sälja reklam. Tro inget annat.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av TobbeH94:

En idé kan vara att köra ett slumpmässigt urval av 40 medlemmar av totala medlemsbasen som sedan erbjuds en mindre kompensation för att delta. Ett sådant slumpmässigt urval blir statistik säkerställt och bör därmed fånga helheten bättre.

Håller faktiskt på att sätta ihop en panel för just detta ändamål, så därav även sista frågan i denna undersökning. Förra veckan hade vi dessutom en heldagsworkshop på kontoret med 12 medlemmar som var mer kvalitativ och gav väldigt mycket insyn och insikter.
En sådan insikt är att många medlemmar ryggar tillbaka när det är "tjafs" i en tråd, många är trötta på det och framförallt återkommande profiler som stökar och vill att moderatorer och redaktion ska sätta ner foten och vara hårdare. Det gäller dock inte bara SweClockers forum, utan tonen på nätet generellt som hårdnat. Så det är väldigt intressant att följa denna tråd. Samtidigt är viljan stor att fortsatt vara anonym och att som person inte behöva stå för vad man skriver.

Jag tycker, iallafall hittills, att en absolut styrka med att göra undersökningen är att runt 1500 personer årligen varit med och gjort hela undersökningen helt utan ersättning i form av pengar eller prylar. Det är en styrka, det ger kvalitet i svaren och visar att det finns en vilja att bidra (även om det är jävligt trist). Undersökning mot ersättning är inget jag ser kommer bli aktuellt.

Jag hör vad flera av er säger, ber om och önskar och vissa saker är absolut berättigade och andra är helt omöjliga att uppfylla. Och till de som tycker SweClockers var bättre förr, allt allt blivit sämre och verkar ha en bild av att det är en medveten riktning får man ändå finna lite glädje i att det betytt så mycket för någon, någon gång. Och det är absolut inget problem att diskutera, så länge det sker med en schysst ton och att det finns en känsla av välvilja.

Skrivet av anon349616:

Allt handlar om annonser och marknadsföring, för det är så sidan går runt. Att försöka bortförklara sig genom att skriva spaltmeter efter spaltmeter om att det inte alls handlar om detta är ju att idiotförklara oss medlemmar, och något sådant är jag inte med på. Så även jag väljer att avregistrera mig, för när grundaren av sidan säger att om man inte gillar läget så är det bara att avregistrera sig, ja, då har det gått alldeles för långt.

Det enda intresset Sweclockers har av oss medlemmar är i syfte att kunna sälja reklam. Tro inget annat.

Det här blir ju jättekonstigt. Så om grundaren säger att nej, det handlar inte alls bara om pengar och marknadsföring utan det handlar genuint om att få en plattform för att dela kunskap och skapa sammanhang med likasinnade att hålla sig relevant, utvecklas och finnas kvar (absolut, även genom att dra in pengar då detta inte är en välgörenhetsfond men kopplingen till denna undersökning och pengar är extremt svag) då accepterar man inte det utan känner sig idiotförklarad och drar. Ledsen att göra dig besviken? Välkommen tillbaka om du någonsin vill. Sedan tror jag inte folk hade något emot en riktigt bra sajt/tjänst som gick ut på att bara tjäna pengar heller, finns hur många exempel på att det funkar det med.

Skrivet av anon297462:

Med tanke på att vi med ett jäkla gnällande utgör en god portion av din användarbas så vore lite ödmjukhet inför kritik på sin plats.

Sedan när blev kritik samma sak som att vara otrevlig/ohövlig och sedan ska den som tar emot detta ha krav på sig att vara ödmjuk dessutom. Hur som, jag ser inte det här som min användarbas utan jag ser det som ett community och att jag, precis som alla andra, behöver förtjäna sin plats med samma rättigheter som alla andra. Kika ett par rader upp så finns en sammanställning på den feedback som inkommit.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Edin:

Håller faktiskt på att sätta ihop en panel för just detta ändamål, så därav även sista frågan i denna undersökning. Förra veckan hade vi dessutom en heldagsworkshop på kontoret med 12 medlemmar som var mer kvalitativ och gav väldigt mycket insyn och insikter.
En sådan insikt är att många medlemmar ryggar tillbaka när det är "tjafs" i en tråd, många är trötta på det och framförallt återkommande profiler som stökar och vill att moderatorer och redaktion ska sätta ner foten och vara hårdare. Det gäller dock inte bara SweClockers forum, utan tonen på nätet generellt som hårdnat. Så det är väldigt intressant att följa denna tråd. Samtidigt är viljan stor att fortsatt vara anonym och att som person inte behöva stå för vad man skriver.

Jag tycker, iallafall hittills, att en absolut styrka med att göra undersökningen är att runt 1500 personer årligen varit med och gjort hela undersökningen helt utan ersättning i form av pengar eller prylar. Det är en styrka, det ger kvalitet i svaren och visar att det finns en vilja att bidra (även om det är jävligt trist). Undersökning mot ersättning är inget jag ser kommer bli aktuellt.

Jag hör vad flera av er säger, ber om och önskar och vissa saker är absolut berättigade och andra är helt omöjliga att uppfylla. Och till de som tycker SweClockers var bättre förr, allt allt blivit sämre och verkar ha en bild av att det är en medveten riktning får man ändå finna lite glädje i att det betytt så mycket för någon, någon gång. Och det är absolut inget problem att diskutera, så länge det sker med en schysst ton och att det finns en känsla av välvilja.

Det här blir ju jättekonstigt. Så om grundaren säger att nej, det handlar inte alls bara om pengar och marknadsföring utan det handlar genuint om att få en plattform för att dela kunskap och skapa sammanhang med likasinnade att hålla sig relevant, utvecklas och finnas kvar (absolut, även genom att dra in pengar då detta inte är en välgörenhetsfond men kopplingen till denna undersökning och pengar är extremt svag) då accepterar man inte det utan känner sig idiotförklarad och drar. Ledsen att göra dig besviken? Välkommen tillbaka om du någonsin vill. Sedan tror jag inte folk hade något emot en riktigt bra sajt/tjänst som gick ut på att bara tjäna pengar heller, finns hur många exempel på att det funkar det med.

Sedan när blev kritik samma sak som att vara otrevlig/ohövlig och sedan ska den som tar emot detta ha krav på sig att vara ödmjuk dessutom. Hur som, jag ser inte det här som min användarbas utan jag ser det som ett community och att jag, precis som alla andra, behöver förtjäna sin plats med samma rättigheter som alla andra. Kika ett par rader upp så finns en sammanställning på den feedback som inkommit.

Åh nej, snyggt försök men var snäll och vänd inte på det. Ja det förekommer kritik, och ibland är det rakt sagt med en gnutta affekt inblandat. Men att igen påstå att felet ligger hos medlemmarna iställey för att lyssna in kritilen på ett profesionellt sätt (vilket jag utgår från att du är, professionell) och bemöta det sakligt på ett representerande sätt så ser jag att man ger medlemmar hatten och nästintill att gå. Hade jag gjort så, så hade jag snart haft samtal med HR. Det är inte det bästa sättet ifrån ledningen att arbeta för sammanhållningen heller. Det finns nog gott om utrymme för reflektion på båda sidor staketet innan man skriver.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av anon297462:

Åh nej, snyggt försök men var snäll och vänd inte på det. Ja det förekommer kritik, och ibland är det rakt sagt med en gnutta affekt inblandat. Men att igen påstå att felet ligger hos medlemmarna iställey för att lyssna in kritilen på ett profesionellt sätt (vilket jag utgår från att du är, professionell) och bemöta det sakligt på ett representerande sätt så ser jag att man ger medlemmar hatten och nästintill att gå. Hade jag gjort så, så hade jag snart haft samtal med HR. Det är inte det bästa sättet ifrån ledningen att arbeta för sammanhållningen heller. Det finns nog gott om utrymme för reflektion på båda sidor staketet innan man skriver.

Vi delar inte synsätt och jag upplever heller inte att "felet" är hos medlemmarna utan den tolkningen får stå för dig och det är helt okej. Däremot står jag 100% för att det ska vara en bra ton i forumet, det gäller både diskussioner och kritik - annars är man på fel ställe. Är man som SFF missnöjd med en hel del och denna undersökning blev droppen och man redan bestämt sig för att det är nog, då har man all rätt i världen av avregistrera sig, det är väl bättre det än att hänga kvar och vara missnöjd. Det betyder inte att det inte lyssnas på feedback och kritik som inkommer, även om jag personligen inte kan besvara allt då jag inte varit delaktig i allt, däremot kan jag svara på undersökningen. Att man lyssnar och bemöter betyder inte heller att man kan gå varje individ tillmötes, det finns folk här som tycker precis tvärtom.

Visa signatur

Permalänk
Geeks
Grundare

692 svar inne redan, hurra! Det är en matig undersökning ändå. Verkar vara en hel del kodare på SweClockers, yrkesdelen är ju ny för denna gång.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Har skickat in, men för tydlighetens skull så nämner jag här också att ni enligt GDPR får radera konto och allt ni har om mig på swec. och syskonsajter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon297462:

Har skickat in, men för tydlighetens skull så nämner jag här också att ni enligt GDPR får radera konto och allt ni har om mig på swec. och syskonsajter.

Hej då, hoppas du hittar en site passar dina önskemål. Tech Deals på tuben kanske?

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Edd1e:

Hej då, hoppas du hittar en site passar dina önskemål. Tech Deals på tuben kanske?

Swec är inte enda platsen som finms

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Edin:

Det var ett jäkla gnällande här inne. Märkliga påståenden om att undersökningen säljs och så vidare. Visst, man kan välja att missförstå copyn men man kan också strunta i att vara med.

Lära känna må inte vara rätt formulering, men den här mätningen går ut att skapa samma mätpunkter år efter år främst för att förstå hur olika varumärken favoriseras av SweClockers målgrupp. Det ger oss som jobbar bakom kulisserna viktiga insikter.

Tycker man detta är stötande och oacceptabelt så håller jag med SFF, det är bara att avregga sig.

Till er som ställer upp - tack! Och till er som spammar tråden, irrelevanta kommentarer kommer att rensas allteftersom men feedback med en schysst ton är alltid välkommen!

Hur det känns? Det jag kan känna skam över (som grundare) är snarare att sådana här kommentarer och otrevlig ton får ta fäste i forumet. Och att man inte känner skam över att be om någon slags kompensation för innehåll och arbete som är fritt att att ta del av dag in och dag ut.

Full backning från mig..

Fan vad ni gnäller, skärp er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Felaktiga påståenden
- Att sponsorer köper materialet

Fast det är ju inte sant. Så glasklart så det finns inte.
Ändå förnekar ni det? Återigen; jag har inga problem med att ni tjänar pengar, det är givet att så ska vara fallet!
Men utfallet blir illa. Riktigt illa. Särskilt som ni förnekar det.

Skrivet av Edd1e:

Min förra kommentar mot ett liknande svar blev borttaget, så jag skriver bara detta...

Skrivet av tcntad:

Full backning från mig..

Samma svar som ovan...

Under mindre än sex timmar har, bara i den här tråden: (18:00-23:40)
* Två medlemmar(snart en tredje) har fått sina konton avslutade.

Det är illa. Jag gillar Swec, medlem i över 25 år.
Senaste veckan har jag hjälpt folk med sina problem, nätverk, datorn startar inte etc

I början fick jag mycket hjälp, svar på mina frågor.

Men det går åt fel håll.

Vi kommer antagligen inte få tillbaka våra legender, Jonas( @JonasT ) och Emil( @emilakered ). <3
Det går att lösa, inte ersätta, men ni behöver gå back to the roots lite.

Exempel:

* Fredagspanelen, finns alltid något att snacka om. Hårdvara/mjukvara, händelser, forumtrådar.
* Solida recensioner, genomarbetade till tusen, så som man känner igen er, så är inte fallet längre, tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Ändå förnekar ni det? Återigen; jag har inga problem med att ni tjänar pengar, det är givet att så ska vara fallet!

Min förra kommentar mot ett liknande svar blev borttaget, så jag skriver bara detta...

Samma svar som ovan...

Senaste veckan har jag hjälpt folk med sina problem, nätverk, datorn startar inte etc

Men det går åt fel håll.

Vi kommer antagligen inte få tillbaka våra legender, Jonas och Emil. <3

Exempel:

* Fredagspanelen, finns alltid något att snacka om. Hårdvara/mjukvara, händelser, forumtrådar.
* Solida recensioner, genomarbetade till tusen, så som man känner igen er, så är inte fallet längre, tyvärr

Saknar Fredagspanelen som tusan....missade nog inte ett enda avsnitt genom åren...
Mycket älskvärt content som jag gärna hade velat få tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Full backning från mig..

Håller med. Är det så svårt att framföra sin feedback på ett någorlunda konstruktivt sätt och undvika att tolka allt på det mest möjliga negativa sätt?

Visst hade jag kanske inte väntat mig exakt de frågorna som var i undersökningen men jag kan förstå hur de kan vara användbara internt. I princip allt var väl frivilligt också så det var ju inga problem att undvika att svara på saker man inte kände för.

Skrivet av Falcon:

På vilket sätt är det glasklart? Det går alldeles utmärkt att locka annonsörer och få befintliga annonsörer att stanna kvar på det sätt som beskrivits utan att sälja data till annonsörerna. Anklagar man någon för att ljuga bör man ha lite belägg för det tycker jag.

Du får gärna förtydliga lite mer detaljerat hur du tror att de använder denna data då du tycker att det är så glasklart, åtminstone om du är mottaglig för någon annan tolkning än din nuvarande.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag har svarat nu. Tyckte inte det var så illa?
Ser gärna reklam som passar mig, istället för tvärtom.
Besöker swec flera gånger om dagen.
När andra glor insta och TikTok, är jag här. ❤️

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av blunden:

Håller med. Är det så svårt att framföra sin feedback på ett någorlunda konstruktivt sätt och undvika att tolka allt på det mest möjliga negativa sätt?

Visst hade jag kanske inte väntat mig exakt de frågorna som var i undersökningen men jag kan förstå hur de kan vara användbara internt. I princip allt var väl frivilligt också så det var ju inga problem att undvika att svara på saker man inte kände för.

Ah exakt, var ju mest ett jävla onödigt gnäll nu. Allt var ju frivilligt och visst undersökningen kanske inte är bäst och det var en typo men vafan

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Falcon:

Samma svar som ovan...

Men det går åt fel håll.

Vi kommer antagligen inte få tillbaka våra legender, Jonas( @JonasT ) och Emil( @emilakered ). <3

Exempel:

Ska försöka bemöta dig, men sen är det verkligen sovdags.

Återigen - vi säljer inte svaren i denna undersökning på något sätt och den är dessutom anonym. Om vi gjorde det skulle jag säga det, varför skulle det döljas? Vi har ett kommersiellt innehåll kallat ”Veckans fråga” om ett företag vill ställa communityt en fråga och då framgår det att det är sponsrat. Oftast är den rent redaktionell dock.

Jag ser att en medlem raderat 2 av sina inlägg själv. Ett inlägg av dig är modererat för regelbrott. Modereringen sker av andra medlemmar.

Vet inte om medlemmar avslutat sina konton i tråden, men då är det för att man bett om det själv.

Fattar att Jonas och Emil var en höjdpunkt, det tycker jag med och en period var det ren magi. Det finns en period innan och det finns en period efter, men jag hoppas att det lever upp till den standard du vill ha och om inte nu så i framtiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Jag tror snarare att copyn avsiktligt är lite vilseledande formulerad för att halvt om halvt lura folk att delta, och att just detta val bidrar till arga kommentarer.

Skrivet av Edin:

Feedback
- Att "lära känna" är ett tokigt ordval för en medlems-/varumärkes-/marknadsundersökning

^^ Där är typ 78% av problemet, skulle jag säga. Detta skapar ilskan i tråden.

Skrivet av Edin:

Feedback
...
- För ingående frågor om ens arbetsplats (även om frivilliga)

Otillräcklig feedback
- "Halvskumma och halvrelaterade frågor"
- "Tröttaste undersökningen"
- Undersökningen var ju rutten. Gjorde aldrig klart den.
- Inga spännande frågor

Detta känns bara som andra formuleringar av ovanstående.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Fattar att Jonas och Emil var en höjdpunkt, det tycker jag med och en period var det ren magi. Det finns en period innan och det finns en period efter, men jag hoppas att det lever upp till den standard du vill ha och om inte nu så i framtiden.

Godnatt. Tänker inte dividera mer. Tack för dina svar.
Försök få igång en trevlig fredagspanel så är jag med flera mer än nöjda.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av evil penguin:

Jag tror snarare att copyn avsiktligt är lite vilseledande formulerad för att halvt om halvt lura folk att delta, och att just detta val bidrar till arga kommentarer.

Jag borde förmodligen avregga mig.

Kan med all säkerhet säga att den inte är avsiktligt formulerad för att vilseleda men det finns helt klart lärdomar att dra för jag håller med om att man kan få en förväntning som inte matchar med vad man hamnar i. Nej, det handlar inte om att lära känna dig utan om att förstå de stora dragen i communityt.

Kollade tillbaka på förra året med samt kommentarerna för att se / förstå vad som är annorlunda nu: https://www.sweclockers.com/nyhet/38224-var-med-i-sweclockers...

2023 kom det in en massa feedback som gjorde att vi gjorde om en hel del i undersökningen och även la till en quiz för att den upplevdes som tråkig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Kollade tillbaka på förra året med samt kommentarerna för att se / förstå vad som är annorlunda nu: https://www.sweclockers.com/nyhet/38224-var-med-i-sweclockers...

27 kommentar på fem dagar. Här har ni 60 på några timmar...

Medlemmarna bryr sig, vilket ju bör vara positivt, så tolka inte allt helt åt helvete!