Endast ett fåtal Radeon RX 9070 säljs till riktpris

Permalänk
Medlem

[quote postid="20796065" userid="111883" name="napahlm"]
Jag hann snipea ett. Velade mellan XT och icke XT. Blev till slut ett med prefix.
I bara farten glömde jag titta vad jag valde för leveransalternativ så jag får köra en bit till en Instabox 1 ½ mil ifrån mig. Som tur är blir det nästan på väg hem från jobbet.

Gjorde samma sakt, dock kunde jag ändra nu via Postmord appen.

Permalänk
Medlem

Grattis till alla som lyckades få kort som de var ute efter!
Sett en del som nämner vad de byter ifrån så jag tänkte dela med mig av min uppgradering som nog tillhör den gruppen som gjort störst hopp då datorn har ett bra antal år på nacken.

Går från ett 1060 3gb som trots sin ålder och i jämförelse bleka prestanda gett mig mycket glädje genom åren och fortfarande håller till det mesta jag spelar (spelar inte som förr och inte heller några super krävande titlar).

Men nörden i mig kände att jag både ville och "behövde" komma in i matchen. Så nu är det dags att börja jaga resterande delar

Återigen grattis alla som lyckades få det kort ni var ute efter, hoppas att ni är lika nöjda som jag!
Ha det fint,

Edit: Glömde skriva, det jag köpte var ett RX 9070 XT 16GB Reaper

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkepersson:

Komplett säljer gigabyte 7800xt för 5890 och ett 9070 för 8390. Känns som att 7800xt är ett bra alternativ?

Skrivet av Flumbo:

Går i samma tankar som du efter att inte ha fått något 9070 till MSRP. Kan tipsa om att även Proshop säljer Asus 7800 XT för 5889:- och då ingår dessutom voucher på €80 hos Gamesplanet samt Monster Hunter Wilds.

Så gjorde jag i fredags, Asus-kortet kom i måndags och det överklockar/undervoltar ganska bra

Amazon har sapphire varianten för en fika billigare.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Vilket skämt till grafikkortet lansering. Skulle finnas i överflöd änna och priserna skulle ligga på en human nivå. Men ja.. Hoppas att swec ändrar på recensionen nu..

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Det tog inte lång tid..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Då till nästa fråga. Vad kan ett 18 månader gammalt 7900 XT Pulse ink låda, bracket och alla andra tillbehör vara värt? 6500 kanske?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Va? Hur misslyckades du när de hade 50+ på lager? Grattis till alla som köpte till 8000 kr. Bra pris. Bara att ignorera resten...

Arbete.... En minut sen antagligen 1503 gick det inte att genomföra köpet

Men såg tipset från @dingan så lyckades knipa ett sapphire pulse, inte modellen jag ville ha och behöver trolla fram lite mer plats i datorlådan innan jag kan montera det 😅 men priset var under gränsen jag satt för mig själv och resten av önskemålen verkar uppfyllda!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Beställde ett Sapphire Nitro+ XT på Komplett.

Vet dock inte om jag lyckades få ett kort i första vändan.

Status: "Beställd, förväntas i lager (1 st). Du kommer att meddelas så snart varan har skickats."

Samma här.. Håller tummarna för oss båda!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | XFX Mercury RX 9070 XT OC Gaming RGB | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Vilket skämt till grafikkortet lansering. Skulle finnas i överflöd änna och priserna skulle ligga på en human nivå. Men ja.. Hoppas att swec ändrar på recensionen nu..

Var är 5070 , 5070 TI korten? Fick bra produkt bemärkelse hos Sweclockers trots 2000kr över msrp. Snarare scalpers hade inga kort att scalpa över så tog amd korten istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

<Uppladdad bildlänk>
Det tog inte lång tid..

Önskar att ÅF tog bort möjligheten att betala med faktura vid dessa typer av lanseringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Var är 5070 , 5070 TI korten? Fick bra produkt bemärkelse hos Sweclockers trots 2000kr över msrp. Snarare scalpers hade inga kort att scalpa över så tog amd korten istället

Vad spelar det för roll, snacka om whataboutism, bara för att Nvidia visar oss långfingret så måste Amd oxå göra det?

Sen bör swec så klart ändra sina bedömningar när verkligheten e en annan än vad de blitt lovande, Annrs är de då klart en del av problemet.

Men de bör ändra recensionerna illa prompt eller vänta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Önskar att ÅF tog bort möjligheten att betala med faktura vid dessa typer av lanseringar.

Det är nu man skall köpa aktier i Qliro och Klarna

Visa signatur

9800X3D - TUF Gaming OC 7900XTX - G.Skill Flare X5 64GB 6000MHz - Sennheiser HD560s - Sound Blaster AE-5 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Det är väl exakt det jag har sagt tidigare? Än så länge har priset inte ökat för FE. Eventuella valutajusteringar är svåra att höjd för men de sker oftast ganska sporadiskt.

Tredjepartsmodeller recenseras med de priser som är aktuella vid recensionstillfället såklart. Recenserar vi ett kort innan release får vi alltid utgå från det priset som kommunicerats till oss. Har priset gått upp är det det priset vi utgår från.

Behöver ett kort som knappt går att köpa en utmärkelse?

En utmärkelse för FE smittar av sig på andra kort med samma krets, det trodde jag alla höll med om

Ser man inte Nvidias vinst i detta resultat blir det konstigt bara. Nu har Nvidias kort utmärkelser trots oklar prisbild och tillgänglighet. Väldigt snarlikt läge för AMD så får de ingen utmärkelse på något som för många känns som en teknikalitet

Med tanke på hur utstuderat detta är av tillverkare så borde man kanske tänka om, det är bara det folk försöker säga. Många partnerkort har ju ökat flera tusenlappar. Ska man få behålla en utmärkelse för att man säljer ett kort om året? Var går gränsen?

Permalänk
Skrivet av DST:

Vad spelar det för roll, snacka om whataboutism, bara för att Nvidia visar oss långfingret så måste Amd oxå göra det?

Diff players same game

Visa signatur

Question everything!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Det är inte whataboutism att AMD korten blev scalpade

Permalänk

Tror ni på 7800 xt Pulse för 5,8k eller non-xt 9070 för 7,4k?

Jag har fan tyvärr inget grafikkort alls idag så orkar inte vänta mer. Min order på 9070 XT på inet står i lager 24/4, så lär inte blir någonting med den

Permalänk
Skrivet av Fenrisulvfan:

Så gjorde jag i fredags, Asus-kortet kom i måndags och det överklockar/undervoltar ganska bra
<Uppladdad bildlänk>
Amazon har sapphire varianten för en fika billigare.

Så man gör inte bort sig på ett 7800xt tillsammans med en 9800x3d? Kör mest CS2 men också BF2042 så vill framtidssäkra samt att min 12400f/4060 inte pallar längre

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D GPU: RTX 4060 MSI Gaming X Kylare: BeQuiet Pure Rock 2 Svart
MOB: Asus TUF B650-E RAM: Kingston DDR5 32GB 6000MHz CL30
PSU: Corsair RM750x Case: Corsair 4000D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Det är inte whataboutism att AMD korten blev scalpade

Scalpade? E så med and, faktum e att det har varit så redan på fury, polaris10 å Vega eran redan.

Sen e det ju samma sak med Nvidia, så swec borde veta vid det här laget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Har inte heller fått något besked om packning än, men nu är orderstatus ändrad till "bokad" så jag håller tummarna för leverans i morgon.

Swish-historiken visar att betalningen gick iväg 15:01. Powercolor Reaper xt beställde jag.

Permalänk
Medlem

Tror nog dom kan få problem sen när 9070 XT nu säljs till samma pris som 5070ti. Milt sagt.

Permalänk
Medlem

Mitt Asus Prime blev ändrat nu och skickas snart

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmotionalMango:

Jag har fan tyvärr inget grafikkort alls idag så orkar inte vänta mer. Min order på 9070 XT på inet står i lager 24/4, så lär inte blir någonting med den

Köp bara 9070 kortet om du tänker köra 1440p. 1080p finns det allternativ.
4k, ja du då får du betala premium i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Om då nästa leverans är 2025-04-23, så kan det ju visa sig att det tack vare dollarkursen är det billigare att köpa ett direkt då...

Hur värdelös kan Trump få dollarn på 7-8 veckor?

Permalänk

haha ligger 2st 9070xt uppe på tradera, undrar hur många som blev scalpade

Permalänk
Skrivet av VinterX:

Köp bara 9070 kortet om du tänker köra 1440p. 1080p finns det allternativ.
4k, ja du då får du betala premium i dagsläget.

Yes för 1440p! Får lägga en order och se hur det blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterX:

Finns några få SAPPHIRE PULSE 9070 xt kvar på Netonnet för 8490kr

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/s...

Iaf i närheten av msrp.

Kan ha räddat min dag, möten ställde till det så hann inte med inet. Tack!

Permalänk
Skrivet av Chimpantsu:

haha ligger 2st 9070xt uppe på tradera, undrar hur många som blev scalpade

Folk tar på faktura och chansar vilt...alla tror dom ska gräva guld!

Visa signatur

Question everything!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmotionalMango:

Sålde dom non-xt för 7400? Det var som tusan.

Permalänk
Medlem

Såja nu är mitt paket packat fr Inet också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Arbete.... En minut sen antagligen 1503 gick det inte att genomföra köpet

Men såg tipset från @dingan så lyckades knipa ett sapphire pulse, inte modellen jag ville ha och behöver trolla fram lite mer plats i datorlådan innan jag kan montera det 😅 men priset var under gränsen jag satt för mig själv och resten av önskemålen verkar uppfyllda!

Kul att någon fick nytta av den! Hoppas du får den snabbt!