Permalänk
Medlem

LFC, eller NFC = Nunes Fried chicken...

Är inte PL relaterat fast liiite i alla fall... Har under 2.5 års tid sagt att Nunez skadar mer än han tillför, jag gick ifrån straffläggningen igår när jag såg han kliva fram, men tänkte att en sista, en SISTA chans får du din dj¤%&# sopa....

Är så extremt less på Slot som ger han en sådan extremt viktig uppgift, innerst inne visste jag att han missar och med Nunez är det 95% rätt tanke. Så extremt jävla trött på att ens se han i laguttagningen även om han bara är med på bänken.

Matchen i sig var utan tvekan den bästa i år från laget, vilket ös och PSG är hur man än vänder på det värdiga vinnare, de dominerade första matchen där vi hade tur så rättvist resultat 100%.

Hoppas laget är sugna på revanch, inte mycket kvar nu av säsongen!

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Necrophor:

Raya är Arsenals målvakt, vi har tyvärr Onana kvar som på egen hand nästan såg till att förlora matchen

Arsenal ägde mest boll, men hade nästan inga chanser alls... medan Raya gjorde tre helt avgörande räddningar som samtliga var helt sinnessjuka. Åtminstone två av dem borde nomineras till årets räddning, så pass bra var han i matchen.

Ahh alright, då börjar det klarna till. Som sagt så kanske det beror på att jag inte följt United så noggrant denna säsong.

Gillar ändå sånna insatser av målisar, visar hur sjukt avgörande den rollen är i varje lag. Även om man ofta kan glömma det.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Alright, inte heeelt relaterat till PL men Newcastle tog precis hem ligacupen och det är tack vare mål Alexander Isak, stort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Alright, inte heeelt relaterat till PL men Newcastle tog precis hem ligacupen och det är tack vare mål Alexander Isak, stort!

Sorgligt. Det skulle ju bli Liverpools år med vinster i Ligacupen, FA-Cupen, Premier League och Champions League. Men nästa år så...

Om nu Liverpool får tummen ur och erbjuder Salah, van Dijk och Alexander-Arnold nya kontrakt vill säga. Trodde aldrig Liverpool skulle dröja så här länge med eventuella förhandlingar. Att de kan gå som Bosman och casha in multum till sommaren gör ju att det kommer bli svindyrt att behålla dem nu.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av PeCe:

Sorgligt. Det skulle ju bli Liverpools år med vinster i Ligacupen, FA-Cupen, Premier League och Champions League. Men nästa år så...

Om nu Liverpool får tummen ur och erbjuder Salah, van Dijk och Alexander-Arnold nya kontrakt vill säga. Trodde aldrig Liverpool skulle dröja så här länge med eventuella förhandlingar. Att de kan gå som Bosman och casha in multum till sommaren gör ju att det kommer bli svindyrt att behålla dem nu.

Ja jo, enda trista delen är att vi behövde förlora för att Newcastle skulle vinna. Men men. Kanske kan bli en PL-seger. Kanske 😬

Sen får vi se hur det blir med signeringarna. Jag känner också att det dröjer lite på tiden, får hoppas på något snarare än senare.

Permalänk
Medlem

Hmmm…

Såg precis att ManC blivit fällda för 100 (!!!) regelbrott?

Stämmer dessa uppgifter 😳, någon som har mer insikt???

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Hmmm…

Såg precis att ManC blivit fällda för 100 (!!!) regelbrott?

Stämmer dessa uppgifter 😳, någon som har mer insikt???

Fällda är de väl inte ännu, men under utredning.
Har för mig det skall vara klart efter säsongen

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Så vitt jag vet är utredningen redan klar, men av någon anledning avvaktar de med att förkunna utgången samt eventuella straff. I England kan de ju t ex inte bara relegera någon till de lägre ligorna då det är helt andra ägare till dem.

Vet att "några" har spekulerat i att maxstraff t ex... skulle vara att ge dem så mycket poängavdrag inför en säsong att de omöjligt kan klara sig från en relegering OM PL inte kan komma överens med de lägre ligorna. Om de nu skulle vara fällda.

Men jag håller med sidan som säger att spekulera är helt omöjligt då inget har läckt över huvud taget, vilket i sig är en makalös bedrift. Det är ju rätt mycket som "står på spel" även runt om... och även om de nu skulle bli "oskyldiga" visar det enbart på att det varit okey att "fuska" förr i tiden där de nu täppt till samma möjligheter för klubbar som Newcastle t ex... vars ägare skulle kunna plöja ned åtskilliga miljarder i klubben utan att behöva gå miste om kaffepengarna ens.

UEFA fann dem ju skyldiga förut (2012-2016 för falsely inflated sponsorship revenues), men då "räddades" city av Court of Arbitration for Sport...

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Det var 130 punkter de stod/står anklagade för, Goldbridge säger att de blivit fällda för 100 av dessa.

Därav frågar jag, stämmer detta?

Jag skriver inte ”att” det är klart, jag ställer en fråga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Det var 130 punkter de stod/står anklagade för, Goldbridge säger att de blivit fällda för 100 av dessa.

Hittar inget officiellt iaf, på någon av de större engelska sidorna....

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Det enda jag hört Goldbridge säga är att utredningen är klar, men att de har valt att vänta med utlåtandet och ev. straff OM de funnits skyldiga... samt att sälla sig till kören som inte spekulerar fritt.

Däremot talar han friskt om att City just har haft möjligheten (och gjort det) med ekonomisk doping som gjort att de är där de är idag och numer bär upp sin egen ekonomi etc. Och han gillar att dra liknelsen till just Newcastle som inte kan göra samma sak NU även om de har lika stora ekonomiska resurser hos ägarna.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

ALRIGHT det har varit lite uppehåll på fotbollsfronten, men denna är vi igång igen. Imorgon spelar Arsenal Fulham, vilket kan bli intressant. På kvällen kör Man United och Nottingham, vilket kan bli en riktig rysare.

På onsdag möter Villa och Brighton, vilket kan bli ett spännande möte, och Liverpool möter Everton (jag säger ingenting om det hahah)

Hur tror ni att de kommande matcherna kommer att gå? Framför allt, hur tror ni att ligan kommer att sluta, det är inte mycket kvar nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

ALRIGHT det har varit lite uppehåll på fotbollsfronten, men denna är vi igång igen. Imorgon spelar Arsenal Fulham, vilket kan bli intressant. På kvällen kör Man United och Nottingham, vilket kan bli en riktig rysare.

På onsdag möter Villa och Brighton, vilket kan bli ett spännande möte, och Liverpool möter Everton (jag säger ingenting om det hahah)

Hur tror ni att de kommande matcherna kommer att gå? Framför allt, hur tror ni att ligan kommer att sluta, det är inte mycket kvar nu!

Arsenal vinner utan större besvär över Fulham.

Nottingham kan vara lite trötta efter förlängningen i FA cupen och känna sig nöjda med att de lyckades gå vidare i slutändan... nåja, det är förhoppningen så att United kan ta en vinst. Men lutar mer åt kryss eller Notthingham seger.

Tror Villa besegrar Brighton, det kan vara dags för Brightons fina svit att krascha nu efter deras förra kryss.

Och Everton är ju mästarna av att kryssa, så de lyckas kryssa även mot Liverpool

Att Liverpool vinner ligan har ju varit klart ganska länge, Arsenal tar en andra plats och Forrest tar tredjeplatsen. Vem som lyckas knipa fjärdeeplatsen av Chelsea, Newcastle och City är tuffare, tror det hänger på om Newcastle vinner sin hängmatch (mot palace), då tror jag faktiskt de kan lyckas hålla undan hela vägen ut och ta 4:e platsen.

Och det är väl nästan i stort sett säkert att även 5:e platsen kommer få en plats i CL, laget som missar tror/hoppas jag blir City.

United vinner Europa League och gör sedan bort sig helt i CL nästa år då våra ägare "totally screws Amorim over" i sommarfönstret

Dock tycker jag det är mer intressant med Liverpool och hur de ska hantera nästa säsong. Trent är ju i stort sett klar för Real och varken Salah eller Van Dijk verkar nöjda med just kontraktslängden Liverpool erbjuder (1-2 år) då de vill ha 3 år. Och än så länge ingen extension för Andy Robertson heller.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Necrophor:

Arsenal vinner utan större besvär över Fulham.

Nottingham kan vara lite trötta efter förlängningen i FA cupen och känna sig nöjda med att de lyckades gå vidare i slutändan... nåja, det är förhoppningen så att United kan ta en vinst. Men lutar mer åt kryss eller Notthingham seger.

Tror Villa besegrar Brighton, det kan vara dags för Brightons fina svit att krascha nu efter deras förra kryss.

Och Everton är ju mästarna av att kryssa, så de lyckas kryssa även mot Liverpool

Att Liverpool vinner ligan har ju varit klart ganska länge, Arsenal tar en andra plats och Forrest tar tredjeplatsen. Vem som lyckas knipa fjärdeeplatsen av Chelsea, Newcastle och City är tuffare, tror det hänger på om Newcastle vinner sin hängmatch (mot palace), då tror jag faktiskt de kan lyckas hålla undan hela vägen ut och ta 4:e platsen.

Och det är väl nästan i stort sett säkert att även 5:e platsen kommer få en plats i CL, laget som missar tror/hoppas jag blir City.

United vinner Europa League och gör sedan bort sig helt i CL nästa år då våra ägare "totally screws Amorim over" i sommarfönstret

Trent är ju i stort sett klar för Real och varken Salah eller Van Dijk verkar nöjda med just kontraktslängden Liverpool erbjuder (1-2 år) då de vill ha 3 år. Och än så länge ingen extension för Andy Robertson heller.

Låter ändå som en rimlig prognos för veckans kommande matcher. Dock tycker jag det är mer intressant med Liverpool och hur de ska hantera nästa säsong. Förhoppningsvis kryssar vi inte men sanningen allt är möjligt hahah

Jag hoppas personligen på att Newcastle kammar hem fjärdeplatsen i ligan, för Isaks skull om inget annat. Det har börjat cirkulera rykten om att Liverpool intresserade att köpa honom men jag är inte helt såld på den. Sen vem som tar hem första platsen, ja det få vi se, kan inte uttala mig för tidigt om den

Jag tror också vårt sommarfönster kommer bli intressant. Jag förstår ändå båda parter och hur de ser på det. En sida av mig vill att vi har kvar Salah och Van Dijk så länge de vill, men en annan sida köper också att de börjar bli lite gamla. Salah om någon har briljerat denna säsong. Men är det tillräckligt för att få tre säsonger till? Svårt! Och ja, med Trents givna övergång till Real lämnar det mycket öppet. Finns många möjliga platser att fylla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Låter ändå som en rimlig prognos för veckans kommande matcher. Dock tycker jag det är mer intressant med Liverpool och hur de ska hantera nästa säsong. Förhoppningsvis kryssar vi inte men sanningen allt är möjligt hahah

Jag hoppas personligen på att Newcastle kammar hem fjärdeplatsen i ligan, för Isaks skull om inget annat. Det har börjat cirkulera rykten om att Liverpool intresserade att köpa honom men jag är inte helt såld på den. Sen vem som tar hem första platsen, ja det få vi se, kan inte uttala mig för tidigt om den

Jag tror också vårt sommarfönster kommer bli intressant. Jag förstår ändå båda parter och hur de ser på det. En sida av mig vill att vi har kvar Salah och Van Dijk så länge de vill, men en annan sida köper också att de börjar bli lite gamla. Salah om någon har briljerat denna säsong. Men är det tillräckligt för att få tre säsonger till? Svårt! Och ja, med Trents givna övergång till Real lämnar det mycket öppet. Finns många möjliga platser att fylla!

Även sett en del rykten om Isak till Arsenal, jag hoppas innerligt inte det händer... för om de får en bra striker kommer de bli ruskigt svåra att stoppa från en titel nästa säsong ^^

Dock tror jag han skulle göra riktigt bra ifrån sig i Liverpool, snarlikt spelsätt men ljusår bättre än stolpskottet Nunez, så självklart hoppas jag han stannar i Newcastle! Vilket inte är helt omöjligt om de faktiskt spelar CL

Håller med hur du tänker... MEN... har man verkligen några som är PL-proven och kan ta över både Salah och Van Dijk? Speciellt framåt måste Salah ersättas av en riktig målspruta som dessutom levererar assists. Att han har minst 2 säsonger till i sig tvivlar jag inte på... ser det som givet att ge honom 3 år då... och sista året sälja honom till Saudiska ligan. Men hey, jag klagar inte på om han "försvinner"

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Necrophor:

Även sett en del rykten om Isak till Arsenal, jag hoppas innerligt inte det händer... för om de får en bra striker kommer de bli ruskigt svåra att stoppa från en titel nästa säsong ^^

Dock tror jag han skulle göra riktigt bra ifrån sig i Liverpool, snarlikt spelsätt men ljusår bättre än stolpskottet Nunez, så självklart hoppas jag han stannar i Newcastle! Vilket inte är helt omöjligt om de faktiskt spelar CL

Håller med hur du tänker... MEN... har man verkligen några som är PL-proven och kan ta över både Salah och Van Dijk? Speciellt framåt måste Salah ersättas av en riktig målspruta som dessutom levererar assists. Att han har minst 2 säsonger till i sig tvivlar jag inte på... ser det som givet att ge honom 3 år då... och sista året sälja honom till Saudiska ligan. Men hey, jag klagar inte på om han "försvinner"

Jaa att Isak går till Arsenal känns lite mer sannolikt. Även om det hade varit en "dålig nyhet" för oss

Men han hade nog gjort det bra i Liverpool också!

Gällande Salah och Van Dijk, det är ju lite det stora problemet. De är båda en sådan central del av Liverpool att det är svårt att föreställa sig vem eller hur det går att ersätta dem. Har svårt att se spelare från andra PL-klubbar ersätta just dem. Men återstår att se. Kanske blir Slots bekymmer om 3 år, då det svenariot du målar upp är väldigt sannolikt med Salah

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Svenska spelare fortsätter att leverera mål! Igår gjorde Elanga mål mot United och därmed kammade Nottingham hem ännu en vinst. Under pågående match mellan Newcastle och Brentford gjorde Isak sitt TJUGONDE mål för säsongen. Kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Svenska spelare fortsätter att leverera mål! Igår gjorde Elanga mål mot United och därmed kammade Nottingham hem ännu en vinst. Under pågående match mellan Newcastle och Brentford gjorde Isak sitt TJUGONDE mål för säsongen. Kul!

Och det var inget dåligt mål Elanga gjorde heller! Helt otrolig kontring och kallt avslutat \m/ Såg inte Newcastle vs Brentford dock, så kan inte uttala mig om det målet... men att nå 20 mål - bara att gratulera!

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Det går snabbt i hockey, säger dom.

Att LFC vinner ligan finns det inga garantier för, än, allt kan och kommer att hända. Att Tarkowski (?) inte får ett rött kort är underligt, likaså tacklingen från Spurs spelaren, solklara röda kort i min bok men återigen visar den bästa ligan sin sämsta sida i VAR och kvaliteten på domare, de är, ursäkta språket, ett jävla skämt och har varit så i några års tid.

Hur svårt kan det vara att lära sig tekniken, komma överens om ETT dömande rakt över. Köper att det är och kan vara ringrostigt/knackigt i några matcher men det är mer upprepande felbeslut än kontinuitet.

Jag är mer inne på att Nottingham kniper 2á platsen än Arsenal faktiskt, Arteta hittar ursäkter från ingenstans vid förlusterna, som blivit för många för deras del, pressen är för stor just nu.

Trent, VVD, Sallad och Robbo, kvar eller väck kvittar sålänge laget får behålla eller får in nytt friskt jävlaranamma och spelare med IQ som kan och kommer anpassa sig.

Ser hellre att Bradley kan komma in och få vara hel, försvara mer än anfalla, Trent och Robbo är eller har varit otroliga och jag önskar dom allt gott för framtiden om de väljer att gå, lika för Sallad och VVD, laget behöver "rätt" spelare mentalt och karismatiskt, inget illa menat men vi vill INTE ha in någon "Antony" som kan förstöra lagandan under match, bli sur, lacka ur.

Oavsett, inget är klart än, jag sjunger när mattematiken visar att LFC vunnit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Det går snabbt i hockey, säger dom.

Att LFC vinner ligan finns det inga garantier för, än, allt kan och kommer att hända. Att Tarkowski (?) inte får ett rött kort är underligt, likaså tacklingen från Spurs spelaren, solklara röda kort i min bok men återigen visar den bästa ligan sin sämsta sida i VAR och kvaliteten på domare, de är, ursäkta språket, ett jävla skämt och har varit så i några års tid.

Hur svårt kan det vara att lära sig tekniken, komma överens om ETT dömande rakt över. Köper att det är och kan vara ringrostigt/knackigt i några matcher men det är mer upprepande felbeslut än kontinuitet.

Jag är mer inne på att Nottingham kniper 2á platsen än Arsenal faktiskt, Arteta hittar ursäkter från ingenstans vid förlusterna, som blivit för många för deras del, pressen är för stor just nu.

Trent, VVD, Sallad och Robbo, kvar eller väck kvittar sålänge laget får behålla eller får in nytt friskt jävlaranamma och spelare med IQ som kan och kommer anpassa sig.

Ser hellre att Bradley kan komma in och få vara hel, försvara mer än anfalla, Trent och Robbo är eller har varit otroliga och jag önskar dom allt gott för framtiden om de väljer att gå, lika för Sallad och VVD, laget behöver "rätt" spelare mentalt och karismatiskt, inget illa menat men vi vill INTE ha in någon "Antony" som kan förstöra lagandan under match, bli sur, lacka ur.

Oavsett, inget är klart än, jag sjunger när mattematiken visar att LFC vunnit.

Tycker inte att han klagat eller skyllt särskilt mycket på någonting även om jag tycker att han skulle ha all rätt till det, sen är han rätt störig ibland men det var ju Klopp också. Skulle vilja höra hur det skulle låta på er Liverpool fans och Arne Slot om ni haft Salah och VVD borta under säsongen. Räckte ju med ett 2-2 resultat mot Everton för att han skulle bete sig som en barnunge Men det är väl en del av att vara supporter att vara partisk

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Att jämföra Klopp/Slot mot Arteta är och kommer aldrig fungera, Slot har betett sig mer proffesionellt under sin första säsong än Arteta gjort under hela sin karriär inklusive utbrottet mot domaren i matchen mot Everton, hade det varit Arsenal skulle det sett minst likadant ut.

Domaren fallerade extremt många gånger, det finns en gräns för alla och oavsett manager/lag så rinner det över till slut och då måste man markera/visa missnöje dels emot/för laget och klubben men även för supportrarna att nivån, på domaren/domarna, är klapprutten.

Att skylla en förlust på matchbollen är väl kanske lite, barnsligt?

Klopp å andra sidan skyllde ofta på det täta match schemat, VAR, domaren eller ”kåren” precis som andra, Pep har till och med börjat skylla på match schemat då det är och har varit för tätt i många år och nyckelspelare går sönder pga för höga påfrestningar, det gjorde han inte när Klopp satt vid rodret men nu går det bra?

Jag är inte partisk, jag är visserligen LFC fan ja men inte partisk, vet inte hur många gånger jag BETT om gult kort på egna spelare vid ”filmningar” och att en eventuell straff INTE ska dömmas eller till och med missas, finalen mot Spirs CL skrek jag missa när Sallad steppar fram och TYVÄRR sätter den, men återigen VAR och missbruk av teknologin eller rättare sagt för dåligt kunnande/riktlinjer/regler, jag är och kommer aldrig vara partisk mot mitt egna eller andra lag, inte igår eller imorgon men mot Everton då Slot tappar humöret (med rätta) och även senast då det skulle varit rött kort på Maccas bentackling visar sig återigen att domare och VAR är totalt klapprutten/inkompetenta, gäller även tacklingen då Spurs gör mål senast.

Hur var det offside mot Spurs på Diaz om vi ska backa bandet ännu längre tillbaka? VAR pratar med huvuddomaren och denne har noll kompetens eller förståelse för att målet ska godkännas men låter matchen fortgå och blåser inte av för mål, ett jävla skämt och det finns väl ingen som kan hålla med om att det var rätt beslut?

Det är en sak att förlora för att man spelar dåligt, det är en annan sak att förlora då alla, jag menar alla kan se hur domare/VAR är så enormt dåliga på sitt jobb att man förlorar.

Sen att Klopp var störig, förstår inte vad du menar där, du får gärna säga några exempel om vad som sades eller gjordes för att kunna minnas tillbaka.

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Nu kom det! Salah får kontraktförlängning, enligt vissa källor fram till 2027. KUL!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Nu kom det! Salah får kontraktförlängning, enligt vissa källor fram till 2027. KUL!

Samt Van Djik verkar det som... det var då fan!
Här hade man hoppats att hela trion skulle lämna

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Necrophor:

Samt Van Djik verkar det som... det var då fan!
Här hade man hoppats att hela trion skulle lämna

Där ser man, det såg jag inte. Känns ju bra! Spontant tycker jag att två säsonger är tillräckligt för båda.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Spännande helg! Man City gjorde en ordentlig uppvisning mot Crystal Palace igår och tog hem matchen med 5 -2. Everton vann (förvånansvärt nog) mot Nottingham med 1-0 och Arsenal - Brentford slutade oavgjort. Idag har Liverpool (<3) vunnit mot West Ham och i skrivande stund har Newcastle ledningen mot Man United med 2 -1.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

O så slutade 4 - 1. @Necrophor vad tyckte du om matchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

O så slutade 4 - 1. @Necrophor vad tyckte du om matchen?

Börjar med att säga att Newcastle vann rättvist, inget snack om saken.

Dock tycker jag inte Newcastle var speciellt bra, mer "medel" men United var helt under isen. Det märktes så extremt tydligt att spelarna (övervägande part) gett upp allt vad ligan heter... tror även det är andan i hela klubben där endast Europa League existerar just nu. Amass (nyligen fyllda 18) startar som vänsterback, Lindelöf (han håller inte nivå hur gärna man än skulle vilja) och Eriksen som spelar 90 minuter (utan att ha benen för det längre) tycker jag bekräftar det rätt bra.

Känns lagom trist att se på, speciellt som supporter då vi trots allt har 6 matcher kvar som kommer se likadana ut där ett fåtal spelare med vinnarskalle försöker medan resten "står och hänger" och joggar runt lite. Dock får jag säga att vid 1-1 borde United ha fått en straff, tycker det var en tydlig knuff i ryggen och vi har sett det dömas straff för bra mycket mindre rätt ofta denna säsong.

Kanske hade förändrat matchbilden... men... inget tu tal och saken... det är inte ofta man kan säga det, men det lag som förtjänade att vinna gjorde det Och assisten av Isak (trots att Lindelöf skulle gjort det bättre) var fan helt fantastisk. Men det märktes även på andra målet att Lindelöf har vare sig fysiken eller snabbheten att spela i mitten av en trio av mittbackar. Stannar upp och slutar spela. Även Barnes andra mål (3-1) så hänger inte Lindelöf med och saknar helt aggression... kändes lite "pojklag" över hans insats och att han redan har lämnat klubben mentalt.

Fjärde målet var ännu ett målvaktsmisstag, men det får väl ses som en förbättring ändå då Onana gav Lyon 2 mål sist och Bayandir "bara" gav Newcastle 1 denna match

Sedan gick Zirkzee sönder vilket är ett stort avbräck för oss gällande Europa League då vi enbart har Hoylund kvar som ensam anfallare i truppen nu. Man hade hoppats att det "bara" var en sträckning i lårmuskeln men verkar dessvärre minst vara en rejäl bristning vilket gör att han är ute resten av säsongen och får spendera sommaren med rehab. Man vet att det alltid är illa när spelaren själv slutar spela när han anfaller och har bollen.

Så som supporter existerar egentligen bara torsdagar just nu, man har blivit smittad av andan och helt gett upp allt med ligaspelet och man har slutat bry sig. För vad spelar det för roll om man slutar 14:e eller 17:e? Dock blev jag extremt förvånad att Tottenham faktiskt ligger på 15:e plats o_0 Dock blir man lite "orolig" för att ägarna gör som brukligt och försöker lägga detta på Amorim där de har sin arme av "pundits" som redan börjat höja sina röster för det. Och den "transfer plan" Sir Jim lagt fram är att värva ungt och billigt, samt sälja unga talanger (homegrown) där både Mainoo och Garnacho nämnts... för att de är idioter som vill lägga nya arenan ovanpå den skuld United redan har.

Så med nuvarande ägare känns det jäkligt hopplöst för tillfället där de kör klubben längre och längre i botten medan de tjänar pengar på det och skrattar hela vägen till banken.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Necrophor:

Börjar med att säga att Newcastle vann rättvist, inget snack om saken.

Dock tycker jag inte Newcastle var speciellt bra, mer "medel" men United var helt under isen. Det märktes så extremt tydligt att spelarna (övervägande part) gett upp allt vad ligan heter... tror även det är andan i hela klubben där endast Europa League existerar just nu. Amass (nyligen fyllda 18) startar som vänsterback, Lindelöf (han håller inte nivå hur gärna man än skulle vilja) och Eriksen som spelar 90 minuter (utan att ha benen för det längre) tycker jag bekräftar det rätt bra.

Känns lagom trist att se på, speciellt som supporter då vi trots allt har 6 matcher kvar som kommer se likadana ut där ett fåtal spelare med vinnarskalle försöker medan resten "står och hänger" och joggar runt lite. Dock får jag säga att vid 1-1 borde United ha fått en straff, tycker det var en tydlig knuff i ryggen och vi har sett det dömas straff för bra mycket mindre rätt ofta denna säsong.

Kanske hade förändrat matchbilden... men... inget tu tal och saken... det är inte ofta man kan säga det, men det lag som förtjänade att vinna gjorde det Och assisten av Isak (trots att Lindelöf skulle gjort det bättre) var fan helt fantastisk. Men det märktes även på andra målet att Lindelöf har vare sig fysiken eller snabbheten att spela i mitten av en trio av mittbackar. Stannar upp och slutar spela. Även Barnes andra mål (3-1) så hänger inte Lindelöf med och saknar helt aggression... kändes lite "pojklag" över hans insats och att han redan har lämnat klubben mentalt.

Fjärde målet var ännu ett målvaktsmisstag, men det får väl ses som en förbättring ändå då Onana gav Lyon 2 mål sist och Bayandir "bara" gav Newcastle 1 denna match

Sedan gick Zirkzee sönder vilket är ett stort avbräck för oss gällande Europa League då vi enbart har Hoylund kvar som ensam anfallare i truppen nu. Man hade hoppats att det "bara" var en sträckning i lårmuskeln men verkar dessvärre minst vara en rejäl bristning vilket gör att han är ute resten av säsongen och får spendera sommaren med rehab. Man vet att det alltid är illa när spelaren själv slutar spela när han anfaller och har bollen.

Så som supporter existerar egentligen bara torsdagar just nu, man har blivit smittad av andan och helt gett upp allt med ligaspelet och man har slutat bry sig. För vad spelar det för roll om man slutar 14:e eller 17:e? Dock blev jag extremt förvånad att Tottenham faktiskt ligger på 15:e plats o_0 Dock blir man lite "orolig" för att ägarna gör som brukligt och försöker lägga detta på Amorim där de har sin arme av "pundits" som redan börjat höja sina röster för det. Och den "transfer plan" Sir Jim lagt fram är att värva ungt och billigt, samt sälja unga talanger (homegrown) där både Mainoo och Garnacho nämnts... för att de är idioter som vill lägga nya arenan ovanpå den skuld United redan har.

Så med nuvarande ägare känns det jäkligt hopplöst för tillfället där de kör klubben längre och längre i botten medan de tjänar pengar på det och skrattar hela vägen till banken.

Mmm förstår att det kan kännas riktigt tufft just nu. Det är ingen toppensituation. Surt också att spelarna verkar uppgivna, men det är väl kanske inte helt oväntat. Den här säsongen har varit tuff för er. Jag var på väg att undra om några nya värvningar kan ändra saker till nästa säsong, men att både Mainoo och Garnach kan möjlgtvis säljas är ju helt fel väg att gå.

Hur skulle du bedöma Amorims prestation som tränare nu när det har gått ett tag sedan han kom in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Mmm förstår att det kan kännas riktigt tufft just nu. Det är ingen toppensituation. Surt också att spelarna verkar uppgivna, men det är väl kanske inte helt oväntat. Den här säsongen har varit tuff för er. Jag var på väg att undra om några nya värvningar kan ändra saker till nästa säsong, men att både Mainoo och Garnach kan möjlgtvis säljas är ju helt fel väg att gå.

Hur skulle du bedöma Amorims prestation som tränare nu när det har gått ett tag sedan han kom in?

Tyvärr är det inte bara just nu, det har varit sedan Glazers köpte klubben och sedan lade det som skuld på klubben, det var där det började. Men vi hade en viss herre vid namn Sir Alex som lyckades åstadkomma mirakel, se bara vår trupp hans sista år när "vi" vann PL. Truppmässigt skulle jag säga att den som bäst placerade sig som ett mellanlag. Tror inte det finns några andra ägare som varje år plockat ut 20-30m pund, tagit 10% av alla försäljningar rakt ned i egen ficka samtidigt som man inte lagt ut en enda cent själv. Verkar ganska vanligt att folk tror att Glazers ger pengar då United värvat för stora summor genom åren, men allt det har lagts som skulder på klubben... vilket visar hur sabla stor klubben egentligen är då den lyckats bära skiten så länge. Men nu är det nära bristningsgränsen... och Ineos som skulle skjuta till pengar (enligt Sir Jim) gör det inte och har visat sig gå Glazers ärenden och bara "trimmat" klubben för att öka värderingen för ytterligare lån som de påstår skall gå till en nya Areana.

Glazers har heller aldrig lagt en cent på underhåll av Old Trafford, därför det nu behövs en helt ny arena.

Gällande Amorim stöttar jag honom fullt ut av en flera olika orsaker. Visst får han saker fel ibland, men det fick även Sir Alex
Men han är kommunikativ och säger saker rakt ut som varje supporter kan se själv och försöker inte "gömma" något.

Hört flera muttra (främst idiot-pundits i england) om att uppställningen är dålig och inte fungerar... vilket är ren BS. En uppställning är inte av speciellt stor vikt då det endast handlar om grundpositioner. Det som gör hans sätt att spela så pass intressant (och bra OM klubbfan bara skulle ge honom en hälften av en chans att lyckas) är att den kräver hög intensitet, laganda där man faktiskt spelar för varandra och fotbolls-iq. I korthet går hans system ut på att överbelasta alla zoner då man kan ha 7 stycken i anfall samt 9 i försvar om så skulle krävas. Dvs ett väldigt flytande system, men det kräver som sagt de tre sakerna ovan.

Och just de tre ovan saknas hos de flesta, där flertalet saknar fler än en av dem. Men det är så det blir när man värvar in "individuella stjärnor på enorma löner", ledningen som Glazers hade från början har ju visat sig vara helt inkompetenta och anställts som "polare".

Bara det faktum att man forcerade affären med Amorim att ta över vintern 2024 (trots att han ville vänta till säsongen efter) OCH inte ger honom ett dyft i Januarifönstret säger en hel del.

Men ser man till försvaret så tycker jag det oftast ser bra ut, där har det ju verkligen stabiliserat sig, samt när spelarna väl varit motiverade (mot topplagen) har de ju faktiskt lyckats få flera bra resultat denna säsong.

Jag kan ärligt säga att Amorim har "coachat flera vinster" men där laget har kryssat eller förlorat matcherna. Senaste matchen mot City t ex borde (mot all rim och reson) ha varit en vinst. Och kikade på lite statistik där Onana denna säsong har kostar United 18 poäng på rena målvaktstabbar, det måste vara något slags av rekord.

Ursäktar en lång post, men tänkte även dra upp lite om truppen då det faktiskt ger en inblick i hur jävla illa det faktiskt är och varför Ineos med Sir Jim ser ut att förvandla United till en värvarklubb istället för att försöka slå sig uppåt.

Spelare man bör behålla (detta gäller huvudtruppen och inte reserver):
Målvakter: Bayindir (Reserv)

Backlinje:
Dalot (ytterback)
Mazraoui (ytterback/mittback)
De Ligt (mittback)
Martinez (Om han nu inte blir extremt skadebenägen, mittback)
Maguire (Rotation, fungerar som det som mittlåset i ett 3 mittbacks-system)
Dorgu (Ungdom, potential)
Yoro (Ungdom, Hög potential, ytterback)
Heaven (Ungdom, potential, mittback)
Amass (Ungdom, potential, ytterback)

Mittfältare:
Ugarte
Mainoo (Ungdom, Hög potential)
Colloyer (Ungdom, potential)

Anfallande Mittfältare (Amorim kör med två av dessa):
Mount (Om han nu inte fortsätter vara extremt skadebenägen)
Bruno (Bör flyttas ned till mittfältet)
Amad (Fungerar även som höger ytterback i Amorims system)
Garnacho (Ungdom, hög potential)
Zirkzee (Rotation, bör inte vara anfallare)

Anfallare:
Hoylund (Ungdom, potential)

Detta är samtliga spelare som har både vilja och/eller potential. Nedan följer en lista på de som borde säljas som tillhör det gamla gardet och/eller inte håller nivån.

Målvakt:
Onana (Håller inte nivå och lyckas förlora matcher helt på egen hand)
Tom Heaton (tredjemålvakt, tror hans kontrakt går ut, 39 år)

Försvar:
Lindelöf (utgående kontrakt, håller inte måttet alls)
Malacia (håller inte måttet)
Luke Shaw (skadebenägen, skulle gärna behålla OM han skulle kunna spela fler än 2 matcher i rad)
Jonny Evans (Lite väl gammal just nu)

Mittfält:
Eriksen (utgående kontrakt, benen håller inte längre)
Casemiro (benen håller inte längre, för statisk)

Anfall:
Sanco (rykten säger att Chelsea kan betala 15m pund för att slippa "obligation to buy")
Rashford (Har inte intensiteten eller viljan att spela för andra)
Antony (höll aldrig måttet)

Det är alltså 11 spelare och man skulle behöva ersätta åtminstone 9 av dem och ser man till hur många ungdomar vi har behöver vi anfallare av världsklass samt även mittfältare.

De två positioner vi faktiskt har "ok" täckning på är Anfallande Mittfältare och backlinjen, även om vi skulle behöva en ytterback till. Och det går inte att ersätta med "billiga ungdomar" då vi har alldeles för få erfarna spelare framåt. Där behövs etablerade spelare med fotbolls-IQ och kreativitet. Och vi har bara en renodlad anfallare i Hoylund, vilket känns så sinnessjukt sjukt.

Två direkta lösningar skulle vara t ex: Osimhen från Napoli, men där har tydligen Ineos satt stopp då de tyckte 250k/vecka var för mycket. De har gått till andra extremen av vad Glazers gjorde tidigare. Men i en klubb är det helt okey att ha ett par få spelare som ligger på 250-300k/vecka som lagets "stjärnor". Spelare nummer två skulle vara Éderson från Atalanta som defensiv mittfältare. Ah, en målvakt måste komma in... glömde helt bort det i all text. Här struntar jag faktiskt i om det är en riktigt lovande målvaktstalang, för det kan inte vara sämre än det vi har.

Därefter kan man börja fylla ut "rotationsspelare" i form av lovande ungdomar och lite billigare spelare. Och där har vi t ex ännu en ung anfallare med hög potential i form av Chido Obi-Martin (som vi "stal" av Arsenal).

Så egentligen har man en rätt bra grund OM man nu faktiskt hade viljan att styra upp skutan och ge Amorim det han behöver, för skulle man göra det hyser jag ingen tvekan om att han skulle kunna leda united till en ny storhetstid.

Men för att ge exempel på hur dåligt även Ineos sköter saker:
Sancho till Chelsea med obligation to buy för 25m pund. Dock finns klausul att de kan skippa det mot en viss, mkt lägre summa.
Rashford till Villa (permanent).. United nöjer sig med 20m pund "vinst" då de är beredda att betala 3 års lön till Villa, men annars ryktas det om en max summa på ca 35-40m pund.
Antony sägs ha en 10m pund prislapp och Betis verkar sugna på att göra lånet permanent.

Onana har sagt att han vägrar gå, Casemiro sitter på sina 350k/vecka och tycker inte det verkar speciellt intressant att gå till Saudi trots att United sagt att en symbolisk summa skulle räcka som transfer.
Om Sancho kommer tillbaka blir det säkerligen ett nytt lån där vi betalar hela hans lön. Även hört vissa rykten om att man ev. tänkt erbjuda Lindelöf en förlängning.

Puh... damn det blev LÅNGT En hel sabla bibel av ren frustration man haft i flera år och som blivit värre med att man just sett att grunden nu finns, man har Amorim (som definitivt är kommande "best coach in the world", frågan blir väl egentligen bara med vilket lag) som man dessutom lyckades "stjäla" från City... då han var tänkt att ta över efter Pep.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Ojojoj nu börjar vi närma oss säsongens slut. Liverpool håller fortfarande i ledningen med en marginal på 13 poäng. Ikväll möter Arsenal Crystal Palace, till helgen har vi några spännande matcher. Brighton möter West Ham, Chelsea möter Everton och Liverpool möter Tottenham. Tror den sistnämnda kan ändå bli riktigt spännande!