Läcka: Switch 2 kan gå att förboka 2 april

Permalänk
Melding Plague

Läcka: Switch 2 kan gå att förboka 2 april

Enligt Best Buy sker det samtidigt som Nintendo Direct.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

5000 är alldeles för mycket enligt mig. Hoppas verkligen inte den blir så dyr.

Permalänk
Medlem

Spännande blir till att boka så snart man kan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Spännande blir till att boka så snart man kan

Jag har redan registrerat mig på Webhallen

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag har redan registrerat mig på Webhallen

Finns bara en "meddela mig" knapp där, jag kan inte förboka

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Låter billigt med tanke på vad gamla OLED-modellen går för nu. Bör väl bli motsvarande 4000 SEK från Japan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Finns bara en "meddela mig" knapp där, jag kan inte förboka

Precis det jag menade

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Måtte den lanseras med en Oled-skärm.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Om Nintendo går ut med priset, vilket jag är stensäker på att de gör på tisdag, så är det väl fritt fram för butiker att ta förbokning, eller?

Permalänk
Medlem

Och här i Sverige har man kunnat förboka den sedan i januari.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Om Nintendo går ut med priset, vilket jag är stensäker på att de gör på tisdag, så är det väl fritt fram för butiker att ta förbokning, eller?

Självklart.

Permalänk

Känns som man nästan kan ta för givet att priset kommer bli minst 5000 och uppåt. Det som känns fortfarande som ett "nästa köp i konsol väg" är hurvida det kommer släppas bra spel till lanseringen. Allt annat spelar inte så stor roll bara det finns bra spel. Bryr mig inte längre om grafik. Sålde faktiskt min speldator och köpte mig en switch istället är tok nöjd.

Så Switch 2 kommer införskaffas OM det finns bra spel, men återstår att se såklart.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Kommer köpa direkt om den landar under 7000. Skulle den mot all förmodan vara dyrare än så kommer jag fundera en dag och sen köpa den.

Vet inte när jag senast hade så stor glädje av en konsol som Switch. GameCube och Xbox 360 gick varma, men Switch har nog haft bättre spel totalt sett. En uppdatering är hett efterlängtad och jag utgår från att de fortsatt har ordning på sin skit och att det fortsätter komma spel som det har gjort till Switchen.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte-elite:

Självklart.

Var därför jag tyckte titeln var konstig Tog det för givet att efter tisdag kommer vi kunna förboka, eventuellt dagen efter om de vill verifiera eller gått hem för dagen och inte orkar uppdatera systemet

Permalänk
Medlem

Ligger med i 2025 budgeten över villhöver prylar

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Många butiker tar ofta bokningar innan de vare sig vet pris eller har leverans bekräftad. Men det är antagligen mer osäkert över tillgänglighet ännu. Så att inte seriösa butiker har bokningar beror nog på att lanseringen ev ligger lite längre bort än många hoppas.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Gissar priset blir här med våra skatter och allt runt 6500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det troligaste är nog att den blir snäppet dyrare än 5000 kr. Välkommen till 20-talet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Gissar priset blir här med våra skatter och allt runt 6500kr.

Japp, 6,5k är även min gissning. En rimlig prissättning.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woosley:

Och här i Sverige har man kunnat förboka den sedan i januari.

Kan du ge exempel på var?

Enda jag ser är meddela mig när mer info finns. Vilket innebär ingen kö ännu.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Vet att retroplay.se har tagit förhandsbokningar, men det är det enda stället jag kommer på.

Efter att först ha sagt att jag kommer köpa direkt så får jag ändå säga att jag har lite svårt att förstå poängen. Det är väl bara att boka sen när den är släppt ordentligt och man har ett pris så dyker den väl upp när den dyker upp. Inget tyder väl på att det blir samma situation som med PS5 under pandemin, då kan jag bättre förstå att folk var lite på hugget.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Som boogey skrev här nedanför, retroplay.se

Sen kan det ju innebära att de tagit sig vatten över huvudet som webhallen gjorde inför PS5-släppet, men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Många butiker tar ofta bokningar innan de vare sig vet pris eller har leverans bekräftad. Men det är antagligen mer osäkert över tillgänglighet ännu. Så att inte seriösa butiker har bokningar beror nog på att lanseringen ev ligger lite längre bort än många hoppas.

Nja, till PS5 så tog de in långt innan, sedan blev det brist och kaos. Till PS5 Pro väntade de väl lite mera på pris etc. Tror det handlar mer om konkret information från Nintendo än lång tid bort. Den butiken som öppnat sin förbokning gör en chansning, och de lär få det jobbigt medan de butiker som väntat kommer kunna köra på som vanligt.

Tror fortfarande på slutet av Maj/början på Juni. Får se om några dagar om man har rätt, ska ha en konsol direkt i vilket fall som helst