Radxa ROCK 4SE vilket OS?
Köpte en billig sådan för ett tag sedan men vart i ett första skede lite missnöjd med supporten i de OS som gick att ladda ner. Är inte super duktig på Linux tyvärr och hankar mig fram lite. Men på "pappret" var det ju en ganska hyffsad SBC tyckte jag (visst otroligt billig... tror jag gav 500 kr). Med Vulkan, OpenGL ES, OpenCL, osv stöd... men (nu minns jag inte exakt dock vad jag testade, men det var två "officiella" Linux distros) och inget syntes enligt mig... Samt det mesta var buggigt generellt...
Köpte den för den var billig, har efter det köpt Pi 4 och Pi 5 (8GB varianten) och tycker stödet är betydligt bättre av det mesta känns på något sätt bättre i allt... trots att Radxa ROCK 4SE borde i alla fall ligga mellan typ en Raspberry PI 3-4 (3.5? i prestanda både grafiskt och CPU mässigt antar jag? men känns som supporten av GPU'n och mjukvaran inte riktigt finns där...
Satt och funderade på vad jag skall göra med den (köpte den ändå i princip dock för priset iofs).
Men Android? där borde det finnas support för både GPU och processor och OpenCL och bästa varianten av OpenGL ES samt OpenCL. Och i "värsta fall" installera Termux för resten av applikationer som inte existerar på Android?
För att utnyttja all hårdvara?
Eller vad är bäst för Rock 4SE här? någon som kör Android på den?
Och nej, vet inte exakt vad jag skall ha den... tänkte ett tag att ha den till någon riktigt slö (men förhoppningen att antingen Vulkan eller OpenCL) AI chatbot på mitt LAN... typ ställa en fråga få något svar efter 10-20 minuter som inte är helt idiotiskt (mestadels matte grejor antar jag)...
En 3GB LLM modell borde den kunna ladda kan man tycka utan att dö?