Anmäl dig till Roborock Challenge!

Efter windows 11 uppdatering så blir texten under ikonerna svarta

Permalänk

Efter windows 11 uppdatering så blir texten under ikonerna svarta

Hej,

Har försökt googla mig till en lösning men hittar inget, förmodligen är jag helt enkelt för dålig. Men varje gång jag försöker uppdatera Windows 11 så blir alltid textrutorna under ikonerna på skrivbordet svarta. Har försökt ändra i settings men inget hjälper. Det enda som hjälp är att backa tillbaka förra versionen.

Just nu är det OS build: 26100.3775 och Windows feature experience pack 1000.26100.66.0.

Så här ser det ut på skrivbordet:

Vore extremt tacksam för hjälp på traven!

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic EVO, Seasonic Focus GX 850 W , Asus ROG Strix Z370-F, Intel i9 9900K, custom vattenkylning med distroplate, Team Group Xtreme ARGB 32 GB (4000 Mhz), Gainward Geforce RTX 3080 Phantom

Permalänk
Medlem

Det finns några förslag på sidan https://www.thewindowsclub.com/change-desktop-font-color-in-w... . Det finns länkar till mer eller mindre olämpliga program på den sidan så ladda inte ner något i onödan.

Ett av deras förslag.
"To change the desktop icon font color in Windows 11, you need to open the Windows Settings panel and go to Accessibility > Contrast themes > Select a Contrast theme > Edit. Then, choose the Text color and select a color as per your needs. Finally, save the theme and apply it."