Samlingstråd - Avbrutna ordrar vid ’prisfel’

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke323:

Ja, tyvärr kom mailet med makulering av ordern på 49" Samsung skärmen. Visst var det för bra att vara sant men med tanke på att det tagit flera dagar började hoppet stiga att de faktiskt skulle leverera ordern trots misstaget.
Fick ett erbjudande att köpa den för 10 794kr istället. En helt annan summa såklart och detta var bara ett spontanköp helt baserat på prislappen. Så hur hade ni andra gjort?

Säg till dem att runda priset till 9990kr åtmsitone och kör på det. Så är det fortfarande bra pris för den 49an med smart tv funktion.

Permalänk
Medlem

en annan polare fick sin G6 QD-OLED 360Hz iaf, han beställde 03:05.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|TRIDENT Z NEO RGB 64GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

Jag beställde rätt tidigt, strax efter fem någonting. Men jag tror det inte spelar någon roll i detta fall då de angav felaktigt pris som anledning.

Jag tror jag hoppar deras andra erbjudande för denna gång, lite för mycket pengar för något som jag egentligen inte behöver.
Lite trist ändå nu när jag nästan hade börjat känna smaken av den.

Permalänk
Medlem

Nån fler än jag som fick återbetalning för Google Titan USB nycklar?

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Yes, jag fick återbetalning men beställningen står fortfarande som bekräftad.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

samma här. Det händer ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Skrivet av tomle:

Skrivet av slipbit:

Google nyckeln är ändrad till rätt pris också. 400kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Google nyckeln är ändrad till rätt pris också. 400kr.

Vi får se om det blir någon leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Inget epost om nån cancellering, och inget i google-shopen om att min beställning skulle vara cancellerad.
Får se, en vecka till leverans.

Hur som, det är ju inte så att jag har tänkt att köpa sådana till ordinarie pris, det blir ju Yubikey isåfall.
Så, their loss, så att säga.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrTLU:

Inget epost om nån cancellering, och inget i google-shopen om att min beställning skulle vara cancellerad.

Hur som, det är ju inte så att jag har tänkt att köpa sådana till ordinarie pris, det blir ju Yubikey isåfall.

När man lägger en order brukar det göras en reservation av summan på det kort man angett i väntan på att köpet slutförs, men om butiken inte skickar in något avslut inom ett visst antal dagar tar din bank bort reservationen. Vanligt t ex om varan är restad eller osäker leveranstid. Om/när varan bekräftats att den finns i lager och ska skickas kommer butiken göra ett nytt försök att dra pengar.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Ordrarna verkar annuleras just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Skrivet av slipbit:

Skrivet av mrTLU:

Skrivet av Aphex:

När man lägger en order brukar det göras en reservation av summan på det kort man angett i väntan på att köpet slutförs, men om butiken inte skickar in något avslut inom ett visst antal dagar tar din bank bort reservationen. Vanligt t ex om varan är restad eller osäker leveranstid. Om/när varan bekräftats att den finns i lager och ska skickas kommer butiken göra ett nytt försök att dra pengar.

Nu kom mailet.

Citat:

Tyvärr var priset fel för en vara i din beställning, så den har annullerats. Du bör redan ha fått ett e-postmeddelande om annullering och debiteras inte.

Vi ber om ursäkt för detta. Priserna har nu korrigerats i Google Store om du vill göra en ny beställning.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Nu kom mailet.

Fick också två mail nu.

Permalänk
Medlem

Samma här mina Google titan var också canceled pga fel pris. Fick mail och återbetalning.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Japp, fick också mailet nu, annulerat och återbetalat. Har dom inte haft samma felaktiga pris tidigare?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Japp, fick också mailet nu, annulerat och återbetalat. Har dom inte haft samma felaktiga pris tidigare?

Det har varit felpris jättelänge ja

Permalänk
Medlem

Jag beställde två gånger. Båda avbrutna men jag har blivit återbetalad en av beställningarna. Det andra kanske blir återbetalad senare...

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

Tråden om 9070 XT för 5390:- hos Komplett (utbruten ur fynddiskussionstråden)

Felskrivning kanske?

Komplett har ett PowerColor Red Devil AMD Radeon RX 9070 XT nedsatt med 44% till 5390 kr

https://www.komplett.se/product/1321422/datorutrustning/dator...

Jag la en beställning men har inte fått någon bekräftelse. Köpet gick igenom iallafall.

9700 > 9070
Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Felskrivning kanske?

Komplett har ett PowerColor Red Devil AMD Radeon RX 9070 XT nedsatt med 44% till 5390 kr

Jag la en beställning men har inte fått någon bekräftelse. Köpet gick igenom iallafall.

Samma här, ingen bekräftelse, håller tummarna ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mans51:

Samma här, ingen bekräftelse, håller tummarna ..

Den finns även med här:

https://www.komplett.se/kampanj/gamer-pc-erbjudanden?tag=komp...

Troligen har de bara skrivit fel på % men hoppas man får ett ändå. Bra PR för komplett isåfall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Felskrivning kanske?

Måste vara en felskrivning...
Jag brukar inte hugga på sånt här eftersom jag har full förståelse för att Komplett högst sannolikt kommer backa ur detta, men var för bra deal för att inte lägga en beställning och leva med att man antagligen behöver böka med avbrutet köp och returnerade pengar osv.
(har inte heller fått någon mejlbekräftelse vilket antagligen är ett dåligt tecken)

I vilket fall, tack för tipset (är ju antagligen årets deal om köpet går genom!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Så står det i deras sidan
Observera att det är hög efterfrågan och osäker leverans efter lanseringen. Vid beställning får du en orderbekräftelse och vi levererar löpande allt eftersom vi tar emot leveranser, men vi vill påpeka att vi inte kan garantera leverans eller leveranstid.

Med andra ord de garanterar inte att man får kortet med det priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag brukar inte hugga på sånt här eftersom jag har full förståelse för att Komplett högst sannolikt kommer backa ur detta, men var för bra deal för att inte lägga en beställning och leva med att man antagligen behöver böka med avbrutet köp och returnerade pengar osv.
(har inte heller fått någon mejlbekräftelse vilket antagligen är ett dåligt tecken)

I vilket fall, tack för tipset (är ju antagligen årets deal om köpet går genom!)

Tror också på felskrivning men chansar man inte så vinner man aldrig.
Sällan man behövt böka med avbrytet köp och att få pengarna tillbaka nu för tiden, alltid skett på automatik med ett par dagars fördröjning.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 9070 XT | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung G60SD
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Dom kommer säkert avboka, har också chansat.

Permalänk
Skrivet av srgb:

Felskrivning kanske?

Även jag la en order. Köpet verkade gå igenom. Ser dock inget på sidan mina beställningar. Är osäker på om den har gått igenom. Håller dock tummar och tår på att de uppdaterar min sida med kollinummer.

*edit*

Ser köpet på Walley

"Ditt köp förbereds för leverans
Vi meddelar dig om din betalning så fort vi får leveransbesked från butiken."

*end*

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky_MediuM:

Även jag la en order. Köpet verkade gå igenom. Ser dock inget på sidan mina beställningar. Är osäker på om den har gått igenom. Håller dock tummar och tår på att de uppdaterar min sida med kollinummer.

La en order men fick ingen beställningsbekräftelse eller ser inget på mina ordrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

La en order men fick ingen beställningsbekräftelse eller ser inget på mina ordrar.

Beställde ett strax efter 24:00 i natt, tog det på faktura där står det att det att "inväntar leverans".

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Felskrivning kanske?

Grabben beställde 3st och det verkar vara skickat nu

Permalänk
Medlem

Även jag har beställt 2st 9070XT, jag swishade och som för många andra så syns inget bland mina beställningar.

Permalänk
Medlem

Beställde också men ser inte så ljust ut