Max blir till HBO Max – igen

Permalänk
Medlem
Citat:

HBO, varumärket som representerar den högsta kvaliteten i media

Jag tror bestämt att det blev fel tempus där.

Permalänk
Medlem

Detta har varit på gång. De bytte nyligen färgerna på loggan så att den ser ut som HBO-loggan, fast med texten max istället.

Skrivet av Sarato:

Är det här något sätt för de att tvätta pengar? Varför skulle man annars göra såna här konstiga beslut?

David Zaslav (också känd som Seriemördaren) som är vd för skräpet idag kom från Discovery. Han är den som är ansvarig för att Discovery är så skit som det är idag (det var mest dokumentärer och utbildning förr) och tror till 100% på att det är reality som är lösning på deras finansiella problem - billigt skräp i volym. Han trodde att HBO var ett namn som skrämde bort hans favoritpublik eftersom han trodde att de associerade det med prestige-TV. Han hade fel - HBO associeras idag mest med Game of Thrones, och Game of Thrones såg alltid till att ha tillräckligt med stora blodiga slag för att den stora publiken skulle titta. Det skrämmer inte bort någon utom möjligen folk som inte gillar naket. Uppenbarligen har Zaslav insett detta nu och backat.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Inte ens HBO vill associera sig med skurhinksmilkshake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InteIdiot:

Jag tror bestämt att det blev fel tempus där.

Det är dock en intressant fråga vilken streaming-tjänst som står för kvalitet idag. Det är ju inte Netflix i alla fall. Disney?

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Det är dock en intressant fråga vilken streaming-tjänst som står för kvalitet idag. Det är ju inte Netflix i alla fall. Disney?

Finns det ens någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Apple TV+? I alla fall enligt https://www.wired.com/story/apple-tv-plus-is-the-new-hbo-max/

Permalänk
Medlem

Gillar AppleTV+ mycket själv, men jag tror inte att de är så väldigt stora att alla känner till dem.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Vilken streamingtjänst har bäst bild och ljudkvalité om man strömmar via PC/HTPC?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av maweric:

Vilken streamingtjänst har bäst bild och ljudkvalité om man strömmar via PC/HTPC?

Ingen ger bäst kvalitet via dator för de är för låsta med DRMsystem som begränsar kvaliten till klart sämre än den man får via app i mediaspelaren.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Avgörande faktorn om de fortsätter behålla mig som kund är om livstidrabatten blir kvar eller ej, om den försvinner så säger jag upp direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karstmannen:

HBO är väl ett varumärke man förknippar med kvalitet. Max förknippar man med …Max?

Smutsiga burgare?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Möjligtvis Apple TV+? De håller väl en ok nivå ändå? De andra har toppar men väldigt djupa dalar.

Edit: såg att andra visst svarat samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Max är en hamburgerrestaurang så det var rätt beslut

Nä, max är en pannbiffsrestarurang.

Permalänk
Medlem

Kanske kommer några serier tillbaka som försvann när HBO blev MAX.
Westworld skulle de kunna slänga tillbaka, ser gärna om den igen även om serien inte fick något slut när säsong 5 lades ner..

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Sysop:

Finns det ens någon?

MUBI!
Kvalitativ film. Kanske inte lika stort utbud som många andra men de respekterar hantverket och tillhandahåller kvalitativ film.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Karstmannen:

HBO är väl ett varumärke man förknippar med kvalitet. Max förknippar man med …Max?

Max förknippar man med hamburgare.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

MUBI!
Kvalitativ film. Kanske inte lika stort utbud som många andra men de respekterar hantverket och tillhandahåller kvalitativ film.

Okej, aldrig hört talas om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ingen ger bäst kvalitet via dator för de är för låsta med DRMsystem som begränsar kvaliten till klart sämre än den man får via app i mediaspelaren.

Något sätt att kringgå detta? Använda emulator för Android?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Bra man vill inte ascosieras med äckliga pannbiffar

Visa signatur

7900xtx och 7800x3d är min setup. Så nu vet ni det om jag kritiserar AMD ibland.

Permalänk
Medlem

Dom borde ha bytt till MAX Donalds för extra förvirring.

Permalänk
Medlem

Undrar hur det rent lagligt är att säga ni får livstidsrabbat på "Sweclockers Marknad", för att bara byta namn till "Swecklockers Market" och därmed göra så livstidsrabbaten tas bort/ändras, och sen döpa tillbaka till "Swecklockers Marknad". Spontant känns det inte riktigt rätt, har inte läst det finstilta men känns som reklam som syftar till "livstids" borde vara mer än 3-4 år för något som fortfarande lever.

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem

HBO Max är ett bättre namn så inga problem där, hoppas bara att de har listat ut hur man gör det utan att byta ut apparna. Det var jobb för mig att åka runt till mina äldre släktingar och avinstallera, installera, och logga in på den nya. Jag såg minsann aldrig någon kompensation för det, förutom kaffe och bulle vilket jag hade fått oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Skrivet av High1ander:

Undrar hur det rent lagligt är att säga ni får livstidsrabbat på "Sweclockers Marknad", för att bara byta namn till "Swecklockers Market" och därmed göra så livstidsrabbaten tas bort/ändras, och sen döpa tillbaka till "Swecklockers Marknad". Spontant känns det inte riktigt rätt, har inte läst det finstilta men känns som reklam som syftar till "livstids" borde vara mer än 3-4 år för något som fortfarande lever.

Disney? Knappast deras hela moderna innehåll känns som brodude stories för högerkonservativa I trailerparks. Varenda serie tangerar maskulin makt och homoerotik ut i fingerspetsarna, allt med en tunn slöja av att vara "riktiga, manliga hårda män" i alla rum. Utom she-hulk då, som bejakar feminism med tvångsmässig twerking 😂

Nej vänner, gällande kvalité är nog Netflix ändå på topp. Problemet är bara att de har långt *mest innehåll * och att det som är bra drunknar bland annan smörja. Finfina dokumentärer, koreanska serier vars kvalité gör att man skäms över vad Hollywood producerar osv. Kvalité finns, men också valfrihet. Du kanske bara råkar välja... Sådant som är lite enkelt. Utmana dig själv nästa gång, se en serie där du inte kan kolla mobilen 50% av tiden

Permalänk
Medlem

Vad i helvete håller de på med egentligen? 🤦‍♂️

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Får någon slags udda konspirationsteori när jag läser "Today, we are bringing back HBO, the brand that represents the highest quality in media, to further accelerate that growth in the years ahead".

De tog in en massa(enligt mig) skit från Discovery när de bytte namn till Max. Så jag och många jag känner tycker Max är en dålig tjänst numera. Genom att lägga till HBO igen vill de visa att HBO finns kvar och försöka locka tillbaka de som hoppat av. Om de nu bara kunde lägga till lite kvalitesmedia också...

Ja precis. För att de ska kunna tvätta smutset från sin "brand" så måste de bli som gamla HBO igen, där de kör egenproducerad kvalité där de tar lite risker för att inte vara så mainstream - och naturligtvis skippa alla realityshows och annat skräp.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karstmannen:

ICA...MAX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Namnet Max höll i sig i knappt ett år i Sverige.

Läs hela artikeln här

Försvinner rabatten går jag ner till att abonnera på dem ett kvartal om året, max...

Permalänk
Skrivet av Karstmannen:

Problemet är numera att (HBO)Max har mer gemensamt med Temu och Shein gällande kvalitet när majoriteten av serier är Wahlgrens värld och andra totalt värdelöst hjärndöda serier som Warners vd tryckt in på bekostnad av kvalitet.
För varje The last of us så går det 50 jävla reality serier... Så HBO är faktiskt nästa streaming tjänst som ska avslutas tills dom erbjuder något vettigt igen.

Permalänk
Medlem

Alltså, jag tror bara de insett att namnbytet mm. var en värdelös idé och de helt enkelt vill byta tillbaka. Jag tror inte detta har att göra med att försöka få bort livstidsabonnemang. För bara någon månad sen fick man ju göra om sitt abonnemang och flytta det till deras egen betalningslösning mm. om man ville ha det kvar så jag har svårt att se att de skulle dumpa det nu.

Ett halva-priset abonnemang (som man aldrig säger upp pga. FOMO) som betalas direkt till HBO/MAX måste ändå vara ganska mycket värt kontra de som betalar fullpris via ex. Apple (då Apple tar typ 30% "skatt") och säger upp när man kollat färdigt just den serien man ville se.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Skrivet av bananböj:

Störst sannolikt att kringgå livstidsrabbaten

Skrivet av infelix:

Bryr mig inte så jättemycket om vad dom vill kalla tjänsten för, hoppas 50% rabatten blir kvar bara och det tror jag den kommer. Dom har haft bra tillfällen att ta bort den innan och inte gjort. Here’s hoping.

Skrivet av RekiN:

Slopar de livstidsrabatten tappar de mig omedelbart.

Skrivet av smd:

Dags att gå tillbaka till det rätta namnet igen då.. Väntar man med spänning på prishöjningar och försök att slingra sig ur livstidsrabatten.

Många som är oroliga för det visst. Jag har också "livstidsrabatten", men handen på hjärtat tror jag snarare det är en bättre deal för dem än mig. Visst, det kostar mindre per månad, men jag använder knappt hbo. Hade aldrig haft kvar den om det inte vore för rabatten, så det är praktiskt taget gratis pengar för dem.

Ville de faktiskt "bli av med" rabbatörer så är det väl lätt(de har ju i princip redan gjort en variant av detta*); starta en "ny" tjänst HBO plus premium räkmacka, flytta över allt innehåll dit och gör reklam för att max får "uppdaterat" innehåll: nu kan du även kolla på** Robinson eller "naken och bonde", sen är det bara att glida.... Vems livstid är det som gällde, tjänstens eller kundens? Tyvärr måste vi lägga ner max pga att vi "moderniserar kundupplevelsen", men goda nyheter! Du kan fortsätta att titta på "naken och bonde" på HBO räkmacka, just nu 49:-/mån***.

*Skillnaden är dock att nu är det ditt val, om du vill "unna dig". Detta är egentligen mer ondskefullt, då det i praktiken blir ett sätt att krama mer pengar ur de som faktiskt vill ha HBO, samtidigt som de fortfarande kan lura kvar dem som bara har det pga rabatt.
**Pga modernisering och strömlinjeformning av tittarupplevelsen kommer vissa titlar inte längre vara tillgängliga i din region.
***Efter årsskiftet gäller dubbel bolåneränta och alla ev vinster går till Tengil, vår befriare.

förtydligande om tittarupplevelsen