Max blir till HBO Max – igen

Permalänk
Melding Plague

Max blir till HBO Max – igen

Namnet Max höll i sig i knappt ett år i Sverige.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Max var ett värdelöst namn. Ingen jag känner kallade det för endast Max, det var antingen HBO eller HBO Max.

Permalänk
Medlem

Är det här något sätt för de att tvätta pengar? Varför skulle man annars göra såna här konstiga beslut?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Är det här något sätt för de att tvätta pengar? Varför skulle man annars göra såna här konstiga beslut?

Eller bli av med livstidsabonnemangen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Eller bli av med livstidsabonnemangen?

Det kunde de redan ha gjort när de bytte till Max i så fall.
Men skulle inte heller förvåna mig om det var anledningen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

HBO är väl ett varumärke man förknippar med kvalitet. Max förknippar man med …Max?

Permalänk
Medlem

"Vad namnbytet innebär för innehållet, och framförallt priserna på abonnemangen är för närvarande oklart"
Det blir ju självklart dyrare igen nu när en del av innehållet försvinner 😂

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem

För de som hade Discovery+ via TV-operatör så var det precis nu i april den stängdes och dessa flyttades till Max

Permalänk
Medlem

Får någon slags udda konspirationsteori när jag läser "Today, we are bringing back HBO, the brand that represents the highest quality in media, to further accelerate that growth in the years ahead".

De tog in en massa(enligt mig) skit från Discovery när de bytte namn till Max. Så jag och många jag känner tycker Max är en dålig tjänst numera. Genom att lägga till HBO igen vill de visa att HBO finns kvar och försöka locka tillbaka de som hoppat av. Om de nu bara kunde lägga till lite kvalitesmedia också...

Permalänk

Störst sannolikt att kringgå livstidsrabbaten

Permalänk
Rekordmedlem

Konsekvensen av en massa klagomål från kunder som inte kunde beställa hamburgare online eller blev de stämda för varumärkesintrång ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte så jättemycket om vad dom vill kalla tjänsten för, hoppas 50% rabatten blir kvar bara och det tror jag den kommer. Dom har haft bra tillfällen att ta bort den innan och inte gjort. Here’s hoping.

Permalänk
Medlem

Vi kommer sakna dig Edin!

Permalänk
Medlem

Men all rabatt som Foodora visar på typ all reklam på Youtube, bör jag då ej välja Max som leverantör för min mat?

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Beslutsångest delux.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Beslutsångest troligtvis men så får de också gratis reklam varje gång de gör en ändring.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Slopar de livstidsrabatten tappar de mig omedelbart.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem

Dags att gå tillbaka till det rätta namnet igen då.. Väntar man med spänning på prishöjningar och försök att slingra sig ur livstidsrabatten.

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Dominator Platinum RGB 6400cl36
GPU: RTX 4090 Suprim X Main Display: MSI Optix MAG281URF
SSD: Samsung 980 Pro & 990 Pro 1TB, WD SN850X 2TB, Kingston KC3000 4TB
Cooler: h150i Elite LCD PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Peripherals: Logitech G915, Superlight 2 DEX, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Medlem

Bara de löser kvalitén på vissa enheter så bryr jag inte mig om vad det heter. Den är fast på 480p på paddan vad man än gör.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Det var aldrig något bra namn.

På Wikipedia finns ett halvt dussin andra kanaler som heter (eller har hetat) Max.
När jag hör "Max" så tänker jag på porrfilmsdistributören som fanns på 90-talet. (jag var tonåring då)

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Slopar de livstidsrabatten tappar de mig omedelbart.

Ärsh, bara prenumerera någon månad här o där, priset blir då samma eller lägre 😀👍💪

Permalänk
Medlem

Jisses, snacka om ambivalens…

Permalänk
Medlem

Vem betalar för namnbytet? Vi

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Väl spenderade miljoner antar jag som dom spenderade med allt som hade med namnbytet till max å göra 😂😋👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas på att de tar bort det mesta av Discovery och sporten, dvs som det var förut och sänker priset igen...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

"Ny tjänst - Nya priser"

Skulle inte alls förvåna mig, men slopar de min Premium för halva priset sägs det upp.
Nu står det i alla fall enbart att man har Premium-abonnemang för 84.50:- och inget "extra" alternativ man hade hos HBO Max.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Max är en hamburgerrestaurang så det var rätt beslut

Permalänk
Medlem

Var det någon som för 2-3 år sen drev internt att det skulle vara mycket mer hippt med namnet "Max", men nu har de kommit på att all deras brand recognition är kopplat till "HBO"?

Permalänk
Medlem

Jag blev plötsligt betydligt mer sugen på att äta hamburgare än på att se på HBO.

Visa signatur

Dator: Ja
Telefon: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Det var aldrig något bra namn.

Citat:

“This evolution has also been influenced by changing consumer needs,” JB Perrette, President and CEO of Streaming said. “No consumer today is saying they want more content, but most consumers are saying they want better content.” While the release stopped short of admitting the Max rebrand in 2023 had been a mistake, it called it “a testament to WBD’s willingness to keep boldly iterating its strategy and approach – leaning heavily on consumer data and insights. (Translation: Consumers never fully embraced the Max handle.)

https://deadline.com/2025/05/hbo-max-is-back-iwbd-rebranding-...