Nytt videocapture fönster har tagit över chrome

Permalänk

Nytt videocapture fönster har tagit över chrome

Tillåt mig tvivla på att den här jäveln som från och med idag dyker upp så fort den ser en webbvideo

tillhör Google chrome PC version för Windows 7 109.0.5414.120 (Officiell version) (64 bitar)
som inte ens har en capture funktion??

Hur blir jag av med skiten? då det enda råd internet ger är att de ska gå att stänga av genom ovanstående inställning som inte finns

Permalänk

Ni har aldrig varit med om nått liknande? då får jag ta och skriva på chromes officiella forum på engelska istället

Permalänk
Medlem

Skicka in rutan i valfri ai. ( Jag gör det åt dig)

**Lösning på problemet med oönskat videocapture-fönster i Chrome:**

1. **Kontrollera tillägg (extensions):**
- Öppna Chrome och gå till `chrome://extensions`.
- Inaktivera eller ta bort misstänkta tillägg, särskilt de relaterade till skärminspelning eller videofångst.

2. **Återställ Chrome-inställningar:**
- Gå till `chrome://settings/reset`.
- Välj "Återställ inställningar till ursprungliga standardinställningar" för att inaktivera experimentella funktioner eller felaktiga konfigurationer.

3. **Granska Chrome-flaggor (experimentella funktioner):**
- Öppna `chrome://flags` i adressfältet.
- Sök efter flaggor relaterade till "screen capture", "media recording", eller "Global Media Controls".
- Inaktivera dessa genom att välja "Disabled" och starta om Chrome.

4. **Kontrollera tillgänglighetsinställningar:**
- Gå till `chrome://settings/accessibility`.
- Inaktivera funktioner som "Textmarkering" eller andra tillagda verktyg som kan vara kopplade till videofångst.

5. **Sök efter bakgrundsprogram:**
- Kontrollera om tredjepartsprogram (t.ex. OBS, Xbox Game Bar) körs i bakgrunden och stäng av dem. Dessa kan trigga overlay-fönster vid videouppspelning.

6. **Rensa webbplatsbehörigheter:**
- Gå till `chrome://settings/content/camera` och `chrome://settings/content/microphone`.
- Se till att ingen webbplats har behörighet att använda skärminspelning utan ditt medgivande.

7. **Uppdatera Chrome:**
- Gå till `chrome://settings/help` för att se om en ny version finns. En uppdatering kan lösa buggar relaterade till detta problem.

Om problemet kvarstår efter dessa steg, överväg att avinstallera och installera om Chrome eller kontakta Googles support för vidare hjälp.