PSU kontakten har hoppat bort
Jag råkade ut för en hemskhet i dagarna precis som rubriken antyder. jag införskaffade mig ett MSI GeForce RTX 4080 Gaming X Trio för ca 2 och ett halvt år sedan och jag har bytt lite datordelar till och från sedan dess så jag har haft en anledning till att plocka bort grafikkortet då och då.
Men efter att jag satte in en ny CPU-kylare i datorn och skulle avsluta med att koppla in grafikkortet så hoppade PSU kontakten bort från grafikkortet och jag misstänker att jag behöver löda dit den igen, men om jag skulle misslyckas så går den säkert inte igenom garantin. Vilket leder mig till mitt näst största problem.
Jag är nästan 100% säker att jag köpte mitt grafikkort på Proshop, men hur mycket jag än letar i min e-mail så kan jag inte hitta en orderbekräftelse av något slag. Jag vet exakt när jag la beställningen, så det var inte svårt att söka manuellt i min e-mail kring det datumet.
Men hur mycket jag än letar så kan jag inte hitta det. Och intressant nog (på ett dåligt sätt) så kan jag inte hitta att jag lagt en beställning på Proshop på mitt konto. Ändå har jag beställningar som sträcker sig längre bak än när jag köpte grafikkortet.
Då tänker jag: "Så om jag nu har gjort en snabbeställning på Proshop utan att vara inloggad på kontot så måste jag väl ändå ha skrivit dit någon form av e-mail eller telefonnummer för att få en bekräftelse om att varan har anlänt.".
Jag har ett serienummer och det är allt. Min produkt är registrerad på MSI. Jag har även försökt ta kontakt med MSI om ärendet men dom är inte så duktiga på att svara.
PSU kontakt + grafikkort
PSU kontakt + grafikkort 2
PSU kontakt + grafikkort 3