Samlingstråd - Avbrutna ordrar vid ’prisfel’

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Jag mindes precis att jag något år sedan beställde en Komplett-PC, och på tillval för grafikkortet kunde man istället välja en helt annat 15-18kkr Komplett-PC gratis 😂 Men sen på orderkonfirmation man fick någon dag senare var ett billigt grafikkort valt istället och där var ju felet uppenbart och jag tror inte det fanns någon chans för mig att få.

I det här fallet så kanske Komplett förlorar någon tusing per kort de sålde, men det är ju inget mycket och det kan ses som PR-kampanj (om nu inte Amd subventionerade korten för att se efterfrågan på lägre prispunkt, vem vet). Tror absolut man kan pusha på som folk säger, även om Komplett skulle skriva "teknisk fel".

Har aldrig sett en gpu med så hög rabatt någonsin,speciellt under msrp utan sänkt msrp. Framförallt aldrig inom 3 månader sen release

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Jag tror knappast det kan ses som någon vettig pr-kampanj från kompletts sida att sälja massa kort med förlust.
Speciellt med tanke på att komplett kämpar med låga marginaler.

Det genererar inte någon merförsäljning och det når ut till ett begränsat antal personer, där alla ändå känner till komplett sedan innan, och som gör noga prisjämförelser innan de väljer butik nästa gång
Visst ger det goodwill om de går igenom med beställningarna.

Enda chansen tror jag i så fall vore om komplett fastställer att de troligen är förpliktigade enligt KKL.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Har aldrig sett en gpu med så hög rabatt någonsin,speciellt under msrp utan sänkt msrp. Framförallt aldrig inom 3 månader sen release

Nej absolut inte inom 3 månader, men jo efter något år när de nya kommer in (speciellt på produkter med överpris, high end modeller), och andra komponenter som eg. Intels Cpu nu är inte heller ovanligt. Dessutom har ju Komplett flera "kampanjer" (som alltid) aktivt där de lovar stora prissäkningar.

Är detta en normal prissänking? Nej, definitivt inte.
Var den felrabatterad? Kanske, troligen.
Kan de annulera order pga. uppenbart fel? Blir svårt tror jag. Som diskuteras tidigare i tråden ska man inte behöva vara helt insatt/expert på området.

Skrivet av glemmy:

Jag tror knappast det kan ses som någon vettig pr-kampanj från kompletts sida att sälja massa kort med förlust.
Speciellt med tanke på att komplett kämpar med låga marginaler.

Det genererar inte någon merförsäljning och det når ut till ett begränsat antal personer, där alla ändå känner till komplett sedan innan, och som gör noga prisjämförelser innan de väljer butik nästa gång
Visst ger det goodwill om de går igenom med beställningarna.

Enda chansen tror jag i så fall vore om komplett fastställer att de troligen är förpliktigade enligt KKL.

Inet spenderar flera hundratusen med sina live-streams och julkalendrar. I det här fallet har förmodligen tusentals extra användera besökt Kompletts hemsida pga. denna tråd. Kan absolut generera merförsäljning, nästintill garanterat gjort, annars hade de inte annonserat mycket på Sweclockers. Som vi kan se blev det minst 2 andra av deras mediokerrabatterade produkter och tillsatta i dagens fynd med flera tummar upp också.

Sen om de faktiskt skickar ut korten utan trubbel kommer onekligen fler besöka hemsidan i framtiden också. Sen om det var vettigt eller värt säger jag inget om.

Permalänk
Medlem

Det behöver faktiskt inte vara prisfel.
Komplett har bra rabatter på mycket just nu

Nu tog komplett kreditupplysning

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

Det behöver faktiskt inte vara prisfel.
Komplett har bra rabatter på mycket just nu

Fick också meddelande i kivra 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

Skrivet av g0pp3:

Fick också meddelande i kivra 😃

Info kring kreditupplysning kommer alltid vardagen efter.

Permalänk
Medlem

Testade kompletts chatt för att få någon uppdatering, fick detta till svar

"Ser att vi inte har någon status för varan just nu, jag ska undersöka detta med vår produktavdelning så återkommer vi sedan på mail"

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippisfarfar:

"Ser att vi inte har någon status för varan just nu, jag ska undersöka detta med vår produktavdelning så återkommer vi sedan på mail"

Du har inte läst kommentarerna sedan du postade sist va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippisfarfar:

Hahaha du är en rolig filur 😂😂😂

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Han kanske inte vill att nån ska få kortet.

Permalänk
Medlem

Någon på Swec marknadsplats verkar sälja 9070 XT, verkar ha gått igenom för vissa. Låter positivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippisfarfar:

Snacka om att verkligen vilja förstöra för både sig själv och andra. Varför kontaktar du kundtjänst både under helg och sedan igen snabbt på måndagen när dom ändå inte skulle ha hunnit skicka något?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Han kanske inte vill att nån ska få kortet.

Infiltratör från Komplett!

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippisfarfar:

Nu får du chilla på dillen! Sitt tyst och vänta in vad de gör istället för att hetsa.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Någon på Swec marknadsplats verkar sälja 9070 XT, verkar ha gått igenom för vissa. Låter positivt.

Synd bara att det var en scalper då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Det var som fan, undrar när den personen la en beställning.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Synd bara att det var en scalper då..

Haha japp, men de är ju fantastiska nyheter tycker jag. Får en så kommer resten också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippisfarfar:

Skrivet av acandell:

Du har inte läst kommentarerna sedan du postade sist va?

Detta är varför vi behöver "kamratuppfostran"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Detta är varför vi behöver "kamratuppfostran"

haha eller hur. 😂

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Förstår verkligen inte. Ska du strikt scalpa och tjäna pengar på detta, sälj kortet UTANFÖR SweC i sådant fall @modular.
Bedrövligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippisfarfar:

Tror inte ens pippisfarfar var så här otålig.......

Permalänk
Viking
Skrivet av edson:

Förstår verkligen inte. Ska du strikt scalpa och tjäna pengar detta, sälj kortet UTANFÖR SweC i sådant fall @modular.
Bedrövligt!

Han köpte dessutom två stycken. Trots att det stod max 1 per kund.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Då verkar det som att orders med fler än 1 i korgen har gått igenom?

Permalänk
Medlem

Tror vi verkligen på honom då? att det faktiskt är skickat?

Permalänk
Medlem

Kan man hämta i butik någonstans på Komplett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippisfarfar:

“Some men aren't looking for anything logical, like money. They can't be bought, bullied, reasoned, or negotiated with. Some men just want to watch the world burn.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Hur vet du att han beställde mer än en?

Permalänk
Viking
Skrivet av Kanadagoose:

Hur vet du att han beställde mer än en?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cido:

“Some men aren't looking for anything logical, like money. They can't be bought, bullied, reasoned, or negotiated with. Some men just want to watch the world burn.”

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk

Det äcklar mig när jag ser folk som köper och sen vill scalpa korten. Inte ens ett utan flera kort. Tänker typ på de som vill köpa ett nytt grafik kort och bli av med det gamla som de hade sedan 2014