Nya Galaxy Fold 7 är företagets tunnaste hittills

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Kan ju tycka att man borde satt tekniken efter 7 generationer…

Vad gör du med telefonen?
Jag förbeställde min Fold 4, har inte haft några problem alls med den och är en aktiv användare.
Den följer med ut garaget och ut på grävningsarbeten osv, så den lever inget lugnt liv i mjukisbyxorna hos en soffpotatis.
Skärmskydd och skal är kanske något man får räkna med, men det tycker jag gäller även vanliga telefoner. Trist med skärmbyte för att man är för snål för ett skal.

Förbeställde Fold 7, men det är mest för att det är dags för något nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EndLessMind:

Vad gör du med telefonen?
Jag förbeställde min Fold 4, har inte haft några problem alls med den och är en aktiv användare.
Den följer med ut garaget och ut på grävningsarbeten osv, så den lever inget lugnt liv i mjukisbyxorna hos en soffpotatis.
Skärmskydd och skal är kanske något man får räkna med, men det tycker jag gäller även vanliga telefoner. Trist med skärmbyte för att man är för snål för ett skal.

Förbeställde Fold 7, men det är mest för att det är dags för något nytt.

Min Fold 3 höll i 2 år sen gick gångjärnet sönder och punkterade skärmen i mitten. Har en s24 idag men saknar min fold varje dag hehe

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair iCUE Titan 280 RX || GPU: 5080 TUF OC
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Själv tycker jag det är synd att de gick på S25 istället för något äldre som inte kräver en så groteskt stor kamerabump, alla telefoner behöver inte ha alla features och i Foldens fall är det väl att man lätt kan bära med sig en surfplatta som är hela USP:en. Proffsfotografer väljer nog oavsett en annan telefon eller en riktig kamera.

Välkommet för min del, har kört Fold sedan de blev brukliga dvs Fold 2. Har för närvarande Fold 5 (Samma sensor som Fold 6) där jag har stört mig enormt på kameran som tydligt är tre snäpp sämre än aktuella flaggskepp. Köpte en iPhone 16 Pro Max pga just det missnöjet, man vill ju ha semesterbilder som är brukliga. Dock saknade jag den större skärmen, varför den bara samlat damm i ett halvår samtidigt som Fold 5 ligger kvar i fickan och en nyinköpt Sony A7R får hänga med på semestrarna. I sig rätt trevligt då det återuppväckt fotografiintresset som lagts på hyllan, men det vore kul att ha ett bättre alternativ för spontan fotografi.

Att kameran i Fold 7 har fått en rejäl uppgradering får mig att överväga uppgradering långt tidigare än tänkt. Och jag är inte ensam, har kollegor som har Fold 5 som är minst lika irriterade över steget ned det inneburit. Men ja... man fastnar för skärmen och grämer sig istället för kamerorna, i stort sett saknas beprövade alternativ från andra aktörer. Vill minnas att det var MKBHD fick en linje över skärmen efter en veckas test av OnePlus.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem

Tänkte byta ut min s25 ultra, men så litet batteri får mig och skippa. Kanske om den laddas snabbt men den har halva laddningshastigheten också

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)