Någon som handlat på se.computer-world.pro?

Permalänk
Medlem

Någon som handlat på se.computer-world.pro?

Jag behöver ett nytt nätaggregat till en Compaq Deskpro, och det verkar gå att köpa en på se.computer-world.pro, men jag har ingen aning om den är legitim eller någon scam butik?

Såvitt jag kan se, så är det en kinsesik dropshipping butik, men det verkar finnas delade meningar om deras verksamhet på nätet

Någon här som har erfarenhet av att handla från dem?

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Problemet med sidor av den typen är att de ofta faktiskt levererar några varor för att få omdömen och en legitim front, innan de en dag fortsätter ta ordrar men slutar skicka prylar och sedan går under jorden.
Och vad gör du dagen du behöver göra en RMA?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Alexraptor:

Jag behöver ett nytt nätaggregat till en Compaq Deskpro, och det verkar gå att köpa en på se.computer-world.pro, men jag har ingen aning om den är legitim eller någon scam butik?

Såvitt jag kan se, så är det en kinsesik dropshipping butik, men det verkar finnas delade meningar om deras verksamhet på nätet

Någon här som har erfarenhet av att handla från dem?

Köp från en vettigare affär som inte är no-name front?
Detta känns som en supertypisk X-Y fråga - https://xyproblem.info/

Den riktiga frågan måste väl ändå var:
Vart kan jag köpa ett nätagg till min dator Compaq Deskpro XXXNNNN####?

Komplettera med datormodell och gärna modell på det nätagg du har. Ett par bilder gör underverk.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Köp från en vettigare affär som inte är no-name front?
Detta känns som en supertypisk X-Y fråga - https://xyproblem.info/

Den riktiga frågan måste väl ändå var:
Vart kan jag köpa ett nätagg till min dator Compaq Deskpro XXXNNNN####?

Komplettera med datormodell och gärna modell på det nätagg du har. Ett par bilder gör underverk.

Ibland är en cigarr bara en cigarr.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Köpte ett server PSU och det kom fram utan problem.
Skickades från Tyskland.

Permalänk

Beställde ett nätagg till min gamla Power Mac G4 MDD, tog exakt en månad från beställning till leverans, men det funkade klockrent.

Permalänk
Medlem

Det är en Hongkong baserad butik som har 20-år på nacken. Med väldigt bra poäng på Trust Pilot.
https://www.trustpilot.com/review/computer-world.pro

Avgörandet är mer likt, om man vågar handla på Aliexpress och Amazon, vilka har bottenpoäng på Trust Pilot. så...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!