Nya dyra leksaker!
Hej på er!
Jag har en gammal dator som har tjänat mig troget i flera år men jag känner nu att det är dags för något nyare.
Datorn kommer bara användas till spel och film tittade och eftersom att jag själv inte vet hur man sätter ihop en dator eller tar bort bloatware så vill jag gärna köpa alla delar genom inet och låta dom bygga ihop datorn åt mig och installera nya windows..
Grymt ljud och skön bild är två saker som jag anser är väldigt viktigt för en maxad upplevelse när det gäller spel och film.
Min budget är på 40k (eller max 50).
För dom pengarna hoppas jag kunna köpa:
* en schysst dator som är lämpad för dom spel jag spelar mest och klarar av max inställningar och har gott om utrymme för alla mina spel och allt annat.
Stort bonus dessutom om datorn klarar av att ta sig an framtida trippel A spel på fortsatt hög grafik.
* en gaming skärm som ger en färggrann bild som man verkligen kan njuta utav.
(Jag vill också ha plats så att jag alltid kan ha uppe och se min discord och/eller webbläsare på sidan när jag sitter och spelar. Men jag kan också iofs använda mig av min nuvarande skärm för det, eller en till billigare skärm om ni hellre rekommenderar det)
*nya windows
*Och slutligen så önskar jag mig en lite bättre tv som erbjuder en bra eller okej bild och dessutom går att spela på (vill kunna streama spel ifrån datorn till teven med min steamdeck).
Teven är däremot inget krav och kan plockas bort ifrån listan om ni anser att pengarna inte räcker till, det behöver verkligen inte heller vara någon värsting tv.
Hörlurar är inte inräknat i budgeten men jag tar gärna emot tips för framtiden.
Så vad spelar jag för spel?
Jo det är lite blandat faktiskt men jag älskar survival,co-op och RPG äventyrs spel.
Det jag spelar mest just nu i fallande ordning är:
Dune Awakening,
Hogwarts Legacy,
Cyberpunk 2077,
RDR2,
Jedi fallen order och survivor
Hell let loose.
Jag ser verkligen fram emot era expert råd och tackar varmast för eran hjälp!
Om det är av intresse så är det det här som jag sitter och spelar på idag.
Dator: windows 10, Intel(R) i7-4790K CPU @ 4.00GHz, Ram 16 GB, Grafikkort- NVIDIA GeForce GTX 1080
Skärm: BenQ GL2450 HDCP 1920x1080 60Hz.
Tv: Thomson 40FT 2253.