Permalänk

Skärm + tangentbord

Hej, jag tänkte kolla om någon vet om det finns skärm + tangentbord som sitter i ett, som en laptop. Min fru tänkte jag skulle ha min gamla stationära då hon tröttnat på Apple (jag mest). Men hon tycker om att plugga i sängen och då funkar inte en stor skärm så himla bra.

När jag googlar får jag upp för Ipad och andra plattor, så jag vet inte om det finns.

Alltså en skärm som har inbyggt tangentbord.

AI assistent säger att det inte finns? Så blir det tangentbord med BT, men så behövs det ju en skärm som passar för att ligga i sängen, på benen/sängbord.

Tips? Idéer?

Permalänk
Medlem

Skall man bara skriva i undantagsfall så funkar det med en halvstor skärm med touch så man kan skriva på skärmtangentbordet. Här är en jag hittade:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5573447

(Bara som exempel, vet inte om just den är bäst).

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Ska hon då ha hdmi/dp- samt strömkabel till skärmen från stationära eller är tanken någon variant av svängarm?

Permalänk

Tonii

Ja, det är väl tanken att det blir kabel hdmi, ingen svängarm

Permalänk

känns som en bättre lösning att bara köpa en någon craptop med prestanda passande för ändamålet.

sen kan du ju alltid köra någon form av "remote desktop" till den stationära så kommer ju tungjobbet göras på statrionära datorn och craptopen bara va en slav för att ta emot bild och skicka tillbaka inputs.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av SerbianMolotov:

Hej, jag tänkte kolla om någon vet om det finns skärm + tangentbord som sitter i ett, som en laptop.

Det du tänker på är just en laptop. En laptop fyller rollen du frågar efter så väl för miljarder människor. Skärm med inbyggt tangentbord är däremot en roll som ytterst få behöver fylla så utbudet är därefter.

Du kan alltid köpa trådlöst mus+trådlöst tangentbord och någon enkel skärm du monterar på en arm, drar kablar etc. för att få den gamla skrotiga datorn att fungera vid just sängen. Fast en enkel laptop, begagnad eller som nämnt, craptop, fyller samma roll för förmodligen snarlika kostnader och kan användas till så mycket mer.